Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tog äntligen mod till mig och sökte hjälp på vårdcentralen för flera konstiga symptom jag fått senaste månaderna.

Men...

Det spelar ingen roll vilka symptom man uppvisar, det enda som spelar roll är att jag är aningen överviktig.
Jag är aktiv, rider och klarar alla mina vardags aktiviteter utan problem, äter allsidigt och försöker sova.

Tydligen är viktminskning och mer motion svaret på allt. Mina konstiga domningar, krypet i kroppen som håller mig vaken om natten, krypandet på dagen, plötslig fumlighet och klumpighet, förlorad muskelstyrka i händer och armar, darrningar osv.

ALLT beror på att jag är för fet tydligen.

Irriterar mig på läkaren som inte ville lyssna, irriterar mig på mig själv som ens gick dit då jag misstänkte att detta skulle bli svaret.
Jag hatar att gå till läkaren och ta upp tid om det inte behövs men nu kände jag att jag faktiskt behövde hjälp, jag får ingen sömn, tappar saker och börjar ärligt bli lite rädd.
Alltså detta stör mig så mycket, fast på andra hållet. Jag har länge haft problem med övervikt som jag VET påverkar min hälsa, men varje gång jag försökt ta upp det med vården har de avfärdat det helt bara för att jag inte ser särskilt tjock ut. Trots att jag jag förklarade att jag då vägde över 30 kilo (!) mer än vad jag egentligen borde. Läkare borde inte bedöma någon på utseendet, utan på vad de faktiskt upplever och vill ha hjälp med. Så jäkla trött på "läkaren vet bäst"-mentaliteten. Ja, de kan mer saker om sjukdomar och så vidare, men de vet ju ändå inte mer om patienten än patienten själv, särskilt inte på ett första besök.
 
Jag såg på p3 nyheters instagram en nyhet om att en 29-årig tjej skadats när hon simmade med valar.
Först reagerade jag på ordvalet "tjej" men tänkte att jaha, det är ju p3. Sen läste jag kommentarer och blev oerhört irriterad på alla ordpoliser som tvärsäkert hävdade att är en tjej över 18 så är hon en kvinna, och att använda ordet tjej är FEL. Inte bara "låter konstigt" eller nåt utan det är att använda ordet fel. (SAOB: ung l. yngre kvinna; äv.: flicka; äv. speciellare, om ngns flickvän l. fästmö, käresta; särsk. (o. numera i sht) allmännare: om person av kvinnligt kön (utan avseende på ålder); äv. (i sht i vissa kretsar) om djur av honkön)

Och slutligen blev jag irriterad på att det finns företag som anordnar dyk- och simturer bland valar ute i havet. Låt valarna vara ifred för sjutton! :mad:
 
En del nyhetsreportrar. 🙄

I vintras på väg hem hör jag på radion om en "minderårig kvinna" som blivit våldtagen av några äldre pojkar. En "minderårig kvinna" är ett barn, en flicka. 😡

Apropå olyckan i Beirut igår, "hamnen ligger vid vattnet". Nähä? En hamn vid vattnet? :banghead:
 
Min jävla server dator.

Jag ska spara ett dokument i systemet. Ändrar till PDF, serverdatorn skriver ut dokumentet på skrivaren trots detta. Nästintill hänger sig själv och jobbar i evigheter och jag får upp felmeddelandet att det inte finns någon standardskriva i windows. Försöker spara dokumentet på pdf igen men får bara upp att jag inte har någon standardskrivare i windows och måste sonika starta om alltihopa, vilket tar evigheters evighet (läs en kvart).
 
Alltså kollegor som jobbat i flera år och som borde veta bättre. Som lyssnar och håller med när det pratas om effektivitet ordning och reda och noggrannhet men som lik förbannat bara lullar runt och vimsar till det mesta och som är så övertygade om sin egen förträfflighet och duktighet och oumbärlighet trots att de inte gör mer nytta än en praoelev från grundskolan. Som aldrig kan lägga ens en liten lat ponnymanke till utan fokuserar helt på hur man fördriver tid utan att behöva anstränga sig och mest flyttar runt på saker för att folk ska tro att de jobbar och som står i vägen för allt och alla och förväntar sig att andra ska lösa alla uppgifter och problem :arghh: :arghh: :arghh:
 
Jag stör mig på att så många människor har aggressiva hundar som slänger sig i kopplet när man passerar med sin hund! Jag tycker att det är mycket obehagligare med folk som har aggressiva kopplade hundar än de som har lydiga lösa hundar. Jag möter båda typerna på mina promenader och jag är alltid lika rädd att ägaren till de aggressiva kopplade hundarna ska tappa kopplet eller att kopplet ska gå sönder. Jag har ingen egen hund men rastar en hund regelbundet och min rädsla för dessa aggressiva kopplade hundar förtar en del av nöjet med att gå med hunden. En av de aggressiva hundarna i närheten avlivades för några månader sen. Den hade visst varit aggressiv mot familjen också. Men det finns tyvärr några kvar.

Om man nu har en aggressiv hund, kan man inte iaf sätta på den en munkorg på promenaderna ifall att kopplet går sönder. Speciellt på de hundar av stora och kraftfulla raser som kan orsaka stor skada om de attackerar!

Nu senast mötte jag en kvinna med en stor mycket kraftfull hund som var mycket aggressiv och hon var tvungen att hålla den med båda händerna och ta spjärn med hela kroppen för att den inte skulle komma fram till min. Lydnad = noll i det läget. Då ska alltså min hunds säkerhet endast baseras på att hennes koppel inte går sönder, att hon inte tappar kopplet eller hunden blir för stark för henne! Det stör jag mig enormt på!! :rage::rage::rage:
 
Jag fortsätter störa mig på kollegor
En av sommarjobbarna kunde inte ett moment och när vi sen slutade sa jag
X kunde inte moment y och innan jag hinner fortsätta med att det måste ha missats i upplärningen så säger min (manliga :meh: såklart) kollega man gör si och sen så
Jo jag vet det :banghead: men att sommarjobbaren förmodligen inte fått lära sig det vid upplärningen var liksom det intressanta bekymret
 
Jag stör mig på att så många människor har aggressiva hundar som slänger sig i kopplet när man passerar med sin hund! Jag tycker att det är mycket obehagligare med folk som har aggressiva kopplade hundar än de som har lydiga lösa hundar. Jag möter båda typerna på mina promenader och jag är alltid lika rädd att ägaren till de aggressiva kopplade hundarna ska tappa kopplet eller att kopplet ska gå sönder. Jag har ingen egen hund men rastar en hund regelbundet och min rädsla för dessa aggressiva kopplade hundar förtar en del av nöjet med att gå med hunden. En av de aggressiva hundarna i närheten avlivades för några månader sen. Den hade visst varit aggressiv mot familjen också. Men det finns tyvärr några kvar.

Om man nu har en aggressiv hund, kan man inte iaf sätta på den en munkorg på promenaderna ifall att kopplet går sönder. Speciellt på de hundar av stora och kraftfulla raser som kan orsaka stor skada om de attackerar!

Nu senast mötte jag en kvinna med en stor mycket kraftfull hund som var mycket aggressiv och hon var tvungen att hålla den med båda händerna och ta spjärn med hela kroppen för att den inte skulle komma fram till min. Lydnad = noll i det läget. Då ska alltså min hunds säkerhet endast baseras på att hennes koppel inte går sönder, att hon inte tappar kopplet eller hunden blir för stark för henne! Det stör jag mig enormt på!! :rage::rage::rage:
Jag var mer rädd för att folk skulle släppa fram sina "snälla" hundar till min aggressiva. Eller om dom var lösa, att dom skulle springa fram. Jag hade betydligt bättre koll på min hund än dom flesta hade på sina icke aggressiva.
 
Jag var mer rädd för att folk skulle släppa fram sina "snälla" hundar till min aggressiva. Eller om dom var lösa, att dom skulle springa fram. Jag hade betydligt bättre koll på min hund än dom flesta icke aggressiva.

"Min" hund är lydig och jag låter honom aldrig träffa andra hundar. Det får hans ägare sköta. Så jag vill verkligen inte att någons aggressiva hund ska slita sig och attackera honom!!

Jag har inte det problemet alls att folk släpper fram sina hundar till honom. Förr när vi hade Golden retreiver så var det ett problem, fast vår var som tur är precis så snäll som alla trodde att han var. Men det kunde ju inte de veta! Skitstörigt!! Denna ser nog inte lika snäll ut så med honom har jag hittills sluppit det problemet. Skönt!
 
"Min" hund är lydig och jag låter honom aldrig träffa andra hundar. Det får hans ägare sköta. Så jag vill verkligen inte att någons aggressiva hund ska slita sig och attackera honom!!

Jag har inte det problemet alls att folk släpper fram sina hundar till honom. Förr när vi hade Golden retreiver så var det ett problem, fast vår var som tur är precis så snäll som alla trodde att han var. Men det kunde ju inte de veta! Skitstörigt!! Denna ser nog inte lika snäll ut så med honom har jag hittills sluppit det problemet. Skönt!
Jag gick alltid undan med min om det gick. Men framförallt så hade jag hela tiden uppsyn så jag kunde "ta" henne så fort jag såg att det kom en annan hund. Det var tyvärr många gånger det kom lösa hundar springandes fram till henne. En gubb:devil: tyckte hon skulle skjutas när hon gjorde utfall mot hans hund som han alltid släppte vind för våg. Den sprang fram till min. Tycker nog snarare att gubben skulle skjutas som inte tog nått ansvar för sin hund. Han åkte upp i skogen och släppte den bara, så fick den rasta sig och så hämta han upp den. Retar mej fortfarande på idioten
 
Jag gick alltid undan med min om det gick. Men framförallt så hade jag hela tiden uppsyn så jag kunde "ta" henne så fort jag såg att det kom en annan hund. Det var tyvärr många gånger det kom lösa hundar springandes fram till henne. En gubb:devil: tyckte hon skulle skjutas när hon gjorde utfall mot hans hund som han alltid släppte vind för våg. Den sprang fram till min. Tycker nog snarare att gubben skulle skjutas som inte tog nått ansvar för sin hund. Han åkte upp i skogen och släppte den bara, så fick den rasta sig och så hämta han upp den. Retar mej fortfarande på idioten

Kan inte folk bara se till att hålla sina hundar för sig själva? :rage:

Jag minns en gubbe som släppte fram sin visserligen snälla tik till min snälla hane. Jag ville inte att de skulle träffas så jag bad honom att kalla på sin hund. Han vägrade så då höjde jag rösten och krävde det. Då kallade han på denmen gnällde över hur jobbig jag var. Gubben hade alltså bra lydnad på hunden men struntade i att hålla den borta från andra. Nu var det en snäll tik och min en snäll hane så inget hände. Men det irriterade mig.

De här människorna med aggressiva kopplade hundar som jag är rädd för är nåt helt annat än irriterande. De skrämmer mig då de har noll lydnad på sina hundar i de lägena när de passerar oss. Så går kopplet sönder så blir min hund attackerad och eventuellt skadad/dödad. Och min hund går under tiden vi passerar fint vid min sida (kopplad) och har hela sin uppmärksamhet på mig så han provocerar de inte på annat sätt än med sin närvaro. Jag vill bara passera dem så fort som möjligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 915
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 783
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp