Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att folk i min närhet finner det nödvändigt att kommentera mitt utseende bara så där rätt ut.
Idag fick jag av en släkting på besök frågan hur jag "...kunnat gå upp i vikt SÅ snabbt?". Frågan följdes av konstaterandet att "du får i alla fall motion när du springer fram och tillbaka så där" (jag hängde tvätt och plockade fram fika).
Jag stör mig också på att jag har svårt att låta bli att ta åt mig av dumma kommentarer.
Nästa gång svarar du något dräpande tillbaka och bry dig inte om korkade kommentarer!
 
Jag tog äntligen mod till mig och sökte hjälp på vårdcentralen för flera konstiga symptom jag fått senaste månaderna.

Men...

Det spelar ingen roll vilka symptom man uppvisar, det enda som spelar roll är att jag är aningen överviktig.
Jag är aktiv, rider och klarar alla mina vardags aktiviteter utan problem, äter allsidigt och försöker sova.

Tydligen är viktminskning och mer motion svaret på allt. Mina konstiga domningar, krypet i kroppen som håller mig vaken om natten, krypandet på dagen, plötslig fumlighet och klumpighet, förlorad muskelstyrka i händer och armar, darrningar osv.

ALLT beror på att jag är för fet tydligen.

Irriterar mig på läkaren som inte ville lyssna, irriterar mig på mig själv som ens gick dit då jag misstänkte att detta skulle bli svaret.
Jag hatar att gå till läkaren och ta upp tid om det inte behövs men nu kände jag att jag faktiskt behövde hjälp, jag får ingen sömn, tappar saker och börjar ärligt bli lite rädd.
Hoppas du får tag på någon vettig läkare. Det där låter som något som definitivt bör kollas upp!
 
Nästa gång svarar du något dräpande tillbaka och bry dig inte om korkade kommentarer!
Jag stör mig på att fenomenet förekommer, men försöker låta det rinna av, vilket det brukar göra efter en stund (och gjorde även denna gång. Det är skönt att ha kära Buke att avreagera sig till).
Jag har med åren jobbat mig till en i grunden bra självkänsla. Jag är nöjd med mig själv och med mitt utseende och är helt tillfreds med att vikten pendlar lite.
Dräpande kommentarer är jag dålig på. Lite för okvick i tanken, så formuleringarna kommer till mig lite efteråt. Men att kommentarerna var icke önskvärda gick fram till personen ifråga ändå :angel:.
 
Jag stör mig på att fenomenet förekommer, men försöker låta det rinna av, vilket det brukar göra efter en stund (och gjorde även denna gång. Det är skönt att ha kära Buke att avreagera sig till).
Jag har med åren jobbat mig till en i grunden bra självkänsla. Jag är nöjd med mig själv och med mitt utseende och är helt tillfreds med att vikten pendlar lite.
Dräpande kommentarer är jag dålig på. Lite för okvick i tanken, så formuleringarna kommer till mig lite efteråt. Men att kommentarerna var icke önskvärda gick fram till personen ifråga ändå :angel:.

Problemet ligger ju hos personen som tyckte sig vara tvungen att fälla kommentaren så det är skönt för dig att du kan låta det rinna av.
 
Män som raggar överallt.

Gjorde ett inlägg i en Facebookgrupp där det uttryckligen står i gruppens regler att INGET dejtsökande får förekomma. Mitt inlägg handlade endast om ett specifikt område i stan som jag snart ska flytta till, jag undrade om någon av gruppmedlemmarna bodde där och kunde ge en beskrivning på hur det är.

Det tog tio minuter, sen fick jag ett meddelande på messenger: "Hej, du var söt 😘"


🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
 
Män som raggar överallt.

Gjorde ett inlägg i en Facebookgrupp där det uttryckligen står i gruppens regler att INGET dejtsökande får förekomma. Mitt inlägg handlade endast om ett specifikt område i stan som jag snart ska flytta till, jag undrade om någon av gruppmedlemmarna bodde där och kunde ge en beskrivning på hur det är.

Det tog tio minuter, sen fick jag ett meddelande på messenger: "Hej, du var söt 😘"


🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
Även om han har rätt så var det ju fel plats! 😘
 
Män som raggar överallt.

Gjorde ett inlägg i en Facebookgrupp där det uttryckligen står i gruppens regler att INGET dejtsökande får förekomma. Mitt inlägg handlade endast om ett specifikt område i stan som jag snart ska flytta till, jag undrade om någon av gruppmedlemmarna bodde där och kunde ge en beskrivning på hur det är.

Det tog tio minuter, sen fick jag ett meddelande på messenger: "Hej, du var söt 😘"


🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️
En till 🤦‍♀️

Screenshot_20200809_190742.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 150
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 764
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 723
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp