Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så förbannat tråkigt. Egentligen borde jag rida och tvätta bil och transport. Men vädret lovar regn och eventuellt åska :meh: varför ska det alltid va sånt när jag planerar? Kan det vara nån välvillig vädergud som vet att jag egentligen inte vill eller en illvillig som är ute efter att sabba min planering? Uttråkad till max och extra trött idag för det var fullkomligt omöjligt att somna igår.
 
Att äta för lite är tvärtom en väldigt vanlig orsak/delorsak.
Hade det problemet själv - åt för lite, blev tokhungrig och åt snabb skitmat med hög energitäthet. Genom att äta oftare fick jag i mig mer mat men blev av med behovet av det där snabba feta och tappade vikt.
Ja det är garanterat vanligt men då anser jag ändå inte att problemet är att du äter för lite utan att du äter fel. "för lite" är ju ett mängdmått och du äter ju fortfarande för mycket kalorier. Så lösningen på problemet är ju inte att äta mer utan att äta annorlunda, även om det också innefattar oftare.

Så jag är helt med på hur du menar (och har egen erfarenhet av det också) men tycker det är en otroligt dålig formulering som som sagt känns uttänkt för att tjockisar ska få tro att de kan gå ner i vikt genom att äta mer, som om vi vore lite svagbegåvade (vilket många också tror). Gillar inte den retoriken helt enkelt :)
 
Ja det kan man verkligen säga! SOM vi har undrat var det där kortet tog vägen, och min stackars sambo som var den som postade det har blivit misstänkt både en och två gånger för att i själva verket ha glömt lägga det på lådan. Han är nu rentvådd :D

Rentvådd? Nänä, självklart var det din sambo som glömde lägga det på lådan och först kom ihåg att posta det för det nån vecka sedan :grin:
 
Ja det är garanterat vanligt men då anser jag ändå inte att problemet är att du äter för lite utan att du äter fel. "för lite" är ju ett mängdmått och du äter ju fortfarande för mycket kalorier. Så lösningen på problemet är ju inte att äta mer utan att äta annorlunda, även om det också innefattar oftare.

Så jag är helt med på hur du menar (och har egen erfarenhet av det också) men tycker det är en otroligt dålig formulering som som sagt känns uttänkt för att tjockisar ska få tro att de kan gå ner i vikt genom att äta mer, som om vi vore lite svagbegåvade (vilket många också tror). Gillar inte den retoriken helt enkelt :)
Jo absolut, men valet av mat påverkas/orsakas ju av att en äter för lite. Även om det är orsak till viktuppgång så är det inte grundorsaken i det fallet. Precis som att en person som gått upp av att tröstäta inte nödvändigtvis har tröstätande som grundorsak utan det är också orsakat av nånting annat, som trauma eller vad som helst.
En äter för lite-->blir riktigt jäkla aphungrig-->äter tät mat.
En äter tillräckligt-->blir inte riktigt jäkla aphungrig längre-->kan lättare göra andra val.
Hör samma sak på bariatrin där de rimligtvis vet vad de pratar om till skillnad från random journalister i kvällstidningar. Tjockisar är ofta riktigt jäkla bra på att banta, FÖR bra.

Förstår vad du menar ang svagbegåvningen, det har stört mig i så galet många år, men jag håller inte med i det här specifika fallet :p Däremot kan diverse bantningsartiklar och bantning på löpsedlarna dra hela vägen åt helvete och sen fortsätta dra lite till.
 
Mamma skrev precis och tackade så mycket för det fina födelsedagskortet. Mamma fyllde år i februari. Det har alltså tagit över FEM MÅNADER för detta kort att komma fram från Skottland till Sverige - något som vanligtvis tar typ två dagar. :meh:
Jag upplevde samma sak fast från Australien. Brukar ta en vecka eller så, nu tog det 12 veckor.
 
Jag stör mig på folk som trampar för glatta livet på typ lägsta växeln när de cyklar, vill bara skrika åt de att VÄXLA UPP FÖR HELVETE :rage: Och så stör jag mig ännu mer på att jag stör mig på en sån jävla skitsak som faktiskt inte drabbar mig negativt på något vis alls :meh:
Samma sak med folk som har cykelsadeln för lågt ner så de får cykla med böjda ben, det driver mig till vansinne.
 
Jag stör mig enormt på att jag inte hittar mitt gamla favorit nagellack. Det var från Nivea och precis i rätt rosa nyans med typ pärlemorskimmer. Jättesnyggt när man är brun. Har försökt att hitta ersättare olika märken från Chanel till typ Essie men alla nyanser är FEL eller har FEL skimmer. Blir tokig 😁
 
Jag stör mig på folk som trampar för glatta livet på typ lägsta växeln när de cyklar, vill bara skrika åt de att VÄXLA UPP FÖR HELVETE :rage: Och så stör jag mig ännu mer på att jag stör mig på en sån jävla skitsak som faktiskt inte drabbar mig negativt på något vis alls :meh:
Då skulle du nog skrika på mig också när jag trampar sådär, problemet är att jag har inte fler växlar på den cykeln. 😅
 
KÖP BÄTTRE CYKEL FÖR HELVETE :rage:
Nä, inte just nu fick den cykeln gratis av mormor, dock stör det mig att det bara är 3 växlar, min gamla hade åtminstone 24 växlar, synd bara att den är kass å ja får ont i ryggen av att använda den, annars tror jag att jag lätt skulle kunna slå hastighetsrekordet till jobbet. :p
 
Nä, inte just nu fick den cykeln gratis av mormor, dock stör det mig att det bara är 3 växlar, min gamla hade åtminstone 24 växlar, synd bara att den är kass å ja får ont i ryggen av att använda den, annars tror jag att jag lätt skulle kunna slå hastighetsrekordet till jobbet. :p

Tycker du ska vara glad, mycket bra kondis-spinningträning att köra på låg växel och trampa som en furie.
 
Nä, inte just nu fick den cykeln gratis av mormor, dock stör det mig att det bara är 3 växlar, min gamla hade åtminstone 24 växlar, synd bara att den är kass å ja får ont i ryggen av att använda den, annars tror jag att jag lätt skulle kunna slå hastighetsrekordet till jobbet. :p
Din mormor är ond! Herregud, 3 växlar är ju nästan det sämsta man kan ha :cautious: Allt under 20 kan grävas ner nånstans!
Mvh har 27 och skulle gärna ha fler :love:

De som har hälen mot cykeltrampan då?! De tappar ju all kraft från vaden!
:eek::arghh::cry:
 
Din mormor är ond! Herregud, 3 växlar är ju nästan det sämsta man kan ha :cautious: Allt under 20 kan grävas ner nånstans!
Mvh har 27 och skulle gärna ha fler
Förvisso mamma som köpte cykel och gav till mormor, som använde den lite och sen använde den inte mer å så fick ja den. 😅
Funkar fin fint att tantcykla på i alla fall. :D
 
Jag stör mig på familjemedlemmar som skiter i corona så fort det blir obekvämt. Handla åt de? Ja men självklart! Umgås utomhus med avstånd? Nej fy nu blev det jobbigt... Ena anhöriga (inte i riskgrupp) har dessutom nyss varit några dagar i Stockholm, åkt tåg dit och hem, och går alltså in hos en anhörig i riskgrupp. "Ja men jag tar ju inte på nånting!" får jag höra medan hen käkar på en slice från den anhöriges pizza. Sen kommer nästa anhörig, också i riskgrupp, och ska alltså äta pizza hos den första i riskgrupp. "Ja men vi sitter i varsin ände av soffan!". Bah. Det är ingen jättesoffa heller och det är inte bara de två där.

Själv känner jag mest att tänker de inte vara försiktiga så kan de ju handla själva också då. Så de åt utomhus, sa de iaf, själv drog jag för att slippa bli ännu mer förbannad än jag redan var. Men jag blir så jävla matt på att allt ansvar på att hålla de vid liv ska ligga på mig och så kan de leka Allan lite hur fan som helst.

Och så stör jag mig på att en anhörig blev grinig över att jag lånat ut bilen och inte vet om den är tillbaka ett visst datum när hen behöver skjuts för att transportera en tårta till ett födelsedagsfirande vi båda ska till. Det är väl för fan inte mitt bekymmer, skaffa egen jävla bil liksom. Det är inte första gången hen blir putt över att bilen inte är tillgänglig när hen vill det heller. Okej om hen frågar i god tid om jag kan köra till ditten och datten men det görs inte utan det bara förutsätts att jag kör och hen får åka med.

Kan väl egentligen sammanfatta med att jag stör mig på att jag alltid förväntas ställa upp och tas för givet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 413
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 324
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 456
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
342
· Visningar
13 882
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp