Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nix, ungefär en vecka efter diagnos kom det fina brevet från Agria att de äntligen kom med en tilläggsförsäkring för forl :banghead: även det mycket störande.

Har dessutom flyttat ifrån vår fantastiska veterinär så nu vet jag inte var jag ska vända mig. Har du tips på nån bra i falun/Borlänge området får du gärna skicka ett pm 😉 (har för mig du är från området)
Men åh, vilket jävla oflyt!
Men yes, jag är borlängebo. Pm på väg :)
 
Jag var beredd på att köpa helt ny lampa jag med! Evighetssnurrat på själva glaskupan, och snurrat hela ”hängande” lyktan åt alla håll och kanter, snurrat botten, (och allt gick ju att snurra på också, vilket skapade ännu större förvirring!) men ICKE! Men efter att ha sett den lite sytrådstunna metallbiten så var det ju bara att fälla ner själva glaskupan. Mycket jobb för den lampan kan jag lova.

Och jag tycker inte ens om lampan, den är ful! 😩

Ja men tror ni inte andra lampan var stendöd nu också?! 🤦🏻‍♀️ Stör mig något så förbannat på det nu! En liknande modell, men endå inte. Får se hur lång tid det tar att byta glödlampa i den i morgon då...🙄
 
Nix, ungefär en vecka efter diagnos kom det fina brevet från Agria att de äntligen kom med en tilläggsförsäkring för forl :banghead: även det mycket störande.

Har dessutom flyttat ifrån vår fantastiska veterinär så nu vet jag inte var jag ska vända mig. Har du tips på nån bra i falun/Borlänge området får du gärna skicka ett pm 😉 (har för mig du är från området)

Skickar PM jag också! 😊
 
Blev just så irriterad att jag tänkte på den här tråden :cautious:

Det ligger en tidning framför mig på bordet. På framsidan går att läsa bland annat "Maten som minskar bukfett" och "Är dig smal"
Jag blir SÅÅÅÅ irriterad!! :arghh:
Skulle det vara nån gång ibland skulle jag inte bry mig, men det är sånt på VARENDA nummer av den tidningen. VARFÖR kan man inte iallafall ibland slänga in ett fräscht och sunt alternativ som "Maten som ger dig alla näringsämnen du behöver" eller "Ät dig mätt" eller "Maten som innehåller massor av bra protein och energi" eller "Ät dig pigg" :meh:
 
Nix, ungefär en vecka efter diagnos kom det fina brevet från Agria att de äntligen kom med en tilläggsförsäkring för forl :banghead: även det mycket störande.

Har dessutom flyttat ifrån vår fantastiska veterinär så nu vet jag inte var jag ska vända mig. Har du tips på nån bra i falun/Borlänge området får du gärna skicka ett pm 😉 (har för mig du är från området)

Jag säger Vettris i Falun. De hade hand om Missia ända till slutet och var alltid helt underbara med henne :heart

Edit: Jag bor ju i Svärdsjö så Falun är ju närmast för mig, jag vet inte hur Vettris i Borlänge är.
 
Blev just så irriterad att jag tänkte på den här tråden :cautious:

Det ligger en tidning framför mig på bordet. På framsidan går att läsa bland annat "Maten som minskar bukfett" och "Är dig smal"
Jag blir SÅÅÅÅ irriterad!! :arghh:
Skulle det vara nån gång ibland skulle jag inte bry mig, men det är sånt på VARENDA nummer av den tidningen. VARFÖR kan man inte iallafall ibland slänga in ett fräscht och sunt alternativ som "Maten som ger dig alla näringsämnen du behöver" eller "Ät dig mätt" eller "Maten som innehåller massor av bra protein och energi" eller "Ät dig pigg" :meh:
Jag brukar störa mig på att det känns som att i över hälften av de där dryga "artiklarna" (som oftast är reklam och inte ens borde existera) så är huvudpersonens problem typ alltid att "jag åt för lite!" alltså ursäkta. Jag är överviktig själv och inte fan är det för att jag äter för lite. Tror det lär vara en ytterst liten minoritet av överviktiga som har det "problemet". Känns liksom bara som ett fult knep att "här tjockis, läs det här, en diet som låter dig äta mer!!" typ :meh:
 
Jag säger Vettris i Falun. De hade hand om Missia ända till slutet och var alltid helt underbara med henne :heart

Edit: Jag bor ju i Svärdsjö så Falun är ju närmast för mig, jag vet inte hur Vettris i Borlänge är.
Vettris i Borlänge är jättebra! Har alltid varit väldigt nöjd med de. Nu har de dock ingen som kan forl längre så jag ska till Vettris i Falun :)

Jag brukar störa mig på att det känns som att i över hälften av de där dryga "artiklarna" (som oftast är reklam och inte ens borde existera) så är huvudpersonens problem typ alltid att "jag åt för lite!" alltså ursäkta. Jag är överviktig själv och inte fan är det för att jag äter för lite. Tror det lär vara en ytterst liten minoritet av överviktiga som har det "problemet". Känns liksom bara som ett fult knep att "här tjockis, läs det här, en diet som låter dig äta mer!!" typ :meh:
Att äta för lite är tvärtom en väldigt vanlig orsak/delorsak.
Hade det problemet själv - åt för lite, blev tokhungrig och åt snabb skitmat med hög energitäthet. Genom att äta oftare fick jag i mig mer mat men blev av med behovet av det där snabba feta och tappade vikt.
 
Nu stör jag mig på att jag inte fått svar på mailet, stod på hemsidan att de brukade svara inom några timmar, blir ett telefonsamtal istället. Gillar inte att behöva ringa, även om jag blivit bättre på det tycker jag fortfarande att det är jobbigt.
 
Stör mig på att telefonen fått någon uppdatering som gör att flikarna i webbläsaren ligger i ett rutmönster istället för rader.

Det kanske fungerar bra om man har några enstaka öppna. Men med mina ca 30 st i dagsläget (har bantat ner lite) fungerar det sämre. Speciellt när den oftast öppnar sig högst upp så jag måste scrolla till botten, då det är där jag har mina mer aktiva flikar...
 
Nu har jag ringt och det stör mig på att mailet inte talade om att bilderna var för stora, så nu har jag fått skicka om med en bild i varje mail istället, men helt suverän kundservice i alla fall.
 
Jag stör mig på folk som trampar för glatta livet på typ lägsta växeln när de cyklar, vill bara skrika åt de att VÄXLA UPP FÖR HELVETE :rage: Och så stör jag mig ännu mer på att jag stör mig på en sån jävla skitsak som faktiskt inte drabbar mig negativt på något vis alls :meh:
 
Mamma skrev precis och tackade så mycket för det fina födelsedagskortet. Mamma fyllde år i februari. Det har alltså tagit över FEM MÅNADER för detta kort att komma fram från Skottland till Sverige - något som vanligtvis tar typ två dagar. :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 360
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 477
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
14 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Inspiration sökes: Dop-present
  • Hat
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp