Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här. Samhället plastbantar men inte läkemedelsindustrin.
16032908757954169749539476369551.jpg


En jättekarta till sju små piller.
 
Den lilla tanten som cyklar förbi jobbet varje dag. Stör mig inte på tanten, hon är rätt frän i sin guldiga cykelhjälm:love:, utan på att hon cyklar på så låg (hög?) växel att hon trampar och trampar och trampar.

Benen sprinner likt roadrunner men hon kommer ingenstans. Ser otroligt jobbigt och pulshöjande ut. Det kanske är det hon vill men jag stör mig.

Cykla på rätt växel så jag slipper bli irriterad mitt i lunchen! :rage:
Om man av någon anledning har svaga benmuskler så kan det bli för tungt att växla upp, och då måste man helt enkelt cykla på för låg växel för att orka trampa :) Kanske blir du inte lika irriterad nu nästa gång? :D
 
Åreakuten. Alltså jag hade hoppats på att hitta en ny Vita lögner men jag kan verkligen inte med den här. Jag vet att det inte har gått så många avsnitt men det klickar inte. Känns så himla B kanske till och med C.
 
Jag skulle göra drottningsylt men glömde såklart det så nu har jag jättemycket hallonsylt och en massa frysta blåbär kvar.
 
Det här. Samhället plastbantar men inte läkemedelsindustrin. Visa bifogad fil 58920

En jättekarta till sju små piller.
Tror det är för att det inte kan göras minimalt med tanke på personer med nedsatt motorik?
Förutsatt att det är från en förpackning som bara är sju totalt. När de packar in flera sådana i en storpack istället för att ha färre men fulla kartor är det helt klart störigt.
 
Tror det är för att det inte kan göras minimalt med tanke på personer med nedsatt motorik?
Förutsatt att det är från en förpackning som bara är sju totalt. När de packar in flera sådana i en storpack istället för att ha färre men fulla kartor är det helt klart störigt.

Ja, det är dessutom smärtstillande så man får ju förutsätta att folk som får just de här pillren har ont.
Det är fyra såna kartor i förpackningen.
 
Person på jobbet som kommer fram och frågar om det var jag som var på bild i tidningen?
Ja - om det är en annons från ett bostadsbolag; jag och sambon + vår lägenhet är i marknadsföringen i lokaltidningarna + Hemnet och sociala medier för ett nytt bostadsområde. Bilderna togs förra året när vi flyttat in i vårt nybyggda område, det är reklam för nästa etapp.

Ja, tyckte väl att det var du - var inte helt säker. -och, här kommer det-
Hon tittar på mig uppifrån och ner och säger:
Du måste ha varit större då? Jag kände inte igen dig på bilden.



:eek:
 
Posten....

Beställt en grej. Jag bor ca 100 meter ifrån närmaste ombud, ändå har posten lyckats leverera till ett ombud nästan 3 mil bort åt ett håll jag aldrig åker. Skulle bara kunna betala 40kr för att fixa det utan krångel men tycker samtidigt att det är en principsak.

Ringer kundtjänst och just nu bara 140 st före i kön :)
 
:(Svensk Damtidning. Som jag förvisso aldrig läser men idag såg jag en rubrik "Vart var Daniel?" Att journalister inte kan varken stavning eller grammatik är störande nog, men den som är ansvarig för rubrikerna borde väl ändå kunna få det till "Var var Daniel?" eller "Vart gick Daniel?"
 
Den serien blir ännu mer störande om man har bott i Åre och inte alls kan relatera serien till verkligheten i byn 😅
Jaaa! Var tvungen att kolla lite för såg när dom filmade här i Duved och ville se hur det blev liksom. Herregud vad dåligt. Hoppade framåt och kollade lite här och där men stod inte ens ut med att se ett helt avsnitt. Trodde inte att jag skulle tycka att det var bra, inte riktigt min typ av serie, men det var värre än väntat.
 
Stör mig på att jag hade ett läkarbesök i stan, dvs 11 mil bort, och när jag nästan är framme ringer nån från mottagningen och säger att läkaren hade väntat på svar på covid-19 test men det hade inte kommit så han kunde inte jobba. Om det hade varit positivt hade han ju ändå inte kunnat jobba? Så de lät mig köra totalt 22 mil för att han KANSKE hade kunnat jobba på eftermiddagen.
(Hade haft all förståelse om han hade varit tvungen att gå hem med förkylningssymptom, men här visste de hela dagen att det var osäkert men ringer inte.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 201
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 920
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 787
Senast: Marita73
·
Svar
695
· Visningar
36 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp