Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte riktigt om jag ska skriva här eller i Vi som pluggar-tråden.. Men alltså hysteriskt dyr kurslitteratur.. Vi ska ha en bok till ett seminarium, 25 sidor av ca 200 ska läsas. Boken finns som ETT exemplar på hela universitetet, självfallet utlånat. Nypris för boken? 1500kr. Helt. Jäkla. Stört.
 
Vet inte riktigt om jag ska skriva här eller i Vi som pluggar-tråden.. Men alltså hysteriskt dyr kurslitteratur.. Vi ska ha en bok till ett seminarium, 25 sidor av ca 200 ska läsas. Boken finns som ETT exemplar på hela universitetet, självfallet utlånat. Nypris för boken? 1500kr. Helt. Jäkla. Stört.
Och den går inte att fjärrlåna heller?
 
Vet inte riktigt om jag ska skriva här eller i Vi som pluggar-tråden.. Men alltså hysteriskt dyr kurslitteratur.. Vi ska ha en bok till ett seminarium, 25 sidor av ca 200 ska läsas. Boken finns som ETT exemplar på hela universitetet, självfallet utlånat. Nypris för boken? 1500kr. Helt. Jäkla. Stört.

Kopiera/scanna från ett exemplar och dela hela klassen. Aldrig gjort något sådant olagligt :angel:
 
På att ingen av de två buskar jag vill ha i trädgården på framsidan klassas som "wildlife friendly". Det är världens lyxproblem (men visst är det väl ändå främst sånt som den här tråden är till för? ;)) eftersom det enda detta innebär är att vi inte kommer att få dem gratis från den organisation som ska rusta upp trädgården åt oss, men i alla fall. Nåja, det får bli annat fint istället!
 
Just nu stör jag mig på att min häst är skadad och jag vill träna med henne. Jag har inte bråttom med att sätta igång henne för jag vill ju att hon ska hålla länge, men det betyder även att vi inte får träna ordentligt än. Och även om jag har andra hästar att rida är det inte samma sak, jag vill ju rida min galna studsboll :heart
 
Stör mej på att jag blir tät i näsan när jag ska sova. Det enda som hjälper är otrivin, men det kan jag ju inte ta. På köpet så verkar det vara extra svårt att somna idag
 
Stör mig på att jag har oflyt idag och missade precis truckföraren på ett företag, då de gick på lunch. Surt. Jag som hade tänkt försöka bli loss med den pallen å tagit rasten på ett annat ställe... men men. 🤷🏼‍♀️
 
Idag, och sedan några dagar, stör jag mig på hemknappen på min nya iPhone SE 2020. Samma knapp som på typ alla iphone sedan 7:an, visst, men jag ser bara försämringar jämfört med min gamla ur-SE. Det går inte att trycka litet snett på knappen när man håller mobilen i en hand utan man får ändra grepp, det går ofta inte att trycka på knappen när mobilen ligger löst på bordet... Förmodligen är den i själva verket mycket bättre på något sätt som den allvetande mobilfabriken klurat ut, men f-n tro't.
 
Eller när de har skrivit ut öppettiderna på hemsidan och så åker man ner till butiken och så sitter det en papperslapp på dörren med coronaanpassade öppettider på dörren. Men skriv dem på hemsidan då...

Eller som när jag var till en butik i Dorotea för två veckor sedan... stängt pga älgjakt :meh: De kunde ju iaf ha skrivit det på sin Facebook kan man tycka...
 
Jag stör mig på hur svårt det ska vara att få ut prisuppgifter/offerter från företag, och jag känner igen det från mitt förra jobb också då det var ett himla meck att få iväg en offert eftersom man behövde ha så himla mycket uppgifter innan man kunde lämna ett pris. Och oftast, som både säljare och köpare, är det sjukt mycket tid och kontakt som går år för att köpare sen ska tacka nej eftersom man inte ens kunde få en indikation om pris innan hela cirkusen drog igång.

Fattar säljargumentet med att få kontakt innan man lämnar pris, men vet ärligt talat inte om det är så effektivt ändå i slutändan eller om det bara är tidsförödande för båda parter. Fattar att företag som offerta osv måste tjäna massa på detta strul.

Önskar ett tydligt "vi kostar typ det här" det första man ser när man kommer in på en hemsida :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 881
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
202
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 556
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 488
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp