Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hockeydomare i SHL skall enligt nya covid-anpassade riktlinjer "inte gå in och avbryta slagsmål" utan låta sådana situationer ebba ut av sig själva. Såvida det inte handlar om rena nödvärnssituationer.

Slagsmål alltså. Eller "tjafs", som SHL:s domarchef överslätande väljer att kalla det.
Precis den sport man vill att ens egna barn skall fostras i. Not.
 
Hockeydomare i SHL skall enligt nya covid-anpassade riktlinjer "inte gå in och avbryta slagsmål" utan låta sådana situationer ebba ut av sig själva. Såvida det inte handlar om rena nödvärnssituationer.

Slagsmål alltså. Eller "tjafs", som SHL:s domarchef överslätande väljer att kalla det.
Precis den sport man vill att ens egna barn skall fostras i. Not.
Jag kan verkligen inte reglerna. Men visa ut alla som slåss resten av matchen + en extra match så tänker jag att problemet löser sig själv.
 
Hockeydomare i SHL skall enligt nya covid-anpassade riktlinjer "inte gå in och avbryta slagsmål" utan låta sådana situationer ebba ut av sig själva. Såvida det inte handlar om rena nödvärnssituationer.

Slagsmål alltså. Eller "tjafs", som SHL:s domarchef överslätande väljer att kalla det.
Precis den sport man vill att ens egna barn skall fostras i. Not.

Slagsmål i form av slag mot huvud och kropp borde generera omedelbar utvisning och avstängning. Det är konstigt att hockeyn inte kan göra upp med det avsiktliga våldet mellan spelare. Sporten är tillräckligt farlig helt utan det.
 
Jag tror att hockeyn vill ha slagsmålen. Därför gör de inte så. Det är en del av hockeyns kultur. Jag tycker att slagskämparna skulle byta sport och börja med MMA istället. Där får de slåss.

Fast jag tänker att man kan utveckla även en kultur. Särskilt när det förekommer så mycket skador, även på unga spelare.
 
Jag tror att hockeyn vill ha slagsmålen. Därför gör de inte så. Det är en del av hockeyns kultur. Jag tycker att slagskämparna skulle byta sport och börja med MMA istället. Där får de slåss.
Jag håller med, min uppfattning är att det absolut ingår som en tungt bärande del i själva konceptet - som enda sport jag känner till - att tillåtas tappa fattningen och slåss. Alla inblandade accepterar och förväntar sig det. Men inte ens i kampsporter som MMA checkar man in hjärnan i omklädningsrummet och slåss i affekt.

Det är förvisso färre slagsmål idag än för några decennier sedan, och mildare i Sverige än i somliga andra länder, vilket somliga förespråkare ivrigt framhåller för att framställa ishockey som en anständig sport med sunda värderingar.
 
Ryggont!

Jag sitter mycket vid datorn hemma och hade tidigare en Henriksdal matsalsstol från IKEA som "kontorsstol". Funkade fint i typ 6 år men den var ju i rätt taskigt skick då så jag slänge den när jag flyttade och köpte en "riktig" kontorsstol. Rekommenderar verkligen inte IKEAs "långfjäll" till någon.

Jobbat hemifrån i två dagar nu och min rygg går av. Var så illa att jag faktiskt spontantbeställde en ny, dyrare kontorsstol på nätet.
 
De som jobbar med att lämna ut mediciner på apoteken och som oombedda ger instruktioner och berättar om medicinerna.
Idag blev jag tillfrågad om jag undrade något, jag svarade nej, jag har tagit dem länge. Trots det börjar personen peka och säga det här är för sömnen, det här också, det här är psyk, den här får du ta 1-2 tabletter osv.
Jag kan läsa på etiketterna själv och när jag sagt att jag haft dem länge och vet, så behöver jag inte få instruktioner!
Det är inte så kul när personalen pratar om mina psykmediciner så att andra kunder kan höra!
:meh:
 
De som jobbar med att lämna ut mediciner på apoteken och som oombedda ger instruktioner och berättar om medicinerna.
Idag blev jag tillfrågad om jag undrade något, jag svarade nej, jag har tagit dem länge. Trots det börjar personen peka och säga det här är för sömnen, det här också, det här är psyk, den här får du ta 1-2 tabletter osv.
Jag kan läsa på etiketterna själv och när jag sagt att jag haft dem länge och vet, så behöver jag inte få instruktioner!
Det är inte så kul när personalen pratar om mina psykmediciner så att andra kunder kan höra!
:meh:

Och vilka föreläsningar man får om man har sömnmedicin, ångestdämpande och PLEGICIL på recept.

14 gånger fick jag höra att jag inte fick ta plegget själv. :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 791
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 507
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 442
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp