Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på folk en handlar åt pga corona som inte preciserar vad de ska ha så man får dra det ur de.
Och jag stör mig på att jag är så jävla lättirriterad och på att jag blir skitirriterad om folk inte svarar inom en signal när jag ringer :cautious:
Eller varianten "ta bara något".
De har skrivit upp yoghurt, jag frågar vilken sort och deras svar är "ta bara något".
Sen muttras det när man kom er hem ändå...
 
Jag stör mig på folk en handlar åt pga corona som inte preciserar vad de ska ha så man får dra det ur de.
Och jag stör mig på att jag är så jävla lättirriterad och på att jag blir skitirriterad om folk inte svarar inom en signal när jag ringer :cautious:
Ja men jaaa! Otydliga handlingslistor överhuvudtaget driver mig till vansinne :arghh: Jag har börjat kolla igenom svärmors lista innan vi åker hemifrån och dubbelkolla/klargöra allt som är otydligt just för att slippa stå där mitt i mejeriavdelningen "MEN VAD MENAR DU MED LAGOM STARK OST?!"
 
Jag stör mig på folk en handlar åt pga corona som inte preciserar vad de ska ha så man får dra det ur de.
Och jag stör mig på att jag är så jävla lättirriterad och på att jag blir skitirriterad om folk inte svarar inom en signal när jag ringer :cautious:
Eller varianten "ta bara något".
De har skrivit upp yoghurt, jag frågar vilken sort och deras svar är "ta bara något".
Sen muttras det när man kom er hem ändå...
Ja men jaaa! Otydliga handlingslistor överhuvudtaget driver mig till vansinne :arghh: Jag har börjat kolla igenom svärmors lista innan vi åker hemifrån och dubbelkolla/klargöra allt som är otydligt just för att slippa stå där mitt i mejeriavdelningen "MEN VAD MENAR DU MED LAGOM STARK OST?!"
Samtidigt tror jag att det kan vara rätt svårt att precisera exakt när man är van vid att gå runt i affären och välja och vraka. Det hör jag att mina föräldrar sörjer. Min brors sambo sköter det mesta handlandet åt dem, och de är jättetacksamma för det, men säger att de saknar det där "lilla extra" som man plockar till sig när man själv går och handlar. Det som man kanske inte riktigt kan tänka ut när man sitter där och skriver sin shoppinglista.
Men vi får hoppas att de äldre snart kan röra sig i samhället som vanligt igen :up: !!
 
Eller varianten "ta bara något".
De har skrivit upp yoghurt, jag frågar vilken sort och deras svar är "ta bara något".
Sen muttras det när man kom er hem ändå...
Men vad fan, då får de fan skylla sig själva också :cautious: Ska nog vara tacksam för min mormor, hon är sådär med vissa produkter som riskakor, men hon gillar allt och gillar att prova nytt. Sålänge det är billigt så är hon nöjd.

Ja men jaaa! Otydliga handlingslistor överhuvudtaget driver mig till vansinne :arghh: Jag har börjat kolla igenom svärmors lista innan vi åker hemifrån och dubbelkolla/klargöra allt som är otydligt just för att slippa stå där mitt i mejeriavdelningen "MEN VAD MENAR DU MED LAGOM STARK OST?!"
Men eller hur! Mamma skulle ha matgrädde idag, men vilken jävla matgrädde?! Eller som när hon ska ha choklad, "ta en Fazer" men det finns för fan 5463483 olika smaker på skiten :arghh:
IDag sa jag åt henne att preciserar hon inte så köper jag det dyraste de har. Slå de där det gör ont, så att säga. Får väl se om hon lär sig :cautious: Borde fan få riktigt betalt samt ob-tillägg dygnet runt för ALLA tider är obekväma med det här upplägget.

Samtidigt tror jag att det kan vara rätt svårt att precisera exakt när man är van vid att gå runt i affären och välja och vraka. Det hör jag att mina föräldrar sörjer. Min brors sambo sköter det mesta handlandet åt dem, och de är jättetacksamma för det, men säger att de saknar det där "lilla extra" som man plockar till sig när man själv går och handlar. Det som man kanske inte riktigt kan tänka ut när man sitter där och skriver sin shoppinglista.
Men vi får hoppas att de äldre snart kan röra sig i samhället som vanligt igen :up: !!
Ja, sådär är min mormor, hon vet ofta inte vad hon köper förrän hon ser det och saknar att bara gå runt och titta. Men det är lugnt handlingsmässigt iaf, vi löser det, vet ju hur det ligger till och går igenom listan innan handling.
Mamma däremot förväntar sig att en ska vara tankeläsare :meh: Det är ingen nytt, har varit så sen lååångt innan corona, men det är mer frustrerande nu när vi ska sköta allt handlande åt henne och inte bara då och då när en ändå är på affären.
 
Samtidigt tror jag att det kan vara rätt svårt att precisera exakt när man är van vid att gå runt i affären och välja och vraka. Det hör jag att mina föräldrar sörjer. Min brors sambo sköter det mesta handlandet åt dem, och de är jättetacksamma för det, men säger att de saknar det där "lilla extra" som man plockar till sig när man själv går och handlar. Det som man kanske inte riktigt kan tänka ut när man sitter där och skriver sin shoppinglista.
Men vi får hoppas att de äldre snart kan röra sig i samhället som vanligt igen :up: !!
Oh ja, det kan jag verkligen tänka mig att det är. Man förstår nog inte hur många beslut man egentligen fattar när man väl står där liksom, oavsett hur bra man har planerat och tänkt i förväg. Just vår svärmor är dock ökänd för att vara dålig på att kommunicera, så hennes listor är lite onödigt kluriga ibland och innehåller inte sällan felskrivningar som gör att man inte alls fattar vad det egentligen är vad hon menar.
 
Stör mig på att jag inte kan sluta tänka på ett avsnitt av Pingu (:D) som jag kommer ihåg från när jag var liten. Pingus lillasyster har en liten barnvagn med en docka i, och så blir den påkörd och går sönder och hon blir jätteledsen:cry: Jag tog väldigt illa vid mig av detta när jag var liten och nu när jag började tänka på det tycker jag så synd om henne fast jag vet att det inte är på riktigt:idea: Stackars lilla Pinga! Men jag får väl tänka så att de säkert lagade leksakerna sen, off screen:banana:

Mvh en som tydligen blivit väldigt känslig plötsligt :bump:
 
Körde en runda på MC idag och när jag kom till en av mina favoritvägar hade den fått ny beläggning. Tjära/bindemedel och en dm löst grus ovanpå :down: . Känns som att köra med punktering plus att man får stenskott överallt, hela tiden.
Att det ens är tillåtet med den sortens beläggning?! :banghead:
Så gjorde de med en nyasfalterad väg jag hade till stallet, då var det bara att sluta cykla till stallet :banghead:
 
Körde en runda på MC idag och när jag kom till en av mina favoritvägar hade den fått ny beläggning. Tjära/bindemedel och en dm löst grus ovanpå :down: . Känns som att köra med punktering plus att man får stenskott överallt, hela tiden.
Att det ens är tillåtet med den sortens beläggning?! :banghead:
Fruktansvärt, pendlade på en sån väg ett tag och bilen blev helt förstörd :arghh:
 
Flugor som vägrar sitta still så att jag kan fånga dem och släppa ut. Vill inte smälla dem men de är för snabba för allt annat:mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 362
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
354
· Visningar
14 558
Senast: golit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp