Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att det är varmt och att det växer mycket smörblommor. Jag vet att det är bra om man slår markerna, men det har vi inte möjlighet till så jag tänker störa mig på det.

Stör mig även på att "någon" inte stängde grinden igår så att hästen rymde, och då kanske han måste in till kliniken igen :banghead::rage::devil:

Jag kan trösta med att vi har smörblommor överallt, både på putsade beten och ej putsade. Nånstans är de trots allt ganska fina där de är det enda som står kvar när hästarna betat....
 
Jag stör mig på att jag är i det stadiet där min pmds, som knappt märks alls tack vare medicineringen, gör mig så jävla klumpig. Jag har hittills bland annat kapat av en bit av tummen, skurit upp ett pekfinger och fått citronsaft i såret, vräkt ner telefonen i backen några gånger, osv osv osv. Nu kan jag förvisso ta det med en klackspark istället för att bryta ihop som jag gjorde förr men det är lik förbannat rätt störande.
 
Stör mig på att en hundägare parkerat utanför vår uteplats. Vår hund vaktar och det gör att min son får stresspåslag när hon skäller.
Samtidigt om man vänder på det så är det superbra träning.

just nu sitter hon lugnt bredvid mig och har slutat att morra till och med!
 
Folk som ringer som besatta.
Jag har varit sjuk två dagar och kom tillbaka till 39 missade samtal - varav 30(!) var från samma person, och hen har ringt
08:42
08:43
08:44
08:45
08:53
08:54
09:01
09:02
09:02
09:04 osv... i 30 samtal

Sedan ringt kommunens kontaktcenter och fått mitt personliga telefonnummer och ringt lite där med. Jag ska ringa upp strax, men måste nog förbereda mig lite för att inte ha en lektion i telefonhyfs. VARFÖR ringer man såhär? (alltså om inte är på liv och död). Ring ett par gånger under dagen om du inte får svar, lämna ett meddelande och vänta...
Att ringa en gång i minuten (eller två gånger i minuten) är helt galet. Får man gå på toa tex?
 
Att det saknas 2 poäng för utbetalning av sommarens CSN.
Så ja, det är störande för nu studerar jag på heltid över sommaren men får inga pengar. Tänk om jag fått rätt info från första början, då hade jag tackat ja till en rad på schema och på det sättet fått sjuklön när jag var sjuk. Nu är det bara på inringning, där första lönen kommer 27 juli :arghh:
 
Folk som tar illa vid sig när man ber någon annan om hjälp när dom själva aldrig fixat det. Bett om hjälp i evigheter, fick inte ens köpa grejen jag vill få modifierad. Nu bad jag en annan om hjälp och får hjälp fort och personen som vägrar få tummen ur röven å hjälpa mig blir sur.
 
Att jag var och handlade igår men inte köpte glass, trots att jag igår också var helt utslagen av värmen. Kunde jag inte förutsett?
 
Stör mig på att solstolen jag vill ha verkar va slutsåld precis överallt och tillverkaren kan inte få hem fler, får se till att hänga på "låset" våren 2021 så jag får tag i en, om jag inte kan hitta någon som säljer (vilket jag inte tror att jag kommer göra).
 
På sådana här tablettkartor:

20200627_110305.jpg


Jag fick alltså två separata sådana i en ask när jag köpte allergitabletter senast, för att få totalt 14 tabletter. Snacka om slöseri på material! Varför inte klämma in alla 14 tabletter på en karta liksom? Det finns ju gott om plats och de där tomma "bubblorna" i hörnet fattar jag inte alls vad de ska vara bra för. Jag antar att det måste vara någon slags produktionsmall som de använder sig av för att det blir billigare/smidigare, men det stör mig ändå...
 
Jag stör mig också på att jag hittade en så drömmigt fin klänning i en underbar grön ton som jag älskar, och så är den slutsåld! Men den ligger fortfarande kvar på hemsidan, såhär några dagar senare, bara för att reta mig. Arrrghhh!
 

Bifogade filer

  • 06.06.17_chi_chi_98_0021__41365_zoom_600x.jpg
    06.06.17_chi_chi_98_0021__41365_zoom_600x.jpg
    25,5 KB · Visningar: 35
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 593
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
14 793
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp