Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med, den där reklamen är inte helt okej. Är du så trött ska du inte sätta dig och köra över huvud taget!
Jag vet att min Volvo v70 varnar när den tror att jag är trött å säger att jag behöver stanna å ta rast, är det kanske det dom syftar på i reklamen men det är inte så tydligt kanske? Har inte sett reklamen själv, men låter ju lite avigt ändå.
 
"Figurvänlig modell" (blus/tröja) och "bekväm midjehöjd" (byxa) - som många klädföretag beskriver sina kläder. :(

För vilken figur då?

Jag kan med 90% säkerhet säga att midjehöjden inte är bekväm på mig.
 
Det framgår verkligen inte isåfall i den reklamen.
Ah! Nu vet jag va de syftar på, googlade reklamen och hittade den på youtube. Det är Volvos nya lane keep aid de syftar på, känner några som har sådana bilar de säger att det är omöjligt att köra överlinjerna om man inte blinkar, bilen styr tillbaka.

Ser även att det står längst ner i slutet av reklamen "the driver remains responsible for the vehicle at all times".
 
Ah! Nu vet jag va de syftar på, googlade reklamen och hittade den på youtube. Det är Volvos nya lane keep aid de syftar på, känner några som har sådana bilar de säger att det är omöjligt att köra överlinjerna om man inte blinkar, bilen styr tillbaka.

Ser även att det står längst ner i slutet av reklamen "the driver remains responsible for the vehicle at all times".
Är det omöjligt att köra över linjen om man inte blinkar? Det låter ärligt talat farligt om man hamnar i en oväntad situation. Jag kör en Audi Q3 från förra året, den styr också tillbaka om man inte blinkar men det går att hålla emot ratten och köra över linjen ändå, bara lite trögare.
 
Är det omöjligt att köra över linjen om man inte blinkar? Det låter ärligt talat farligt om man hamnar i en oväntad situation. Jag kör en Audi Q3 från förra året, den styr också tillbaka om man inte blinkar men det går att hålla emot ratten och köra över linjen ändå, bara lite trögare.
Jag har inte kört en sådan bil men de jag pratat som har sådana bilar har sagt det, de har säkert någon annan säkerhetsgrej som kickar in. Jag vet inte och sitter inte alla på alla svaren, kolla med Volvo om du vill veta för jag vet inte, återberättar bara vad jag hört från andra.
Går säkert att stänga av den funktionen också.
 
Ah! Nu vet jag va de syftar på, googlade reklamen och hittade den på youtube. Det är Volvos nya lane keep aid de syftar på, känner några som har sådana bilar de säger att det är omöjligt att köra överlinjerna om man inte blinkar, bilen styr tillbaka.

Ser även att det står längst ner i slutet av reklamen "the driver remains responsible for the vehicle at all times".

Den funktionen var jag tvungen att slå av direkt. Spökstyrning som trycker bilen åt olika håll utan att man förstår varför blev mer farligt än smart. Det funkar säkert om man kör på vägar där någon brytt sig om att underhålla vägmarkeringarna de senaste 5 åren. Och att de alls finns. Och det inte ligger drivor av grus på dem. Eller snö och slask.

Otäckt. Men går som sagt att stänga av helt.
 
Är det omöjligt att köra över linjen om man inte blinkar? Det låter ärligt talat farligt om man hamnar i en oväntad situation. Jag kör en Audi Q3 från förra året, den styr också tillbaka om man inte blinkar men det går att hålla emot ratten och köra över linjen ändå, bara lite trögare.
Jag panikväjer för en älg... och bilen tar över kommandot och styr bestämt tillbaka i filen. :eek:
Dumma mig som inte kom ihåg att blinka. :crazy:
 
Senast ändrad:
Är det omöjligt att köra över linjen om man inte blinkar? Det låter ärligt talat farligt om man hamnar i en oväntad situation. Jag kör en Audi Q3 från förra året, den styr också tillbaka om man inte blinkar men det går att hålla emot ratten och köra över linjen ändå, bara lite trögare.
Det är samma på xc60:n
 
Ah! Nu vet jag va de syftar på, googlade reklamen och hittade den på youtube. Det är Volvos nya lane keep aid de syftar på, känner några som har sådana bilar de säger att det är omöjligt att köra överlinjerna om man inte blinkar, bilen styr tillbaka.

Ser även att det står längst ner i slutet av reklamen "the driver remains responsible for the vehicle at all times".

Jaså, ja det har jag inte noterat. Väldigt otydlig och dum reklam tycker jag ändå. Och låter som en dum funktion också.
Visst, kanske kan vara bra som en extra säkerhet, men inte så att jag kör ändå även om jag är svintrött bara för jag har den funktionen... nä, fy.

--------

Nu stör jag mig på att jag (JAG med beslutsångest 30000) äntligen hittat en jacka jag bestämt mig för och så svarar inte säljaren på mina meddelanden ☹☹. Fast hon svarat att den finns kvar.
 
Jaså, ja det har jag inte noterat. Väldigt otydlig och dum reklam tycker jag ändå. Och låter som en dum funktion också.
Visst, kanske kan vara bra som en extra säkerhet, men inte så att jag kör ändå även om jag är svintrött bara för jag har den funktionen... nä, fy.
Ja det kunde varit tydligare, jag vet inte riktigt va ja själv tycker om alla dessa nya säkerhetsfunktioner, på nått sätt känns det bättre när man själv har kollen. Enda jag gillar är den adaptiva farthållaren och nödbromsen och linjevarnaren, annars inget.

---

Jag stör mig på att jag fryser fast jag inte fryser.
 
Den funktionen var jag tvungen att slå av direkt. Spökstyrning som trycker bilen åt olika håll utan att man förstår varför blev mer farligt än smart. Det funkar säkert om man kör på vägar där någon brytt sig om att underhålla vägmarkeringarna de senaste 5 åren. Och att de alls finns. Och det inte ligger drivor av grus på dem. Eller snö och slask.

Otäckt. Men går som sagt att stänga av helt.
Första gången de berättade så trodde jag inte på dom och hävdade bestämt att det borde gå att överstyra ändå.
Jag har märkt med linjevarnaren att den kan ibland varna på linjer som inte ens finns, tänker det borde bli problem för en sådan bil som vill tillbaka i filen, speciellt vintertid. Jag hade nog också stängt av den funktionen, mest för att jag vill kunna bestämma själv. 😅
 
Den funktionen var jag tvungen att slå av direkt. Spökstyrning som trycker bilen åt olika håll utan att man förstår varför blev mer farligt än smart. Det funkar säkert om man kör på vägar där någon brytt sig om att underhålla vägmarkeringarna de senaste 5 åren. Och att de alls finns. Och det inte ligger drivor av grus på dem. Eller snö och slask.

Otäckt. Men går som sagt att stänga av helt.

Jag svor som en galning över biljäveln första gången jag var med om det när jag var testförare, jag fattade först inte vad det var! :rofl:
 
Men fuck också, skulle äntligen få sängen fixad efter att ha använt den som förvaringshög (sover på soffan) och upptäckte just att något klibbigt har spridit sig på bäddmadrassen. Så nu har jag tvingats skrubba den och låta den torka samtidigt som jag inte kommer fram pga lådorna och bottenmadrassen lindades in i lager på lager av plast så jag måste ha bort mellanmadrassen för att ta bort all plasten och trä över skyddet.

Ska ta ut alla IKEA lådor på balkongen och be till gudarna om några riktiga skyfall så de mjuknar och blir lättare att transportera
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 562
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 365
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 679
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp