Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Irriterande ont i mellersta knogen på höger pekfinger när jag böjer fingret och framförallt när jag ska greppa något :(
Kommit och gått en tid nu och jag antar det blir förbaskat svårt att göra någonting åt det :crazy:
Bars ytterligare en krämpa att lägga till listan
 
@Freazer och @Snowball:

Jag är autistisk med ett flertal andra psykatriska besvär (oklart om de hänger ihop med huvuddiagnosen eller ej) och har således inte "normala" känsloyttringar eller reaktioner så som de flesta definierar dem, utan är i stort sett alltid inställd på läget "dålig dag". När det är utgångspunkten så är det väldigt svårt att inte känna sig totalt misslyckad eftersom det bara blir fel när jag försöker interagera med andra. Era försök till pepp är alltså något missriktade.
 
@Invicta hur hade du velat att ditt inlägg blev bemött? Jag frågar för att jag bryr mig och jag tycker inte du är dum i huvudet
Jag ber om ursäkt om mitt ”peppande” inlägg var fel men kan jag göra någonting som skulle få dig att må bättre
 
Att jag snubblade över en fb tråd som gick ut på att hitta personer av olika anledningar. Träffades på fest en gång, sågs på stan, gick på collo ihop osv osv.
Tog upp det med ett par kollegor som inte såg något problem alls med sidans syfte. Kanske inte, men jag tror inte så gott om världen. Tror absolut att sidan kan användas med ont uppsåt och har förmodligen gjort så. :(
 
IKEAs jävla system med insexnycklar till gardinstänger! :arghh:

Jag ska tapetsera om sovrummet men jag hittar inte nyckeljäveln jag behöver för att få ner fästena till gardinstängerna och inte finns de kvar på IKEA heller, systemet har gått ur produktion! :rage: Det kommer sluta med att jag sliter ner skiten istället. :mad:

Sen blir jag galen på alla dessa 🤬 olika skruvhuvuden som finns, varför ska man blanda in en massa torx med stjärn- och skruvmejslar? Jag kan inte ens skruva loss kontakterna i sovrummet och att få loss dosan till strömbrytaren höll på sluta med att jag nästan tappade humöret helt. :banghead:
 
Den här kvällen. Dagen har varit rätt ok, men kvällen var ju hemsk. Eller är väl fortfarande även om det är lugnt nu. Blev osams med mammas sambo eftersom han aldrig kan lyssna på någon annan än sig själv och bara kör över folk utan att bry sig det minsta om andras åsikter. Sedan kräktes dottern över sig själv, mig och överallt två gånger på raken, lade henne och hon tvärslocknade. I fem min och vaknade sedan av att hon ligger på rygg och kräks och knappt får luft. får upp henne och hon spyr igen över sig själv, mig, golv och allting. Nu sover hon lugnt men har lite ljud för sig emellanåt (vanliga "sovljud" så inget konstigt så men jag springer ju dit vid minsta pip såklart) och är väldigt täppt. Vilket troligtvis också är anledningen till att hon kräkts. Kan tilläggas att jag är själv hemma med barnen också och sambon är inte hemma förrän på söndag.
Lyckligtvis blev resten av den helgen ändå bra men slutade med att hela familjen blev förkylda. Så efter en vecka i karantän hemma och negativa coronatest så är vi nu på benen igen.

Stör mig på folk som skickar vänförfrågan till random personer. Bara för att vi råkar ha gemensamma vänner så betyder inte det att jag har något som helst intresse för att bli vän med någon jag inte känner.
 
Min granne, som är väldigt snäll och hjälpsam men aldrig lyssnar utan gör som han tycker är bäst oavsett hur jävla illa det egentligen är.

Nu har råttorna ätit upp en kyckling för mig för att han vägrar lyssna när jag sagt hur han ska stänga dörrarna så ingen råtta kan krypa under den ena. :cry: :banghead:
Mina hästar står utan ett strå hö att äta när jag kommer hem och varit borta i 3,5 dygn. "De hade fullt igår." Nej! Om de hade fullt igår så hade de inte haft tomt på hö när jag kom hem ikväll! :rage: Till saken hör att det står en höbal i hans maskinhall som han skulle köra in om det började ta slut. :mad:

Delar av min familj. Jag sitter och kör över 100 mil för att hjälpa i en mycket känslig och svår situation, jag hinner bara åka därifrån så får jag sms som vänder upp och ner på allt så jag skickade tillbaka att varsågod, lös det själv i fortsättningen varpå jag får fem hysteriska sms där jag är skurken och förstör alla andras liv och nu har jag ett mail som jag inte ens öppnar. Jag har fan grälat hela veckan jag varit nere, betalat flera tusen för att hjälpa och förhandlat åt andra som nu ljuger mig rakt upp i ansiktet så nu är det tack för mig. Jag tänker inte ljuga när andra inte vill spela med öppna kort. LÖS. DET. SJÄLV! 😤
Stör mig på mig själv. Min granne är jättesnäll och jag är väldigt glad att ha honom som granne. Världens bästa granne som alltid ställer upp även om det blir fel ibland. :heart

Min familj, jag älskar dem jättemycket och jag är jätteledsen att jag inte kan göra mer. Jag har hunnit sova lite, med betoning på lite, och blir så frustrerad att jag inte kan göra mer och jag är arg för att jag inte räcker till. :heart
 
Idag stör jag mig på ansvarslösa djurägare av alla slag.

Igår kväll stod en hund mitt på vägen (halvstor vältrafikerad landsväg), flera hundra meter från närmaste fastighet. För att göra en lång historia kort visade det sig att närboende, bekanta och även hundägarna själva - som dök upp i bil efter nån timme - var väl medvetna och vana vid att hunden ofta strövar omkring fritt och uppehåller sig på landsvägen. Ägarna ryckte mest på axlarna när jag förklarade att det inte är ok med en svart hund som trivs på vägen i skymningen, de själva menade att "vi bor ju på landet, då har man hund lös". :banghead:
 
Personer som cyklar (eller kör de här förbannade sparkcyklarna) på vägen trots att kommunen precis byggt en extremt bred cykelväg, vilket tog bilvägen i anspråk och gjorde den 1-filig med mötesluckor. De cyklar alltså NEDANFÖR cykelvägen, de har den en halvmeter till höger om sig.
Möter eller hinner upp cyklister i gatan minst några gånger i veckan. :rage:
 
Idag stör jag mig på ansvarslösa djurägare av alla slag.

Igår kväll stod en hund mitt på vägen (halvstor vältrafikerad landsväg), flera hundra meter från närmaste fastighet. För att göra en lång historia kort visade det sig att närboende, bekanta och även hundägarna själva - som dök upp i bil efter nån timme - var väl medvetna och vana vid att hunden ofta strövar omkring fritt och uppehåller sig på landsvägen. Ägarna ryckte mest på axlarna när jag förklarade att det inte är ok med en svart hund som trivs på vägen i skymningen, de själva menade att "vi bor ju på landet, då har man hund lös". :banghead:
Min morbror, som varit mjölkbonde i Jämtland större delen av livet och är uppvuxen på bondgård i Smålands djupaste skogar, har inställningen "lite svinn får man räkna med". Det vill säga, har man djur är det alltid bra att ha några extra av varje (katt, hund, gäss, höns, whatever) för man får räkna med att de försvinner/blir påkörda/tagna av räven/har ihjäl varandra. Så otrolig sorglig inställning, att bara låta det vara så istället för att jobba lite för att undvika "svinnet".
(Disclaimer: nu menar jag såklart inte att alla bönder har den här inställningen).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 463
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 339
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 460
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
347
· Visningar
14 140

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp