Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skånetrafiken stänger framdörrarna men flyttar inte kortläsarna till bakre dörren. Således kommer min dotter inte kunna gå på friidrott längre.
Hon har nämligen ett busskort där respektive resa kan aktiveras max en timme innan varje resa. (I vanliga fall aktiveras resan via bussens kortläsare.) Jag har ett jobb där jag inte får ha min mobiltelefon med mig. Det blir alltså omöjligt att lösa.

Är det inte bara gå på baktill? Här i Sthlm plankar alla numera pga finns inga läsare och ingen kollar :angel:
 
Fast har de inte ordnat ngn möjlighet att plippa biljetten så är det ju deras problem inte hennes?

De tycker att de har ordnat det genom att man kan lösa biljett i appen eller aktivera busskortet på hemsidan. De bryr sig inte om att det inte fungerar i vårt fall.
Jag skrev till dem att för både barn, äldre och funktionsnedsatta kan det ställa till det.
 
Nu stör jag mig på att efter uppdateringen av windows kunde jag ej längre logga in på hotmailen, stängde då ner firefox och provade igen, då uppdaterades firefox av sig självt å alla mina bokmärken å alla inloggningar borta.

Tur i oturen hade jag redan exporterat bokmärkena då jag hade trott att jag behövde installera windows helt från grunden (räckte visst med att uppdatera och behålla), så nu har jag importerat dom, men allt annat som jag hade som genvägar är borta, så har suttit en stund och försökt komma ihåg vilka sidor de va ja hade genvägar till.

Sen försökte jag även höja pensionsparandet, tog en bra stund i internetbanken innan jag fick det att funka så som det ska, höll på att bli skogstokig när det inte är enkelt att navigera och hitta rätt....
 
Stor ond skavsårsblåsa UNDER foten. :arghh:

Troligen orsakat av litet gruskorn. Jag kan inte gå utan att det trillar in blandade rester av sand över kanten på skon. Verkligen kan inte alltså, något omedvetet dysfunktionellt rörelsemönster... :crazy:
 
Stor ond skavsårsblåsa UNDER foten. :arghh:

Troligen orsakat av litet gruskorn. Jag kan inte gå utan att det trillar in blandade rester av sand över kanten på skon. Verkligen kan inte alltså, något omedvetet dysfunktionellt rörelsemönster... :crazy:
Jag har samma fel tydligen.... Jag får ALLTID in en massa småstenar i mina skor :meh: . Grymt irriterande........
 
På att jag har glasögon och att dem behöver tvättas hela tiden, inte mindra av att borsta en dammig häst heller :cautious:.
Vi var tvillingar va?

Jag har också glasögon men kan inte använda dem. Det är tusan kladd på dem HELA TIDEN, så mycket att jag inte ser något.
Enda lösningen för mig är att bära linser istället.
Vilket inte löser problemet med smutsiga glasögon, men det löser problemet med att inte se något pga smutsiga glasögon :cool:
 
Vi var tvillingar va?

Jag har också glasögon men kan inte använda dem. Det är tusan kladd på dem HELA TIDEN, så mycket att jag inte ser något.
Enda lösningen för mig är att bära linser istället.
Vilket inte löser problemet med smutsiga glasögon, men det löser problemet med att inte se något pga smutsiga glasögon :cool:
Ja, något sådant var det...

Hur kändes det att sätta i dem? Jag har haft glasögon i några år, vägrade dock att använda dem först men såg liksom inget då. Har tänkt på linser men bara inte kommit så långt, behöver man tvätta dem med? 🤓

(Ja, ville bara ha en smiley med glasögon...)
 
Vi var tvillingar va?

Jag har också glasögon men kan inte använda dem. Det är tusan kladd på dem HELA TIDEN, så mycket att jag inte ser något.
Enda lösningen för mig är att bära linser istället.
Vilket inte löser problemet med smutsiga glasögon, men det löser problemet med att inte se något pga smutsiga glasögon :cool:
Jag har samma problem. Jag ville köra på linser men tydligen är mina ögon en konstig form så linserna glider bara omkring.
 
Ja, något sådant var det...

Hur kändes det att sätta i dem? Jag har haft glasögon i några år, vägrade dock att använda dem först men såg liksom inget då. Har tänkt på linser men bara inte kommit så långt, behöver man tvätta dem med? 🤓

(Ja, ville bara ha en smiley med glasögon...)
Oj, jag vet inte. Normalt?
Jag har haft glasögon sen jag var 3-4 år typ. Började med linser så snabbt det bara gick för att jag verkligen inte gillade att bära glasögon. Tog av dem hela tiden för att jag tyckte att de tryckte på öronen och näsan. Hur "lösa" de än var...

Men angående att sätta i linserna igen då, mina föräldrar skötte först om det åt mig eftersom jag var för liten för att ha det ansvaret själv. Så jag minns inte hur det kändes i början, men när jag själv började sätta i och ta ur linserna så minns jag att jag var så frustrerad och att det kändes jättesvårt. Men det gick som tur var över efter en vecka och blev lättare och lättare.
Jag upplever inte att det på något sätt känns eller är obehagligt att sätta på linserna. Mer skönt att äntligen se något :D

Sista frågan förstår jag inte riktigt. Om du menar om man kan duscha med dem: jag är osäker, jag har inte fått några restriktioner kring det men vet att andra fått det.
Och om du menar om linserna behöver tvättas: det beror på om det är dags- eller månadslinser. Dagslinser slängs vid dagens slut och månadslinser tvättar (gnuggar?) man med linsvätska och förvarar i ett linsfodral till nästa dag :)
 
Ja, något sådant var det...

Hur kändes det att sätta i dem? Jag har haft glasögon i några år, vägrade dock att använda dem först men såg liksom inget då. Har tänkt på linser men bara inte kommit så långt, behöver man tvätta dem med? 🤓

(Ja, ville bara ha en smiley med glasögon...)
Engångslinser är det enklaste om du vistas i dammiga miljöer eftersom du alltid tar ett nytt, fräscht par nästa dag. Jag fick sluta gnugga mina månadslinser jag hade för vi fick alltid hem hö varje gång jag satt i nya och de blev förstörda varje gång av allt boss jag fick i ögonen och sedan när de skulle rengöras. Jag skakade rent dem i dosan med vattnet istället, så ska du börja med linser satsa på engångslinser.
 
Stör mig på att mina svärföräldrar kommer på oanmälda besök, även i dessa tider, värst för dom dock och på att svärmor går runt och pekar på allt som inte är klart. Fast mest stör jag mig på att jag bryr mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 191
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 795
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 745
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 732
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp