Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja detta!!

Vissa kläder verkar även ha förmågan att det de tappar i längd läggs istället till på bredden. Köpte jättebilliga linnen på ellos en gång (aldrig mer) som tillslut var bredare än de var långa, helt stört.
Jag sträcker alltid linnen, tröjor och byxor innan jag hänger dem på tork, fungerar utmärkt. :up:
 
Lät mammas sambo titta på min kamera, nu har han ändrat en massa inställningar på den som jag inte vet riktigt hur jag ska ändra :cautious:
 
Ja detta!!

Vissa kläder verkar även ha förmågan att det de tappar i längd läggs istället till på bredden. Köpte jättebilliga linnen på ellos en gång (aldrig mer) som tillslut var bredare än de var långa, helt stört.
Tycker jag nästan bara råkar ut för kläder som krymper på längden. Nu senast så glömde jag att kolla tvättrådet på två nya tröjor. Den ena krympte redigt på längden men dom går tack och lov att använda. En annan gång så krympte ett par ridbyxor på längden ca 10-15cm. Trots att jag hade följt tvättrådet
 
Folk som skriver "Tack för insläpp" i grupper på fb de släpps in i. Skitkul när det kommer upp att det skett något där och så är det totalt ointressant. Intresseklubben antecknar liksom. Man borde banne mig skriva i reglerna för grupper att den typen av inlägg medför omedelbar uteslutning
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.
Håller med. Lite märkligt att så många verkar ha missat detta? De måste väl själva märka att de också hör sämre bakom plexiglaset?
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.
Välkommen till världen som hörselskadad! Jag tänkte faktiskt på det när de kom upp. Jag läser på läpparna ändå (när det går, många har ovanan att inte titta på en eller i andra lägen, hålla för munnen) för det är få gånger jag i kassan har kunnat höra vad de säger så oftast har jag ingen aning om vad de säger men jag har funderat mycket på om det här kan göra att människor blir mer hänsynsfulla mot hörselskadade i övrigt. Önsketänkande såklart men ändå.
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.
Jag märker mest att båda parter kortar ner kommunikationen till att bara säga det mest nödvändiga och lägga till lite övertydliga blickar och gester. Enkla, korta formuleringar med betoning på enstaka nyckelord.

Jag säger knappt "hej" längre. Jag typ mimar det, ler och fångar blicken. Och nickar som tack.
Innan joxade man med annat och pratade samtidigt, utan att behöva titta på varandra på det sättet.
 
Kan konstatera att vår städfirma på jobbet inte har de vassaste medarbetarna. Den ena fördriver hälften av tiden med att "prata" (läs: GAPA) i telefon så högt att min kund i andra luren frågade om jag befann mig på en arabisk basar och den andra kom förbi mitt kontor precis innan han skulle gå:
"-Du vara singel?"

🤦‍♀️
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.

Riktigt katastrof blir det när det sitter en i kassan som redan före skivornas tid talade så svagt att man knappt hörde. Brukar tänka att det är tur att man ser summan på displayen.

På min mormors boende hade de i vårast ordnat så att man kunde "träffas" i en korridor, som var avdelad med plexiglas. Behjärtansvärt initiativ, och förstår ju helt klart varför det var som det var, men min mormor som har dålig hörsel från förut, kunde inte höra något alls av vad vi sa.
 
De där plastskivorna som sitter uppe i typ alla butik nu för tiden som "skydd" för kassapersonalen. Alltså man hör inte vad de säger? Får konstant be dem upprepa vad de säger och de blir märkbart irriterade på mig.

Alltså jag fattar ju varför de sitter där och det är ju en bra sak egentligen, men känner att vissa som sitter i kassan måste ta till sig att det är svårt att höra vad de säger och prata lite högre istället för att bli irriterade på sina kunder.
Jag kan störa mig på att en del såna där hänger i en viss höjd, och jag som är kort kan hamna under kanten där det är en glipa... inte heller optimalt :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 234
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 955
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 816
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 842
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp