Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhåhå tänkte precis på min manliga kollega som, (Han är i åldern att han har en dotter som är jämngammal med mig) erbjöd sig att "ställa upp" när jag förundrat undrade över varför jag hela tiden blir frågad om jag ska bli gravid, för vem ska jag skaffa barn med när jag är singel liksom. :banghead::banghead::banghead::banghead::wtf::wtf::wtf::wtf: Spykänsla på den alltså.

Men vad i helv...?!! :wtf::banghead:
 
Åhåhå tänkte precis på min manliga kollega som, (Han är i åldern att han har en dotter som är jämngammal med mig) erbjöd sig att "ställa upp" när jag förundrat undrade över varför jag hela tiden blir frågad om jag ska bli gravid, för vem ska jag skaffa barn med när jag är singel liksom. :banghead::banghead::banghead::banghead::wtf::wtf::wtf::wtf: Spykänsla på den alltså.

Oj! Så fruktansvärt olämpligt!! :rage: :rage: :rage:
 
En bild på LinkedIn (jag skulle kunna starta en helt egen tråd om störiga saker på just LinkedIN, men men). Någon har skrivit på en white board: "En bra chef är som en bra BH. Den ska pusha, lyfta och hålla ihop!" Avsändaren skriver om "ett gott skratt på morgonen" och folk verkar tycka att det är kul.

Jag tänker att en bra BH är bekväm men det verkar jag vara ensam om.
 
Konversationer likt dessa:

Person 1: jag ska ut och äta
Person 2: GLÖM INTE BORT ATT VI BEFINNER OSS I EN PANDEMI!!!
Person 3: Ja... Mycket modigt. Hoppas man kan hålla avstånd.... Svårt...

Vad försöker de åstadkomma med sådana kommentarer?! Det är ju inte som att person 1 helt plötsligt kommer ändra sig pga kommentarer från främlingar, framförallt med tanke på att båda användarna springer på loppis var och varannan dag...

Men liksom, ja! Jag har befunnit mig i pandemins epicentrum (i Sverige) sedan den startade och har klarat mig utan att bli smittad, men tack för "omsorgen". Och personer i sociala medier hela sommaren som kommenterat "Var försiktig!" så fort man lagt upp en bild från en restaurang.

Ja, jag är försiktig. Nej, jag har inte glömt att det är pandemi. Ja, jag tvättar händerna. Men tack för din påminnelse jag får den ju inte från 326746874368756385476 skyltar och nyhetsuppdateringar varje dag.
 
Gårdagens arbetsintervju som inte alls gick bra :(

Chefen ifrågasatte allt jag sa, liksom högg på varje svar. "Nu var du inte konkret nog", "Jag frågade faktiskt om det här", "Tycker du inte att du motsäger dig själv nu?", "Det var inte det svar jag letade efter direkt", "Du måste väl kunna prata mer specifikt om känslan du hade i den situationen?", "Du får en chans till" etc.

Har aldrig pratat med någon som varit så taggig och konfronterade i ett första möte :crazy: Det är inte riktigt kutym att vara aggressiv och tuff i min "bransch". Då hade jag aldrig kunnat sätta min fot där från början!

Det faktum att han var man, krävde personliga detaljer utan koppling till arbetet och liksom tryckte ner mig i skorna bidrog till att jag bara stängde av :cry: Minnen, tankar och känslor från förr dök upp på ett överväldigande sätt (som de inte brukar längre) och det har varit svårt att distanserna mig från dem sedan dess

Idag är jag hemma och har enormt dåligt samvete för att jag inte kan "rycka upp mig" (:yuck:) och vara på jobbet. Och det stör mig!
 
Min granne, som är väldigt snäll och hjälpsam men aldrig lyssnar utan gör som han tycker är bäst oavsett hur jävla illa det egentligen är.

Nu har råttorna ätit upp en kyckling för mig för att han vägrar lyssna när jag sagt hur han ska stänga dörrarna så ingen råtta kan krypa under den ena. :cry: :banghead:
Mina hästar står utan ett strå hö att äta när jag kommer hem och varit borta i 3,5 dygn. "De hade fullt igår." Nej! Om de hade fullt igår så hade de inte haft tomt på hö när jag kom hem ikväll! :rage: Till saken hör att det står en höbal i hans maskinhall som han skulle köra in om det började ta slut. :mad:

Delar av min familj. Jag sitter och kör över 100 mil för att hjälpa i en mycket känslig och svår situation, jag hinner bara åka därifrån så får jag sms som vänder upp och ner på allt så jag skickade tillbaka att varsågod, lös det själv i fortsättningen varpå jag får fem hysteriska sms där jag är skurken och förstör alla andras liv och nu har jag ett mail som jag inte ens öppnar. Jag har fan grälat hela veckan jag varit nere, betalat flera tusen för att hjälpa och förhandlat åt andra som nu ljuger mig rakt upp i ansiktet så nu är det tack för mig. Jag tänker inte ljuga när andra inte vill spela med öppna kort. LÖS. DET. SJÄLV! 😤
 
Min granne, som är väldigt snäll och hjälpsam men aldrig lyssnar utan gör som han tycker är bäst oavsett hur jävla illa det egentligen är.

Nu har råttorna ätit upp en kyckling för mig för att han vägrar lyssna när jag sagt hur han ska stänga dörrarna så ingen råtta kan krypa under den ena. :cry: :banghead:
Mina hästar står utan ett strå hö att äta när jag kommer hem och varit borta i 3,5 dygn. "De hade fullt igår." Nej! Om de hade fullt igår så hade de inte haft tomt på hö när jag kom hem ikväll! :rage: Till saken hör att det står en höbal i hans maskinhall som han skulle köra in om det började ta slut. :mad:

Delar av min familj. Jag sitter och kör över 100 mil för att hjälpa i en mycket känslig och svår situation, jag hinner bara åka därifrån så får jag sms som vänder upp och ner på allt så jag skickade tillbaka att varsågod, lös det själv i fortsättningen varpå jag får fem hysteriska sms där jag är skurken och förstör alla andras liv och nu har jag ett mail som jag inte ens öppnar. Jag har fan grälat hela veckan jag varit nere, betalat flera tusen för att hjälpa och förhandlat åt andra som nu ljuger mig rakt upp i ansiktet så nu är det tack för mig. Jag tänker inte ljuga när andra inte vill spela med öppna kort. LÖS. DET. SJÄLV! 😤
Vad har grannen med dina höns och hästar att göra? :confused:
 
Gårdagens arbetsintervju som inte alls gick bra :(

Chefen ifrågasatte allt jag sa, liksom högg på varje svar. "Nu var du inte konkret nog", "Jag frågade faktiskt om det här", "Tycker du inte att du motsäger dig själv nu?", "Det var inte det svar jag letade efter direkt", "Du måste väl kunna prata mer specifikt om känslan du hade i den situationen?", "Du får en chans till" etc.

Har aldrig pratat med någon som varit så taggig och konfronterade i ett första möte :crazy: Det är inte riktigt kutym att vara aggressiv och tuff i min "bransch". Då hade jag aldrig kunnat sätta min fot där från början!

Det faktum att han var man, krävde personliga detaljer utan koppling till arbetet och liksom tryckte ner mig i skorna bidrog till att jag bara stängde av :cry: Minnen, tankar och känslor från förr dök upp på ett överväldigande sätt (som de inte brukar längre) och det har varit svårt att distanserna mig från dem sedan dess

Idag är jag hemma och har enormt dåligt samvete för att jag inte kan "rycka upp mig" (:yuck:) och vara på jobbet. Och det stör mig!
Fast vilken tur att puckot visade färg redan på anställningsintervjun! Får du jobbet och vill ha det, så är det diplomat-mode som gäller.

Fast det stör mig rejält att alla vettiga måste anpassa sig till och bli sårade av sådana där. Varför ska andra behöva rycka upp sig för att de inte kan låta bli att vara elaka?

🐫 (Mina yngre kollegor säger att kamelen är de enda emojin som aldrig är fel och någon kram hittade jag inte)
 
Att jag är rastlös men det känns som att allt jag tar mig för bara går snett så jag gör inget alls ändå. Förstår inte var denna plötsliga dipp kommer ifrån. Vill bara gå och lägga mig och slippa resten av dagen, men inte är jag trött heller.
 
Myggor, dessutom inomhus. Vi är snart i mitten av september, kan de inte bara sluta existera redan :arghh:

Det är sällan jag nu för tiden hittar något som väcker något större ha-begär (som håller i sig, inte bara när jag ser det), men nu har jag tre olika saker som jag skulle vilja ha, och de är alla såpass dyra att det inte finns på kartan att kunna köpa alla.

Att jag inte kan hitta en handväska och nya stövletter som jag gillar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 915
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 783
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp