Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk som skickar ut ett mail till hela organisationen och skriver "På förekommen anledning vill jag påminna om X eller Y" som föranletts av att en person gjort en liten tabbe som gett absolut noll konsekvenser och inte är ett problem generellt i organisationen. Med bifogat dokument om rutinerna.
 
Samma sak varje höst.
Ett antal missar där jag står utan reflex/pannlampa när det blir mörkt. För det kommer så tidigt och så fort. Det känns fortfarande som typ mitt på dagen när jag gick ut och jag har inte fått in rutinen att det alltid ska med ännu.
 
Jag stör mig som fan på att spärrgrejen till min cykelhållare har lossnat och försvunnit, så nu kan jag inte använda cykelhållaren alls och det verkar inte gå att köpa en ny spärrgrej löst :arghh:
 
Jag stör mig på att jag ska göra en egen kalender till en vän och tänkte använda förra årets body shop-kalender, men gräver jag fram den ur förrådet lär jag dö på köpet när berget ramlar över mig :meh:
 
Adidas FRUKTANSVÄRDA reklam på Spotify där det viskas om squish och squees och hälls socker i någon jävla sko. Alltså jag får äckelrys i hela kroppen och vill bruka våld när jag hör den.
 
Jag stör mig på att jag ska göra en egen kalender till en vän och tänkte använda förra årets body shop-kalender, men gräver jag fram den ur förrådet lär jag dö på köpet när berget ramlar över mig :meh:
Kanske du skulle besöka tråden för utrensning av prylar? Du är varmt välkommen :D

Jättefint initiativ av dig iaf tycker jag med kalendern :heart
 
Den lilla tanten som cyklar förbi jobbet varje dag. Stör mig inte på tanten, hon är rätt frän i sin guldiga cykelhjälm:love:, utan på att hon cyklar på så låg (hög?) växel att hon trampar och trampar och trampar.

Benen sprinner likt roadrunner men hon kommer ingenstans. Ser otroligt jobbigt och pulshöjande ut. Det kanske är det hon vill men jag stör mig.

Cykla på rätt växel så jag slipper bli irriterad mitt i lunchen! :rage:
 
Har pratat med FK idag och blev förbannad, riktigt förbannad.
De avväger att neka min sjukskrivning då jag har vårdbidrag på 50%, trots att min sjukskrivning är arbetsrelaterat. "Vi bedömer att man kan arbeta om man kan hjälpa sitt barn som har särskilda omständigheter som ger vårdbidrag". När jag berättade att min man gör mycket med sonen just nu så undrade han varför jag står som ensamsökande till omvårdnadsbidraget om vi är två. Det beror på helt enkelt på att min man inte är biologisk pappa, men då helt plötsligt så ifrågasattes det ifall min man verkligen gör så mycket om det inte är hans biologiska barn. :banghead::banghead:
 
Har pratat med FK idag och blev förbannad, riktigt förbannad.
De avväger att neka min sjukskrivning då jag har vårdbidrag på 50%, trots att min sjukskrivning är arbetsrelaterat. "Vi bedömer att man kan arbeta om man kan hjälpa sitt barn som har särskilda omständigheter som ger vårdbidrag". När jag berättade att min man gör mycket med sonen just nu så undrade han varför jag står som ensamsökande till omvårdnadsbidraget om vi är två. Det beror på helt enkelt på att min man inte är biologisk pappa, men då helt plötsligt så ifrågasattes det ifall min man verkligen gör så mycket om det inte är hans biologiska barn. :banghead::banghead:

Fy fan vilket vidrigt ifrågasättande på ren svenska :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 809
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 518
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 449
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp