Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på de låga lönerna inom vården. Min kompis är snart färdig sjuksköterska efter 3 års studier. Hennes ingångslön om hon väljer att jobba på sjukhus är flera tusen mindre än vad jag har i lön och då är mitt jobb inte alls viktigt på samma sätt som hennes... Sjukt egentligen!
Lönen är fruktansvärd.
Jag jobbar 92% som uska och har strax över 21 000 före skatt.
 
Stör mig på själv. I morgon kommer målarna (halleluja) men i stället för att röja på tomten så går jag och barnet till lekparken och rensar ogräs.
 
Att jag såg en spindel som jag ville artbestämma men när jag kom tillbaka med mobilen i handen så var den borta. Nu googlar jag hejvilt men det är ju jättesvårt när jag bara har en suddig minnesbild.
 
Det går ju bra nu :meh: insåg att jag behöver en ny dressyrsadel igen. Har precis betalt färdigt den jag har. Jag har ingen lust att lämna in min sadel för jag kommer inte få ett skit för den samtidigt som dom säljer den till ett hyfsat bra pris och dom hade dessutom inye så många sadlar sist som passade både mej och hästen. Dessutom tror jag inte den är lättsåld eftersom det är en ful äldre sadel. Jag behöver verkligen en dressyrsadel om jag ska rida dressyr. Kan verkligen inte rida nån vettig dressyr i hoppsadeln. Jag får verkligen bryt alltså :arghh:
 
På att jag har fått ett häfte med uppgifter, men inget att läsa så att jag får lära mig något. Det framgår tydligt i häftet att man ska ha en läsbok, men ändå har jag ingen, så vissa uppgifter får jag gissa hur det funkar. Nu kan jag ganska mycket om ämnet, men någon genomgång hade kanske vart bra?
 
Ont i fötterna ont i knät ont i armen ont i nacken ont i handen :down:
Hur ska man orka jobba i tjugo år till tro :crazy:
Men lite positivt är det- ont i ETT knä- inte två, och ont i EN arm och EN hand, det hade kunnat vara värre :up:

Självklart tråkigt att ha ont, hoppas att det blir bättre :down:
 
Irriterad på att vissa saker aldrig riktigt lämnar en ifred. Jag hade diverse ätstörningar i ganska många år, men har nu varit "frisk" (i den mån man blir det) i flera år. Fick en kommentar/fråga om jag gått ner i vikt. Direkt kommer de där irriterande tankarna tillbaka och jag kommer på mig själv med att tänka "borde jag äta det här verkligen, tänk om jag går upp i vikt igen då?"
Som om jag plötsligt skulle gå upp i vikt av samma livsstil och kosthållning som jag nyss gått ner i vikt på. Och även OM jag skulle göra det, så vad spelar det för roll?
Herreguuud :banghead:
 
Grannen har ett jättefint syrenträd på sin tomt som sträcker sig över till vår sida av staketet. Det har precis slagit ut med en otrolig massa blommor och jag kan bara föreställa mig hur underbart det måste dofta. MEN det är preciiis så högt att jag inte når upp med min lilla näsa. Funderar allvarligt på att gå ut när det mörknat, klättra upp på en pall och stå och smygsniffa då. Det vore väl inte alls konstigt eller så?
 
Grannen har ett jättefint syrenträd på sin tomt som sträcker sig över till vår sida av staketet. Det har precis slagit ut med en otrolig massa blommor och jag kan bara föreställa mig hur underbart det måste dofta. MEN det är preciiis så högt att jag inte når upp med min lilla näsa. Funderar allvarligt på att gå ut när det mörknat, klättra upp på en pall och stå och smygsniffa då. Det vore väl inte alls konstigt eller så?

Nej, det låter fullt rimligt tycker jag! Ingen kommer höja på ögonbrynen! :laugh:
 
Fick ett mail från betrodd källa, trodde att det var en sen faktura. Var lite stressad och loggade in för att kolla. Det visade sig vara en viruslänk. Väldigt oklart var jag har använt det lösenordet...
 
Jag stör mig på folk en handlar åt pga corona som inte preciserar vad de ska ha så man får dra det ur de.
Och jag stör mig på att jag är så jävla lättirriterad och på att jag blir skitirriterad om folk inte svarar inom en signal när jag ringer :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 413
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 324
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 456
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 882

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp