Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok då kan du störa dig på min dåliga moral!
Jag hade tidigare månadskort som SL vägrade återbetala när jag rekommenderades att inte åka alls. Dessutom är de skyldiga mig en taxiresa då de inte kunde transportera mig till tåget i tid. Så jag tar detta på avbetalning de få gånger jag åker buss.
 
Senast ändrad:
Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?

"Kom igen allihop! Låt hjärnan jobba lite även i semestertider 🤣

Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Hur många ben finns det på golvet?
Jag vann mot XXXX 😁

Om du har rätt måste du lägga upp igen!
"

Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?
 
Å nu stör ja mig på att ja va ute och hämtade posten, hade fått en brev att jag kan förnya garantin för 3 år på min bil.... yeeeeea riiiight, skulle inte tro det. Varför ska jag betala en massa extra ifall bilen möjligen går sönder, jag har redan en fantastisk försäkring och dessutom ska bilen redan in på verkstad för radarn lagt av, så garanti my ass. På den nivån ligger ja på nu.
Med andra ord inte så imponerad. 😅
 
Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?

"Kom igen allihop! Låt hjärnan jobba lite även i semestertider 🤣

Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Hur många ben finns det på golvet?
Jag vann mot XXXX 😁

Om du har rätt måste du lägga upp igen!
"

Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?
Jag svarar rätt och skiter i att lägga upp bara. Vad ska de göra, pistolhota mig? 🤷‍♀️
 
Jo, det förstår jag. Själv vill jag mest bara veta om jag har rätt så jag får känna mig smart :p

Rimligt iofs!
Jag stör mig rent geverellt på allt ”kedjerelaterat” på fb.
Gjorde tillslut denna i ren anarki och la till ”dela gärna om du även ogillar cancer och är emot mobbning” för safe up.

E680A6D0-AAB5-465D-8ABF-1BDBFE9636D3.jpeg
 
Har hållt i gång hela dagen och nu sitter jag i soffan och är uttråkad som fasen. Är egentligen trött men är inte det minsta sugen på att sova om en timme
 
Jag stör mig nått enormt på att jag inte är multimiljonär, bor på en fin hästgård och har åtminstone två fantastiska hästar.
Gården har jag valt - den är inte till salu
Hästarna har jag också valt... från hästnet...:cautious:
Rimlig störning ändå?
 
Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?

"Kom igen allihop! Låt hjärnan jobba lite även i semestertider 🤣

Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Hur många ben finns det på golvet?
Jag vann mot XXXX 😁

Om du har rätt måste du lägga upp igen!
"

Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?
Det är säkert en tältsäng eller liknande bara för det, utan ben :angel:

Ungefär så tänker jag när jag ser sådana utmaningar :up:
 
Stör mig på att jag inte förstår vitsen med dessa kedjebrevs lekar på fb, va går de ut på?

"Kom igen allihop! Låt hjärnan jobba lite även i semestertider 🤣

Du gick in i ett rum och såg en säng. På sängen var det 2 hundar, 4 katter, en giraff, 5 kor och en anka. Det var även 3 hönor som flög ovanför stolen.
Hur många ben finns det på golvet?
Jag vann mot XXXX 😁

Om du har rätt måste du lägga upp igen!
"

Ser att folk svarar och de som haft rätt, deras svar blir raderade och jag misstänker att de får något PM skickat till sig. Själv vet ja svaret men väljer att inte svara för kedjelekar är inget för mig, men det stör mig lite när de poppar upp ändå. Kan man inte få ha rätt utan att lägga upp igen?

Jag stör mig också på dem, men jag brukar svara. Mina svar blir däremot långa förklaringar med alla om och men.

I det här fallet kunde det bli: "6 ben på golvet. Men ifall giraffen inte kan stå i sängen utan sitter, och har bakbenen på golvet, så blir det 8. Min säng har visserligen 6 ben eftersom det är en jättebrett gammalt åbäke, så då måste man räkna med några ben till. Och hundar sade du? Hade de kanske släpat med sig varsitt tuggben som de lämnat på golvet? Då kan det ju bli förslagsvis 10. Om jag då inte står på ena benet, givetvis."

Vissa människor blir väldigt irriterade på mina svar, undrar varför 🤔😁
 
Jag stör mig också på dem, men jag brukar svara. Mina svar blir däremot långa förklaringar med alla om och men.

I det här fallet kunde det bli: "6 ben på golvet. Men ifall giraffen inte kan stå i sängen utan sitter, och har bakbenen på golvet, så blir det 8. Min säng har visserligen 6 ben eftersom det är en jättebrett gammalt åbäke, så då måste man räkna med några ben till. Och hundar sade du? Hade de kanske släpat med sig varsitt tuggben som de lämnat på golvet? Då kan det ju bli förslagsvis 10. Om jag då inte står på ena benet, givetvis."

Vissa människor blir väldigt irriterade på mina svar, undrar varför 🤔😁
Sex ben på golvet? Hur läskiga stolar har du? :D
 
Jag stör mig på folk som kommenterar sminkvideo på exempelvis Instagram med "she's so pretty she doesn't need that makeup" :banghead:
Okej så 1. "Fula" personer behöver smink?
2. Man ska sminka sig baserat på andras uppfattning om hur "snygg" man är, och inte baserat på om man känner för det eller inte?
3. Vad har snygghet ens med saken att göra när någon visar upp sina smink-skills?

Jag är skitful OCH helt talanglös när det kommer till smink, och sminkar mig således väldigt sällan även om jag tycker det är kul att leka med smink hemma för mig själv. Sug på den :meh:
 
En person skriver ett inlägg (fullt med svordomar och rasism) i en lokal facebookgrupp om att ett brott skulle ha skett. En del människor ifrågasätter sanningshalten i det hela.
Någon dag senare står det om brottet i tidningen och inlägget delas i samma grupp. En del är då förvånade att folk tror på det först när det står om det i media.
Seriöst? Kan man verkligen bli förvånad över att folk tror mer på något som kommer från polisen, än vad en random människa postar på facebook klockan 3 på en lördagsnatt? 🤯
 
En person skriver ett inlägg (fullt med svordomar och rasism) i en lokal facebookgrupp om att ett brott skulle ha skett. En del människor ifrågasätter sanningshalten i det hela.
Någon dag senare står det om brottet i tidningen och inlägget delas i samma grupp. En del är då förvånade att folk tror på det först när det står om det i media.
Seriöst? Kan man verkligen bli förvånad över att folk tror mer på något som kommer från polisen, än vad en random människa postar på facebook klockan 3 på en lördagsnatt? 🤯
Skulle inte tro på det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 260
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 979
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 826
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 863
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp