Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag inte orkar med för mycket intryck just nu.
Lämnade sonen på gymnasiet, pluggade sammanlagt 2 timmar, körde till grannstaden för att köpa ny fläkt till hans A-traktor, hämtade sonen på gymnasiet. Sprang 2,2 km och sen lagade middag.
Vid 21-tiden kom illamåendet och tröttheten som på beställning så jag gick och la mig. Tanken är att jag ska vara tillbaka på jobbet om drygt 1 månad, hur ska det gå om jag inte ens klarade av gårdagen? :confused::crazy:
 
På att min sambo är så jädra pessimistisk och ängslig när det gäller renovering. Egentligen är det nog väldigt bra eftersom jag själv är mer "jamen det här blir säkert bra!"-typen som kanske är lite för ivrig ibland, men det innebär också att han driver mig till vansinne med all research han absolut ska göra och och alla "but what if..." och "how do we know that..." och "maybe it's better to..." :arghh:

Det kommer säkert att bespara mig en hel del pengar och energi i längden, men just nu känner jag bara "men kööör för fan, det löser sig!" :D

Ha! det låter som min sambo när det är större beslut/förändringar som ska tas/göras.
Sen i slutändan brukar det bli väldigt bra men personen med kortare beslutsväg ( :angel: ) hinner surna på vägen :p
 
Om nån minns min mamma, så får hon komma hem idag 😍 Sista antibiotikan får hon snart, sen är kuren över. Hon ska till KS och ta nya prover på ryggmärgsvätskan om 2 v. Läkaren idag berättade att hon faktiskt hade hjärnhinneinflammation 🥺 Och att man inte ska åka till närakuten utan till vanliga akuten med sånt här. Men det är väl inte helt enkelt att förstå att kraftig magsmärta visar sig vara hjärnhinneinflammation.
Nåja, hon har normala värden, hon får komma hem och hon vet att hon måste söka hjälp direkt och inte vänta 😎

Så nu har jag inget att störa mig på längre! Utöver den första läkaren då, som vi ska fundera vidare på.
Vad härligt att hon mår bättre :heart
 
Folk som ALLTID har någon sorts upplevt hälsoproblem och som njuter av att prata om dom...Helst inför en grupp."Ja jag kan ju inte göra det och det för då..."osv.."Typ hypokondriker. Folk som nästan får det att låta som ngt exklusivt och åtråvärt( Ja jag vet det är egentligen synd om dom och att jag är hård)
 
Enligt Comviq är min nya telefon skickad.
Enligt postnord har de bara fått förhandsinformation.
Jag är liiiite jäkla otålig ja.
 
Jag behöver nya skor, behöver inte vara så hemskt varma men vattentäta. Hittar verkligen inga jag vill ha... Besökte tre affärer idag, nope. Samma sak med hörlurar till telefonen.. Får väl bita i det sura äpplet och leta online, även om jag hellre vill stödja fysiska butiker!
 
Kom till jobbet i fredags och på whiteboarden står mitt namn och en hel lista med saker som ska göras
Samtliga saker är saker jag gör varje gång jag jobbar helg och har gjort de senaste två åren varje gång jag jobbar helg
Varför var det nu tvunget att skrivas upp anser chefen då att jag inte gör tillräckligt :crazy:
För övrigt är det betydligt mer ordning efter mina helger än efter en kollegas helger så varför jag ska behöva få en skriven uppgiftslista är väldigt störigt
 
Stör mig på min psykiatrimottagning. Gjorde en rätt ingående basutredning förut och fick sen en psykolog som slutade efter några gånger. Har påtalat att jag fortfarande behöver hjälp så har fått nya frågeformulär - med frågor som inte går att besvara.
Kan jag inte bara få hjälp nån gång! :cry:
 
Har fått munsår på BÅDA sidorna av munnen.. asså HUR? ONT gör det med. Sen har paketet som har hemleverans mellan 07:00-11:00 inte kommit. Klockan är 10:50 och jag har varit vaken sen 07:00 i onödan, hatar att gå upp på morgonen. Sen måste jag gå på föreläsning, med två munsår. Känner mig som världens fulaste idag. Great. I love life.
 
canal digitla. Boxen jag har är inte ens ett år gammal och krånglat av och till. Igår dog den. Alltså stendog vi fick inte igång den. Har gjort x antal uppdtaeringar mm men ljudet släpar rejält i omgången (som att titta på dubbade filmer)
Ringde idag glad i hågen. De har alltid varit hjälpsamma.

Ja vi skickar en ny laddsladd och fungerar den inte då så skickar vi en ny då det går på garantin.
Hur gör vi då sa jag om vi får igång boxen och ljudet forstätter att släpa och det går inte alls att komma ut på allt utan kräver då en omstart?
Eh.. ja det får vi ta då.

Mäh

Riktigt störigt
 
canal digitla. Boxen jag har är inte ens ett år gammal och krånglat av och till. Igår dog den. Alltså stendog vi fick inte igång den. Har gjort x antal uppdtaeringar mm men ljudet släpar rejält i omgången (som att titta på dubbade filmer)
Ringde idag glad i hågen. De har alltid varit hjälpsamma.

Ja vi skickar en ny laddsladd och fungerar den inte då så skickar vi en ny då det går på garantin.
Hur gör vi då sa jag om vi får igång boxen och ljudet forstätter att släpa och det går inte alls att komma ut på allt utan kräver då en omstart?
Eh.. ja det får vi ta då.

Mäh

Riktigt störigt
Låter verkligen som ett problem som sannolikt kan åtgärdas med en ny laddsladd
...eller inte... :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 959
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 583
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 532
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp