Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kias reklam med Asllani-kontraktet. Missförstå mig inte, tanken är jättebra men en sån kampanj borde komma från förbundet och inte från ett vinstdrivande företag som inte har ett dugg med idrott att göra. Hade svenska fotbollsförbundet gått ut med samma kampanj hade det känts betydligt mer relevant och vettigt.
Jag fattar inte ens vad den gör reklam för. Vad är Asllani-kontraktet liksom.
 
Jag fattar inte ens vad den gör reklam för. Vad är Asllani-kontraktet liksom.

Under våren 2020 presenterar Kia och Kosovare Asllani ett kontrakt som alla Sveriges föreningar och klubbar kan skriva under: Asllanikontraktet. Det har sin utgångspunkt i FN:s barnkonvention och syftar till att alla barn ska spela fotboll på lika villkor.
 
Stör mig på att jag inte kommer ihåg mitt gamla bukekonto - men mest stör jag mig på att folk hela tiden ska bjuda in mig till evenemang på Facebook. Känns som jag blir inbjuden till fler evenemang nu än förra året då vi INTE hade Corona??? Enligt dem verkar corona vara ett minne blott... blir så trött. Stannar hellre hemma med öl istället för att riskera sprida smittan vidare eller själv bli sjuk, suck!!!
 
Jag fattar inte ens vad den gör reklam för. Vad är Asllani-kontraktet liksom.
Under våren 2020 presenterar Kia och Kosovare Asllani ett kontrakt som alla Sveriges föreningar och klubbar kan skriva under: Asllanikontraktet. Det har sin utgångspunkt i FN:s barnkonvention och syftar till att alla barn ska spela fotboll på lika villkor.
Precis, men det blir så himla fel när ett vinstdrivande företag går ut med en sån kampanj. Det är ju framförallt ett sätt för Kia att sälja mer bilar, inte i huvudsak för att stävja ungdomsidrotten.
 
Jag stör mig på folk som inte tänker.
Om hästen ska på bete på fredag och det finns kraftfoder kvar så att det räcker till på fredag precis om man är liiiite sparsam. Hur svårt är det att lista ut? Suck - antingen blir det yttepytte de sista dagarna innan bete eller så måste jag köpa nytt så det ligger typ två säckar foder och blir ...sämre under hela sommaren
 
Stör mig på att jag inte kommer ihåg mitt gamla bukekonto - men mest stör jag mig på att folk hela tiden ska bjuda in mig till evenemang på Facebook. Känns som jag blir inbjuden till fler evenemang nu än förra året då vi INTE hade Corona??? Enligt dem verkar corona vara ett minne blott... blir så trött. Stannar hellre hemma med öl istället för att riskera sprida smittan vidare eller själv bli sjuk, suck!!!
Det är nog online-evenemang?
 
Urgh 14 prydnadskuddar vem orkar med det? Tur man är modern å skippar sånt :D
Jag har en låda i botten av byrån som är dedikerad till detta. Där finns ett överkast samt två "finkuddar" som kan användas till att bädda sängen med i de instanser man får besök som kommer se sovrummet och man vill att det ska se civiliserat ut. All annan tid är sängen obäddad med täcket halvt på golvet typ och fingrejerna ligger inte och dräller på golvet. Kan varmt rekommendera den här tekniken :D
 
Det är nog online-evenemang?

Nope, det är olika fester och andra tillställningar som mina vänner och bekanta bjuder in mig till. Hade det varit online-evenemang så hade det varit en annan femma! De må "bara" bjuda in 15-20 personer men det är tillräckligt för att jag inte ska vilja gå, man har ju ingen aning vart deras bekanta har varit liksom. Blev tom bjuden till en gårdsfest där över 30 personer hade tackat ja... näe kände jag, det blir att chilla hemma istället :crazy:
 
Stör mig på att folk kommentar på Facebook inlägg från butiker i området med att ” synd att gränsen är stängd”
Butikerna rear ut varor väldigt billigt just för att gränsen är stängd och dom får inte sålt varorna. Och folk kommentar att nu passar butikerna på att ha rea när vi inte kan komma och handla usch o fy så elakt mot oss.
 
Stör mig på att jag klippt en liten hund och då satt framåtlutad. Jag har nu två hundar kvar men vet inte om jag orkar sitta framåtlutad mer :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 857
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 550
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 478
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp