Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan vilket vidrigt ifrågasättande på ren svenska :mad:

Verkligen!
Men han var otrevlig överlag, och då jag även råkade nämna i stridens hetta att jag muntligt sagt upp så vägrade han hantera mitt ärende förrän det kommer in fler uppgifter. Det eftersom det iså fall ska vägas in om jag kunnat arbeta någon annanstans (om jag går för tidigt), och inte heller passade det herren i telefonen när jag sa att jag även är student. För då helt plötsligt så kunde jag begå bidragsbrott om jag var sjukskriven från arbetet men studerar. Jo, fast jag har inte studerat heller och har tentamen först i januari. Men det vägrade han lyssna på för de hade inte fått in från skolan att jag har uppehåll. Klart att jag inte tar uppehåll när tentan är i januari och jag är "bara" sjukskriven 6 veckor :banghead:
 
Eftersom det fortfarande går emot mig i livet så kan jag även skriva hur störande det är hur myndigheter är sammanlänkade. Ringde CSN och frågade om allt ser bra ut framför en ansökan för framtida vårtider även om jag inte skulle klara pågående kurs. Han i telefonen var istället väldigt trevlig, så han berättade att min sjukskrivning måste godkännas av FK för att de ska godkänna dessa 6 veckor i räknandet av mitt studieresultat. Jag sa som det var, FK är inne på avslag då jag har vårdbidrag.
Killen i telefonen berättade då att jag har upp 100% av samtliga poäng så en ansökan borde inte vara problem.

Däremot höll han med om att systemet är knepigt. FK beviljar vårdbidrag då min äldsta son har svårigheter i vardagen, men det kan ge avslag på en sjukskrivning. Och som i sin tur kan leda till att CSN inte kan ta hänsyn till det. Det är störande, hur FK sitter på hela maktpositionen om mitt ekonomiska liv.
 
Stör mig på att jag är så stressad. Ska till vc idag, ett annat vårdmöte nästa fredag plus ett tredje nu på tisdag. Pga stress så fick jag ringa och avboka det på tisdag eftersom det blir för mycket för mig med tre tider inom åtta dar.
 
Vaknade på fel sida av sängen idag....

Medlem i en bytesgrupp på facebook. Precis som det låter. Många byter sticklingar med varandra, en del läggs ut gratis mot avhämtning. en del byts mot förbrukningsvaror typ 10 tallrikar bytes mot en pkt gevalia bryggkaffe eller något annat kom med förslag.

Självklart ska någon moral"tant" gå in och påpeka att det borde startas en under 50-lappen säljgrupp eftersom det är meningen att man bara ska byta varor mot sådant man har hemma. Jobbigt att åka till affären för att köpa en specifik vara och sen åka och byta. Bättre ge pengar.
Eller att man skulle i varje inlägg speca upp vad man har hemma och kan tänkas byta med. Så om X lägger ut en kruka ska X få flera svar där alla som vill byta ska specifiera vad de har hemma och kan tänkas byta bort.

Varför ens vara med i en bytesgrupp?
Man är ju i affären och handlar till sig själv hur svårt är det då att köpa de där extra bananerna, eller vetemjölet eller vad de nu kan tänkas byta med.

Kändes som en så onödigt grej och jag fick sätta mig på fingrarna för att inte skriva att det finns typ x antal gruppen för under 100-lappen i mitt område.

Vill du så gäna ha de begagnade grejen någon vill byta bort får ma väl ta sig i kragen och fixa det eller köpa en helt ny till sig själv.

Diabetikern redig surtant idag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 209
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 932
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 794
Senast: Marita73
·
Svar
701
· Visningar
36 814

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp