Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och vilka föreläsningar man får om man har sömnmedicin, ångestdämpande och PLEGICIL på recept.

14 gånger fick jag höra att jag inte fick ta plegget själv. :cautious:
När de ser att jag har två centralstimulantia, stesolid, antipsykotika, stilnoct och imovane brukar de se ut så här: :eek::nailbiting::confused:O_o
 
Stör mig på när folk "skövlar" endera en befintlig mysig tomt, eller skogstomt på allt, när de ska bygga. Träd, byggnader, stenar, t.o.m bergsknallar ska sprängas bort.
Tänker det vore enklare om de börjat från en åkerplätt istället om de ändå tänkt jämna ut allt :cautious:

(Jag förstår ju rent logiskt varför det kan vara så, men stör mig endå)
 
Stör mig på när folk "skövlar" endera en befintlig mysig tomt, eller skogstomt på allt, när de ska bygga. Träd, byggnader, stenar, t.o.m bergsknallar ska sprängas bort.
Tänker det vore enklare om de börjat från en åkerplätt istället om de ändå tänkt jämna ut allt :cautious:

(Jag förstår ju rent logiskt varför det kan vara så, men stör mig endå)

Jag tänker också att man väljer tomt och sedan tänker ut vad som passar att bygga, snarare än att göra stora ingrepp i vad som fanns.
 
Jag tänker också att man väljer tomt och sedan tänker ut vad som passar att bygga, snarare än att göra stora ingrepp i vad som fanns.

Så tänker jag också, och tycker att det verkade vara så man tänkte förr, men nu blir det bara vanligare och vanligare att allt skövlas. Jag äf iofs dessutom lite svag för naturtomter :love:

Sedan förstår jag ju som sagt varför det görs i vissa fall, men ändå.
 
Idag när jag var i stallet och skulle fylla i några saker i en pärm, så kom det en tjej och undrade om jag kunde hjälpa henne att hänga upp sadeln (har hjälpt henne några andra gånger), svarade att jag inte kunde just då för jag var tvungen att fylla i det där och kunde inte avbryta, samt det fanns andra personer runt omkring också t ex. stallvärdarna (jag var ingen värd den här gången).

Jag fortsätter fylla i det jag ska fylla i och det verkar inte vara någon annan som hjälper tjejen, så hon går till sin mamma som borstar hästen hon haft och berättar va som hänt, varpå jag hör hur mamman säger att jag inte ser speciellt upptagen ut. Jag blev så irriterad, alltså ursäkta men vem är du att avgöra det liksom, jag har hjälpt din dotter att hänga upp sadeln ett x antal gånger och för att jag inte kan en gång så får ja höra sånt.

Det störde mig något enorm, speciellt när jag hör världens suck pust och stön för att mamman fick hänga upp sadeln, mamman rider också och är dessutom stallvärd vissa dagar, så jag har svårt att förstå upprördheten. Suck, det stör mig än. :arghh:
 
Idag när jag var i stallet och skulle fylla i några saker i en pärm, så kom det en tjej och undrade om jag kunde hjälpa henne att hänga upp sadeln (har hjälpt henne några andra gånger), svarade att jag inte kunde just då för jag var tvungen att fylla i det där och kunde inte avbryta, samt det fanns andra personer runt omkring också t ex. stallvärdarna (jag var ingen värd den här gången).

Jag fortsätter fylla i det jag ska fylla i och det verkar inte vara någon annan som hjälper tjejen, så hon går till sin mamma som borstar hästen hon haft och berättar va som hänt, varpå jag hör hur mamman säger att jag inte ser speciellt upptagen ut. Jag blev så irriterad, alltså ursäkta men vem är du att avgöra det liksom, jag har hjälpt din dotter att hänga upp sadeln ett x antal gånger och för att jag inte kan en gång så får ja höra sånt.

Det störde mig något enorm, speciellt när jag hör världens suck pust och stön för att mamman fick hänga upp sadeln, mamman rider också och är dessutom stallvärd vissa dagar, så jag har svårt att förstå upprördheten. Suck, det stör mig än. :arghh:
Tramsigt, finns det pall i sadelkammaren så de kan försöka hänga upp själva? Jag menar orkar man bära en sadel kan man väl hänga den själv.
 
När man går i en jättestor skog och folk ändå prompt ska gå på samma stig 10m bakom en. Liksom, välj en egen stig.
 
En person på ett annat forum..

Jag: Haha, ja, det som liknar receptet vid mjöd är väl namnet... (Jag menar då att det inte kan vara recept på mjöd eftersom det inte ens innehåller honung)
Personen: *babblar på om att det minsann inte är mjöd, något hen har mångårig erfarenhet av... *
Jag: *skriker inombords eftersom det var precis det jag sa *

Någon annan: Jag vill gärna ha väldigt varmt inne, gärna typ 27 grader
Personen: Det är inte bra ekonomiskt eller för miljön. Jag har minsann jobbat med fastigheter, bla bla bla...

Jag blir galen! INGEN.. Jag upprepar... INGEN har bett om din åsikt eller "kunskaper"..
Men är det inte det som är poängen med forum? Att diskutera. Inte att framföra åsikt och alla klickar gilla.
 
Men är det inte det som är poängen med forum? Att diskutera. Inte att framföra åsikt och alla klickar gilla.
Men hade det varit en diskussion/samtal hade jag inte haft några problem alls. Jag har problem med att behovet att hela tiden hävda sig.
Jag skrev klart och tydligt att det inte var ett mjöd eftersom det inte innehåller honung, men ändå behövs en halv föreläsning om att det minsann inte är mjöd pga brist på honung :banghead: svårt att kanske få fram om man inte återger exakt hela eller alla konversationer. Hade jag fått svar i stil med "haha, ja det var ju lite tokigt med namnet, kanske är det den finska varianten som är jäst på just rabarber" typ så hade det varit ett helt annat svar än att försöka dumförklara vilket verkar vara målet med exakt alla inlägg denna användare gör.
 
Tramsigt, finns det pall i sadelkammaren så de kan försöka hänga upp själva? Jag menar orkar man bära en sadel kan man väl hänga den själv.
Vad jag vet finns det ingen pall, kanske ska föreslå det vid nästa möte. Den här tjejen som bad om hjälp var en tonåring, är det ett barn då är det en annan femma men samtidigt är det stallvärdinnorna som ska hjälpa i första hand. Jag kan hjälpa till om jag kan, nu den här gången kunde jag inte.
 
Tramsigt, finns det pall i sadelkammaren så de kan försöka hänga upp själva? Jag menar orkar man bära en sadel kan man väl hänga den själv.

Ja, precis. Jag brukar lägga upp sadeln på mitt huvud om den är tung och ska hänga högt upp. Då blir det rätt lätt att få upp den även om det är rätt högt upp.
 
Våra kära grannar har haft fest igen, både fre-lör och lör-sön.
Inatt ringde vi störningsjouren som svarade att föreningen inte hade något avtal så de kunde inte hjälpa oss, frågade om de verkligen var säkra eftersom vi fått numret och instruktion från styrelsen. Nej, det finns inget avtal -tråkigt att ni inte kan sova, tack och hej.
Ok, vad gör vi? Vi testade att skicka ett sms till grannen och denna gång sänktes faktiskt musiken (tidigare gånger har det ignorerats eller svarats med otrevliga saker -och samma volym).
10 min senare ringer störningsjouren upp och hade en bil redo -vi hade visst avtal men hon hade inte hittat det vid samtalet:banghead:

så jävla trött på detta.
 
Stör mig på att jag blev så besviken när jag köpte Chilisås för första gången, hade inbillat mig att det skulle vara som någon tomatpuré liknande med chilismak, när jag öppnade å smakade möttes jag av en väldigt stark vinägersmak....

Köpte även en BBQ sås som jag vet ska vara god, men köpte tydligen fel den var alldeles för rökig i smaken för att det skulle vara någon hit.
Så nu har jag slängt pengar i sjön på något jag inte kommer använda och i och med att de är öppnade kan ja inte lämna tillbaka. Slänga vill ja inte göra heller, så ska se om ja kan ta me till stallet nästa gång det är ridläger, de brukar använda den BBQ såsen .... Annars vet ja inte va ja ska göra och det stör mig.
 
Stör mig på att jag blev så besviken när jag köpte Chilisås för första gången, hade inbillat mig att det skulle vara som någon tomatpuré liknande med chilismak, när jag öppnade å smakade möttes jag av en väldigt stark vinägersmak....

Köpte även en BBQ sås som jag vet ska vara god, men köpte tydligen fel den var alldeles för rökig i smaken för att det skulle vara någon hit.
Så nu har jag slängt pengar i sjön på något jag inte kommer använda och i och med att de är öppnade kan ja inte lämna tillbaka. Slänga vill ja inte göra heller, så ska se om ja kan ta me till stallet nästa gång det är ridläger, de brukar använda den BBQ såsen .... Annars vet ja inte va ja ska göra och det stör mig.
Vinägersmak? Tycker att chilisås smakar som "vuxenketchup".... :D Men det finns ju olika märken (och recept) förstås.
 
Stör mig på att jag blev så besviken när jag köpte Chilisås för första gången, hade inbillat mig att det skulle vara som någon tomatpuré liknande med chilismak, när jag öppnade å smakade möttes jag av en väldigt stark vinägersmak....

Köpte även en BBQ sås som jag vet ska vara god, men köpte tydligen fel den var alldeles för rökig i smaken för att det skulle vara någon hit.
Så nu har jag slängt pengar i sjön på något jag inte kommer använda och i och med att de är öppnade kan ja inte lämna tillbaka. Slänga vill ja inte göra heller, så ska se om ja kan ta me till stallet nästa gång det är ridläger, de brukar använda den BBQ såsen .... Annars vet ja inte va ja ska göra och det stör mig.
Om du gör egna grillmarinader kan du använda dem som bas, eller i grytor?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 900
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 563
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 493
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp