Störiga saker vi stör oss på, del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, varför ens använda diskborste i ett handfat, vi är ingen verkstad så det skitigaste vi blir är vid toalettbesöken. Känns troligare att det är toaborsten som tvättas i handfatet. 🤢

Nja, det är nog mycket vanligt att det används en diskborste i handfatet när det städas, det behövs med jämna mellanrum för att få bort tvålrester och avlagringar/undvika att sådana byggs upp, men i detta fall låter det ju som om det nog är fler saker som fallerar än bara detta så det kan nog hända du har rätt i dina misstankar
 
Min sömnstörning sköter sig skitbra (allt är relativt...) när jag har min inneboende hemma, troligtvis för att kombinationen med min Asperger gör att det konstant sociala tröttar ut mig tillräckligt för att få ner oförmågan att somna på en mer lagom nivå så att säga. Så fort han åker iväg däremot är det same old, kan inte somna förrän framåt 4-5 på morgonen. Idag har jag försovit mig och fått totalt typ 2-3 timmars sömn således.
Konstaterar att jag måste börja medicinera när han åker bort för det här håller inte. Det är rätt störande.
 
Vi byter säkerhetssystem på jobbet och kommer nu har "blipp" för att komma in genom ytterdörrar och vissa dörrar inne.
Min blipp funkar inte, och idag mellan att jag kom imorse och nu så har man bytt låsen så vanliga nycklarna går inte längre.

Systemet går i bruk imorgon.

Jag är en av de första som är på plats på morgonen. Undra om jag kommer in?

Störningen är att jag inte kommer in genom dörrar jag behöver, och felanmälan av detta har inte ens besvarats med bekräftelse på mottaget ärende.
 
En person på ett annat forum..

Jag: Haha, ja, det som liknar receptet vid mjöd är väl namnet... (Jag menar då att det inte kan vara recept på mjöd eftersom det inte ens innehåller honung)
Personen: *babblar på om att det minsann inte är mjöd, något hen har mångårig erfarenhet av... *
Jag: *skriker inombords eftersom det var precis det jag sa *

Någon annan: Jag vill gärna ha väldigt varmt inne, gärna typ 27 grader
Personen: Det är inte bra ekonomiskt eller för miljön. Jag har minsann jobbat med fastigheter, bla bla bla...

Jag blir galen! INGEN.. Jag upprepar... INGEN har bett om din åsikt eller "kunskaper"..
 
Att personen jag försöker få tag på i ett viktigt ärende i morse satt i sammanträde till 10.20, 10.20 ringde jag och då satt hen i sammanträde till 11.15, då ringde jag utan att få svar och nu när jag ringde för en stund sedan sitter hen i sammanträde till 17.00 :meh:

Hur svårt ska det vara att bara ställa bort telefonen hela dagen på en gång om man nu ändå sitter i möten.

Här ingen emailadress heller, hen undertecknade brevet jag ringer ang. med ett nummer till kommunens växel och en emailadress som bara går till deras kontaktcenter :cautious:
 
Som sagt, majoriteten av hantverkare är :devil: avkommor!

Jag får nog försvara dem - det är en tuff bransch för många. Att jaga in och prospektera jobb och göra jobb samtidigt, och en hel hoper av kunder som kräver fast pris, vilket kräver enorma insatser i projektering - varav hälften sen tycker det blir för tok för dyrt. Det är få som riktigt fattat att fast pris innebär att hantverkaren tar all risk och därmed måste priset bli mycket högre.

Jag har mest haft bra hantverkare, men en nyckel till en bra relation är nog att inte någon part sätts på pottkanten utan att man kommunicerar bra och ofta.
 
Jag får nog försvara dem - det är en tuff bransch för många. Att jaga in och prospektera jobb och göra jobb samtidigt, och en hel hoper av kunder som kräver fast pris, vilket kräver enorma insatser i projektering - varav hälften sen tycker det blir för tok för dyrt. Det är få som riktigt fattat att fast pris innebär att hantverkaren tar all risk och därmed måste priset bli mycket högre.

Jag har mest haft bra hantverkare, men en nyckel till en bra relation är nog att inte någon part sätts på pottkanten utan att man kommunicerar bra och ofta.

Fast som kvinna har jag blivit behandlad som skit av hantverkare så ofta ("lilla gumman" osv) att jag utgår ifrån att de är idioter tills de motbevisat mig. En idiot blev skittrevlig mot särbon när han var hemma hos mig vilket gjorde mig vansinnig med tanke på hur puckot behandlat mig tidigare som faktiskt var kunden och den som skulle betala!

Jag kräver verkligen inte det omöjliga och förstår att det kostar... men jag vägrar bli blåst och jag vet vad som är rimligt pris och bestrider kostnader om de inte funnits med i offerten. Tar jag in en offert förväntar jag mig en varning om de upptäcker att något blir dyrare, inte bara en faktura som jag då uppfattar som saltad.

Edit: Jag använder lokala hantverkare så gott det går och så omfattande har inte mina jobb varit att det är komplicerat att göra en offert. Plus att när jag väl får offerten förväntar jag mig att den är korrekt uppställd (något som inte alltid är fallet).
 
Disclaimer: Ja jag vet att folk får göra som de vill med sina egna pengar/egendom men jag tänker störa mig ändå.

En bekant har ganska nyligen köpt ett nytt hus och de ska nu renovera badrummet. Anledning? "fel färg". Badrummet är just nu ljus, ljust grått (nästan vitt) lite melerat kakel. Det måste bytas ut mot vit "marmor". Det blir alltså nästan samma färgnyans men lite annat mönster. Varför är det så extra störigt? för att badrummet helrenoverades i november 2019 och är alltså inte ens ett år gammalt och ska nu göras om från början igen för en sådan liten förändring. Snacka om resursslöseri.

De ska iaf behålla handfatet (det är jättesnyggt) men toan får bli ny "för det är ju lite äckligt egentligen att nån annan använt den" :up:
Toaletten... Herregud, byt ut sittringen bara om ni måste 🙄
 
Att betong är så sjukt dåligt för miljön men nästan alla idéer på arkitektur jag pinnat är gjorda i mestadels betong.
 
Att personen jag försöker få tag på i ett viktigt ärende i morse satt i sammanträde till 10.20, 10.20 ringde jag och då satt hen i sammanträde till 11.15, då ringde jag utan att få svar och nu när jag ringde för en stund sedan sitter hen i sammanträde till 17.00 :meh:

Hur svårt ska det vara att bara ställa bort telefonen hela dagen på en gång om man nu ändå sitter i möten.

Här ingen emailadress heller, hen undertecknade brevet jag ringer ang. med ett nummer till kommunens växel och en emailadress som bara går till deras kontaktcenter :cautious:
Prova med fornamn.efternamn(a)kommunens domän
Googla den mailadressen och se om den dyker upp i samband med personen.
 
Jag får nog försvara dem - det är en tuff bransch för många. Att jaga in och prospektera jobb och göra jobb samtidigt, och en hel hoper av kunder som kräver fast pris, vilket kräver enorma insatser i projektering - varav hälften sen tycker det blir för tok för dyrt. Det är få som riktigt fattat att fast pris innebär att hantverkaren tar all risk och därmed måste priset bli mycket högre.

Jag har mest haft bra hantverkare, men en nyckel till en bra relation är nog att inte någon part sätts på pottkanten utan att man kommunicerar bra och ofta.
I det här fallet handlar det dock om att vi hade ute en kille förra veckan som tittade på jobbet, sa att det blir inga problem att fixa, att det inte borde ta mer än ett par timmar och att han skulle återkomma med en offert i slutet av veckan (förra veckan alltså). Vi har fortfarande inte hört från honom och jag har nu ringt honom (och lämnat vänliga meddelanden) tre gånger sedan i tisdags utan att höra ett pip tillbaka. Men vi får väl vänta ett tag till! Jag tycker bara att det känns så märkligt att jag som kund behöver jaga honom, vi vill ju i princip bara betala honom vad det nu kostar och få jobbet gjort!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 561
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 403
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 342
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp