Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag stör jag mig på ansvarslösa djurägare av alla slag.

Igår kväll stod en hund mitt på vägen (halvstor vältrafikerad landsväg), flera hundra meter från närmaste fastighet. För att göra en lång historia kort visade det sig att närboende, bekanta och även hundägarna själva - som dök upp i bil efter nån timme - var väl medvetna och vana vid att hunden ofta strövar omkring fritt och uppehåller sig på landsvägen. Ägarna ryckte mest på axlarna när jag förklarade att det inte är ok med en svart hund som trivs på vägen i skymningen, de själva menade att "vi bor ju på landet, då har man hund lös". :banghead:

Det är dessutom olagligt stora delar av året och under strikt skadeståndsansvar - om man bortser från det självklara i riskerna man utsätter djuret för. Suck.
 
Blärgh, vår städare använder tydligen toaborsten till att rengöra handfatet. Jag hittade vita strån som satt fast i silen tidigare inatt. 🤮

Jag har jobbat på ett ställe där städaren diskade toaborsten i diskhon i köket. Den blev tydligen mycket fräschare om man gojsade runt den i köksvasken med lite diskmedel.. Sen att typ nio av tio anställda hade konstanta problem med magen, det var nog en slump. Eller? 🙄
Jag skulle vikariera för städaren några veckor, magproblemen minskade drastiskt under den tiden. När ordinarie gick igenom rutinerna inför vikariatet höll jag på att smälla av, hur får man ens tanken att ställa sig med en använd toaborste och vaska runt i köket?!
 
Disclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.

En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.

De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den" :up:
 
Disclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.

En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.

De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den" :up:
Åh, jag har så svårt för sådant! Jag höll på att gå upp i atomer när mina föräldrars granne sålde sitt alldeles nyrenoverade hus och det första de nya ägarna gjorde var att riva ut rubbet. Mitt miljöhjärta och mitt ekonomihjärta gjorde så ont!
 
Disclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.

En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.

De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den" :up:
Jag kan förstå om någon har en HELT annan stil än vad köparen har. Typ köparen gillar vitt. Köket har rätt kakel och grönt golv. Köparen står inte ut. Men det du beskriver känns.. lite onödigt.
 
Disclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.

En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.

De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den" :up:
En del människor har helt enkelt för mycket pengar :meh:
 
Blärgh, vår städare använder tydligen toaborsten till att rengöra handfatet. Jag hittade vita strån som satt fast i silen tidigare inatt. 🤮
Jag har jobbat på ett ställe där städaren diskade toaborsten i diskhon i köket. Den blev tydligen mycket fräschare om man gojsade runt den i köksvasken med lite diskmedel.. Sen att typ nio av tio anställda hade konstanta problem med magen, det var nog en slump. Eller? 🙄
Jag skulle vikariera för städaren några veckor, magproblemen minskade drastiskt under den tiden. När ordinarie gick igenom rutinerna inför vikariatet höll jag på att smälla av, hur får man ens tanken att ställa sig med en använd toaborste och vaska runt i köket?!
Men alltså blää :yuck: :yuck: :yuck:
 
En bekant till mig lägger ofta upp rena skrytbilder på Facebook, där han till exempel står iklädd märkeskläder från topp till tå.
Idag la han upp en ny bild på en splitterny bil, med texten: "Dags att uppgradera sig 😉 mycket nöjd med det här köpet! #nybil"

Grejen är bara att det är en leasingbil, han har inte alls köpt den 🤦‍♀️ Snacka om falsk fasad.
 
En bekant till mig lägger ofta upp rena skrytbilder på Facebook, där han till exempel står iklädd märkeskläder från topp till tå.
Idag la han upp en ny bild på en splitterny bil, med texten: "Dags att uppgradera sig 😉 mycket nöjd med det här köpet! #nybil"

Grejen är bara att det är en leasingbil, han har inte alls köpt den 🤦‍♀️ Snacka om falsk fasad.

Särbon har en sådan kollega... allt är på kredit så han äger inget, det är bankens. Jag har hellre min lätt loppiga Volvo som jag betalat kontant än en flashig bil på kredit... :cool:
 
I vissa diskborstar är stråna dubbelvikta, vilket gör att de blir ganska långa när man drar ut dem.
Har du möjlighet att se när det städas? Så att du kan få reda på om hen verkligen gör så, för är så fallet så bör det göras något åt det :yuck:
Nja, varför ens använda diskborste i ett handfat, vi är ingen verkstad så det skitigaste vi blir är vid toalettbesöken. Känns troligare att det är toaborsten som tvättas i handfatet. 🤢

Jag har pratat med vakterna och det är mycket med städningen som är helt galet, bl a att städa toaletterna och sedan plocka ur disksmaskinen utan att byta handskar emellan. Samma handskar som används när papperskorgar och soppåsar töms, skrivbord som torkas av mm. Tre timmars städning utförs på 45 minuter.

Jag m fl har börjat handdiska besticken innan användning när vi tar dem ur besticklådan. Det är rapporterat så vi får se om han får vara kvar eller byts ut.
 
För stunden stör jag mig, om än begränsat, på att ett paket jag väntar på måste åka på turné i Postnords regi (37 mil) istället för att komma direkt till mig (12 mil). Men det finns säkert någon djupare mening med det.
 
Nja, varför ens använda diskborste i ett handfat, vi är ingen verkstad så det skitigaste vi blir är vid toalettbesöken. Känns troligare att det är toaborsten som tvättas i handfatet. 🤢

Jag har pratat med vakterna och det är mycket med städningen som är helt galet, bl a att städa toaletterna och sedan plocka ur disksmaskinen utan att byta handskar emellan. Samma handskar som används när papperskorgar och soppåsar töms, skrivbord som torkas av mm. Tre timmars städning utförs på 45 minuter.

Jag m fl har börjat handdiska besticken innan användning när vi tar dem ur besticklådan. Det är rapporterat så vi får se om han får vara kvar eller byts ut.
Men alltså dubbel-blä!! Det måste ju åtgärdas :nailbiting:
 
På tal om paketleverans, inte posten denna gång. Vi har beställt en halv pall klinker/kakel. Den har anlänt till staden igår eftermiddag. Enda "alternativet" är utkörning och det tidigaste jag kunde välja var fredag 11-15. Sambon är hemma imorgon och vill nog börja lägga golvet då. Det är lite jobbigt att åka och hämta det, när utkörning ingår i frakten + att det väger 250 kg.
 
på en del facebook vänner som delar djurplågeri från andra länder. Inte fan vill jag se hästar bli piskade för skojs skull och vad i helvete kan jag göra åt att Carlos 42 år beter sig vidrig mot sitt djur i ett annat land.

Vad vill ni uppnå med det? Mer än att jag mår ruggigt dåligt av att se det.

Sluta dela skit speciellt från något annat land där vi inte kan påverka överhuvudtaget.

Min väninna delade en riktigt vidrig film från Spanien och det handlar inte om att de gör det för turisternas skull utan det är deras kultur att göra så. Fick sitta på fingrarna för att inte skriva en elak kommentar om vad i helvete det är för skit hon delar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 417
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 328
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 457
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
16 17 18
Svar
343
· Visningar
13 929
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp