Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Säger något om de som inte bara ser det som en norm, utan tom nödvändighet, för att det ska duga som riktig semester att man far utomlands regelbundet.
Och om deras syn på dem som inte har den vanan... :cautious:
Många verkar ha som mål att göra så MYCKET som möjligt under sina semesterveckor. Jag tänker tvärtom...... Jag älskar att "bara" vara hemma. Fixa lite saker. Åka på småturer, t.ex. besöka mysiga caféer eller roliga loppisar. Brukar göra sådant med mamma, men pga att hon är i 70+ riskgruppen lär vi tyvärr inte kunna göra något sådant i sommar. Det känns väl lite trist... :(
 
Stör mig på att mina makroner inte blev perfekta. Plus att jag har diabetes så att jag inte kan mumsa i mig dem.
 

Bifogade filer

  • 2D488E0E-237D-4860-A143-2584A8036DC7.jpeg
    2D488E0E-237D-4860-A143-2584A8036DC7.jpeg
    200,2 KB · Visningar: 34
Vår "nya" hyresgäst har ångrat sig.:meh: från att vara superangelägen och typ "jag SKA hyra!" till att ångra sig efter drygt en vecka.

Och nej, vi hade inte hunnit skriva kontrakt, hade tänkt ordna det i veckan.

Vi har visserligen till oktober på oss att hitta en hyresgäst, så det känns lugnt. Stör mig dock på FOLK.
 
Sniglar. Need I say more?:meh:
Jamen ja! Mördarsniglarna här har försvunnit och ersatts med leopardsniglar. Jättebra kan tyckas men jag vill faktiskt inte ha leopardsniglar överallt heller! De tar sig till och med in i sadelkammaren :banghead: hur de gör det och varför de gör det är en stor gåta!
 
Jamen ja! Mördarsniglarna här har försvunnit och ersatts med leopardsniglar. Jättebra kan tyckas men jag vill faktiskt inte ha leopardsniglar överallt heller! De tar sig till och med in i sadelkammaren :banghead: hur de gör det och varför de gör det är en stor gåta!
Leopardsniglar äter väl mördarsniglar och/eller deras ägg? :)
 
Leopardsniglar äter väl mördarsniglar och/eller deras ägg? :)
De äter äggen. Troligen därför mördarsniglarna är borta och det är jag såklart tacksam för men vad gör de i sadelkammaren? Hur tar de sig ens in? Vi hittade något som verkade vara ett bo i singeln utanför stallet (vi plockade upp dem och flyttade till lämpligare plats och de bara kryllade av dem!) utanför väggen till sadelkammaren men hur de tar sig därifrån och in, varför de bor i singeln, ja frågorna är många :rofl:
 
Såg, ett cykelbud som levererar mat, snyta sig och peta sig i näsan med en servett och sen slänga in den i väskan där maten ska stå. Ryser....

Tycker synd om dem för de får verkligen inte lön för mödan. Det finns inga kollektivavtal eller försäkringar. De får hålla med cykel själva.
 
De äter äggen. Troligen därför mördarsniglarna är borta och det är jag såklart tacksam för men vad gör de i sadelkammaren? Hur tar de sig ens in? Vi hittade något som verkade vara ett bo i singeln utanför stallet (vi plockade upp dem och flyttade till lämpligare plats och de bara kryllade av dem!) utanför väggen till sadelkammaren men hur de tar sig därifrån och in, varför de bor i singeln, ja frågorna är många :rofl:
Nu blev det jobbigt, en snigel i singeln :rofl:
 
På att universum tydligen inte tyckte att det räcker med huvudvärk, halsvärk och hopplös orkeslöshet denna veckan. Nä då, lite känslomässigt kaos med tillhörande magkatarr ska det vara också minsann, bara för att sätta pricken över i:et! Tycker sjukt synd om mig själv och kan dessutom inte göra något av de saker som brukar få mig att må bättre (träna eller äta :p)...

Så, det känns lite bättre nu!
 
Jag stör mig också på att jag hittade en så drömmigt fin klänning i en underbar grön ton som jag älskar, och så är den slutsåld! Men den ligger fortfarande kvar på hemsidan, såhär några dagar senare, bara för att reta mig. Arrrghhh!
Känner igen det där, i mitt fall rörde det sig om en solstol av precis den modellen jag vill ha finns också kvar på hemsidan men slutsålt överallt. Suck.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 335
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 458
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
344
· Visningar
13 974

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp