Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt vänsteröga svider och rinner. Måste ta mig iväg till en ögonläkare (har problem med båda ögonen sen länge).
 
Stör mig på att mina knäskålar inte sitter fast ordentligt. Går att flytta dem någon centimeter åt sidorna och några cm fram och tillbaka.:meh:
 
Hur mycket då? Det går att röra dem i en cirkel. Enligt en ortoped (?) var det inte normalt.
Nu ska vara lite ofin och fråga hur gammal du är :o
Men jag hade problem med knäna i 15 16 års åldern och läkaren förklarade det med att jag hade vuxit rätt fort så musklerna leder och ligament runt knäna inte riktigt hann med
 
Nu ska vara lite ofin och fråga hur gammal du är :o
Men jag hade problem med knäna i 15 16 års åldern och läkaren förklarade det med att jag hade vuxit rätt fort så musklerna leder och ligament runt knäna inte riktigt hann med
Jag är 14 år och har varit såhär länge, vet att jag har haft problem sen jag var 8 år. Jag har inte vuxit särskilt mycket på kanske ett år och är inte lång, men det kanske kan vara det ändå?
 
Jag är 14 år och har varit såhär länge, vet att jag har haft problem sen jag var 8 år. Jag har inte vuxit särskilt mycket på kanske ett år och är inte lång, men det kanske kan vara det ändå?
Jag fick i alla fall rådet att träna upp lårmuskulaturen försiktigt för det är den som stabiliserar knäet
Men sa ortopeden bara att det inte var normalt och inget mer :confused:
 
Jag fick i alla fall rådet att träna upp lårmuskulaturen försiktigt för det är den som stabiliserar knäet
Men sa ortopeden bara att det inte var normalt och inget mer :confused:
Han nämnde nog bara det i förbifarten, vi var där för att få resultatet av MR förklarat. Han sa att jag skulle göra några övningar för att träna upp en specifik muskel, det var bara den som behövde tränas. Nu när jag tränar mer är de dock ännu mer ostabila.

Men de är inga större problem, lite störande att inte kunna använda knäet som stöd för att knäskålen åker iväg. Det främsta problemet i knäna är menisken för den är inte hel, knäskålen är bara ett extra störmoment.
 
Han nämnde nog bara det i förbifarten, vi var där för att få resultatet av MR förklarat. Han sa att jag skulle göra några övningar för att träna upp en specifik muskel, det var bara den som behövde tränas. Nu när jag tränar mer är de dock ännu mer ostabila.

Men de är inga större problem, lite störande att inte kunna använda knäet som stöd för att knäskålen åker iväg. Det främsta problemet i knäna är menisken för den är inte hel, knäskålen är bara ett extra störmoment.
Om du tycker det blir mer instabilt trots träning skulle jag nog fråga ortopeden
 
Jag är 14 år och har varit såhär länge, vet att jag har haft problem sen jag var 8 år. Jag har inte vuxit särskilt mycket på kanske ett år och är inte lång, men det kanske kan vara det ändå?

Är du i tonåren så har du dessutom puberteten att bråka med. På tjejer så vidgas höfterna och då hänger inte vinklarna i knäna med. Kan orsaka instabilitet och smärta men är inte skadligt i sig. Dock skall det ju hållas ögonen på och tränas upp på rätt sätt
 
Jag är stallvärdinna och vi är alltid två stycken den dagen, nu visade det sig att min medvärd inte kunde en dag när vi skulle ha stallet. Det är en annan som kan erbjuda sig att byta. Det som störde mig mest var att de förutsatte att jag också kunde byta dag med dom... det var bara min medvärd som inte kunde inte jag...
 
Stör mig på att jag misslyckades med ostsåsen till lasangen. Följde receptet så som jag alltid gjort men såsen blev ändå rinnig och ville inte tillsätta för mycket mjöl så den skulle bli för tjock.
Sen in i ugnen, hade fått använda en annan form än den jag brukar, då den jag brukar använda inte är bra längre, då rann det över kanterna å hade sig... sen blev det lite bränt på toppen, när ja öppnade ugnen kom det ut lite grådassig rök, startade igång fläkten så den skulle suga ut röken innan brandlarmet fick nys om röken.... tji fick jag jäklar va de tjöt å ja hatar den, går inte att få tyst på den heller, har provat att hålla inne knappen å testat allt möjligt vid ett annat tillfälle (när jag stekte fläsk och glömde fläkten 😅).
Så blev till att hålla för öronen och öppna alla fönster och vädra ut tills det blev tyst.

Skalade sen av det brända från ytskikten och resten var i alla fall gott och ätbart, tyvärr va såsen fortfarande lite väl rinnig... men men.... kanske skulle hållt mig till bara köttfärssåsen (den va mycket god) men samtidigt är lasange satans gott...
 
Stör mig på att jag misslyckades med ostsåsen till lasangen. Följde receptet så som jag alltid gjort men såsen blev ändå rinnig och ville inte tillsätta för mycket mjöl så den skulle bli för tjock.
Sen in i ugnen, hade fått använda en annan form än den jag brukar, då den jag brukar använda inte är bra längre, då rann det över kanterna å hade sig... sen blev det lite bränt på toppen, när ja öppnade ugnen kom det ut lite grådassig rök, startade igång fläkten så den skulle suga ut röken innan brandlarmet fick nys om röken.... tji fick jag jäklar va de tjöt å ja hatar den, går inte att få tyst på den heller, har provat att hålla inne knappen å testat allt möjligt vid ett annat tillfälle (när jag stekte fläsk och glömde fläkten 😅).
Så blev till att hålla för öronen och öppna alla fönster och vädra ut tills det blev tyst.

Skalade sen av det brända från ytskikten och resten var i alla fall gott och ätbart, tyvärr va såsen fortfarande lite väl rinnig... men men.... kanske skulle hållt mig till bara köttfärssåsen (den va mycket god) men samtidigt är lasange satans gott...
Om du har lasagne över är den säkert helt PERFEKT imorgon :) . Tycker att pastarätter brukar suga åt sig en massa vätska när de står och riskerar att bli torra......
 
Om du har lasagne över är den säkert helt PERFEKT imorgon :) . Tycker att pastarätter brukar suga åt sig en massa vätska när de står och riskerar att bli torra......
Jag kommer få äta lasange i flera dagar, hade planer på att kunna ta me mig till jobbet på tisdag men om såsen är för rinnig kommer inte det funka så bra, men vem vet kanske har hunnit äta upp den innan tisdag ändå. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 229
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 947
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 809
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 841
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp