Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hatar att ha dubbel d som bh storlek e fett omöjligt att hitta en bh i rätt storlek å blir inte bättre för att jag helst vill ha brottarrygg. Hittade en till slut på zalando sista exemplaret hoppas den sitter bra då skiten gick lös på 1050 kr.
 
Stör mig på att sopsäckarna med äpplen fortfarande ligger och skräpar trots att kommunen lovat att ta bort dem. Igår höll en kollega på krocka med en älg som hängde där. :mad:
Åh så störigt! Förra året var det något smarthuvud som hade hällt ut mängder med äpplen (tänk 5-6 skottkärror med äpplen) precis bredvid vägen här. Jag undrar hur sådana människor tänker men de tänker nog inte alls utan vill enbart bli av med sitt "problem".
 
Stör mig på när folk "vet bäst" utan att egentligen ens ha en aning om det. Som när jag berättade för en jag känner om vad min häst gjorde när hon var yngre, och får veta att vissa hästar behöver man ta det lugnare med :banghead:
Jag tror dock att både jag som haft hästen tre år och uppfödaren som hade henne övriga tre år känner henne bättre. Nej, hon var inte rädd. Jag förstår att folk kan tro att hon var det, men det var hon inte. Hon är precis likadan nu i tempramentet.
 
Jobbar administrativt och sitter mycket i telefon. Stör mig på när kunder eller kollegor på annan ort (som man alltså inte är bekanta med) inleder med typ "Hej det är X, hur är det med dig idag?"

Vet inte varför men ju längre jag jobbat desto mer börjar jag hata den frågan. Det är ju inte en genuin fråga utan bara en artighetsfras där det enda socialt acceptabla svaret är i stil med "Det är bara bra tack hur är det själv?"

Liksom du skiter väl i mitt mående ändå kom till sak bara!
 
Jobbar administrativt och sitter mycket i telefon. Stör mig på när kunder eller kollegor på annan ort (som man alltså inte är bekanta med) inleder med typ "Hej det är X, hur är det med dig idag?"

Vet inte varför men ju längre jag jobbat desto mer börjar jag hata den frågan. Det är ju inte en genuin fråga utan bara en artighetsfras där det enda socialt acceptabla svaret är i stil med "Det är bara bra tack hur är det själv?"

Liksom du skiter väl i mitt mående ändå kom till sak bara!
Ja det där är faktiskt bara slöseri med tid egentligen ;) kort och koncist ska det vara
Än värre är när försäljare ställer den frågan O_o
Jag har ibland lust att svara jag mår uruselt och funderar på att hoppa framför tåget hur är det själv just för att de inte ska vilja sälja något till mig :D
 
Ja det där är faktiskt bara slöseri med tid egentligen ;) kort och koncist ska det vara
Än värre är när försäljare ställer den frågan O_o
Jag har ibland lust att svara jag mår uruselt och funderar på att hoppa framför tåget hur är det själv just för att de inte ska vilja sälja något till mig :D
Jag brukar försöka avleda med att säga typ "tack det är bra, vad kan jag hjälpa dig med?" funkar på typ alla, inklusive säljare (som jag vet ändå inte ska prata med mig i slutändan utan slussas vidare).

Har dock en entreprenör som på det svarade att jag var oförskämd för man brukar väl fråga tillbaka?? Så nu måste jag gå igenom den artighetsgrejen med honom varje gång (har ringer typ en gång varannan-var fjärde vecka), känner ett litet styng av inre vrede varje gång jag ser att det är han som ringer :)
 
Stör mig att jag inte kan logga in på försäkringskassan. Hamnar bara på någon sida för inloggning med portalkonto.
 
Har aldrig haft några problem med postnord tidigare som jag kan komma ihåg. Men nu har jag en leverans som är ute och åker. Skulle ha kommit 21/9 men den åker fram och tillbaka mellan två orter.
Och nu har jag fått påminnelse att den finns på ena orten att hämta men i appen så är den flera mil från den orten... och jag har ingen lust att åka flera mil åt fel håll om den inte är på plats.
 
Jag hatar att ha dubbel d som bh storlek e fett omöjligt att hitta en bh i rätt storlek å blir inte bättre för att jag helst vill ha brottarrygg. Hittade en till slut på zalando sista exemplaret hoppas den sitter bra då skiten gick lös på 1050 kr.
Twilfit i gallerian har har massa fint från Change nu för tiden :) tror det är K-kupa som är största. Vet inte hur det är ställt med brottarrygg dock.
 
Jobbar administrativt och sitter mycket i telefon. Stör mig på när kunder eller kollegor på annan ort (som man alltså inte är bekanta med) inleder med typ "Hej det är X, hur är det med dig idag?"

Vet inte varför men ju längre jag jobbat desto mer börjar jag hata den frågan. Det är ju inte en genuin fråga utan bara en artighetsfras där det enda socialt acceptabla svaret är i stil med "Det är bara bra tack hur är det själv?"

Liksom du skiter väl i mitt mående ändå kom till sak bara!
Min kollega har den dåliga vanan att 1) alltid skicka meddelanden på Teams istället för att maila 2) alltid dela upp det så att varje mening får varsitt meddelande och 3) alltid fråga hur jag mår även om det var max tre timmar sedan vi pratade senast. Det ser alltså oftast ut såhär när hon skriver till mig:

Meddelande 1: Hi Mineur!
Meddelande 2: How are you?
Meddelande 3: All good?
Meddelande 4: I just wanted to check if you have time to help me with... (och HÄR kommer hon alltså till saken)

Jag har slutat försöka svara på de första meddelandena och brukar vänta tills hon sagt allt hon vill (de kommer oftast med ett par sekunders mellanrum bara) och då svara i ett enda meddelande. Ibland inleder jag med "All good here thanks, and you?" men ibland går jag rakt på sak bara eftersom det som du säger bara är meningslösa artighetsfraser. 🙄
 
Jag hatar att ha dubbel d som bh storlek e fett omöjligt att hitta en bh i rätt storlek å blir inte bättre för att jag helst vill ha brottarrygg. Hittade en till slut på zalando sista exemplaret hoppas den sitter bra då skiten gick lös på 1050 kr.
Testat Freya deco vibe? Finns upp till JJ.
 
Gruppadmins på facebook som begär att medlemmar ska skriva att de läst deras inlägg för att inte åka ur gruppen... Och att folk faktiskt skriver att de läst. Allrahelst i grupper om 10.000+ medlemmar.

Det är nästan så jag hoppas på att en vacker dag åka ut ur en stor grupp för att jag inte skrivit nånting, enbart för vetskapen att en admin faktiskt har gått igenom långa jävla medlemslistor och kommentarsfält för att sålla bort oss som inte kommenterar.
 
Gruppadmins på facebook som begär att medlemmar ska skriva att de läst deras inlägg för att inte åka ur gruppen... Och att folk faktiskt skriver att de läst. Allrahelst i grupper om 10.000+ medlemmar.

Det är nästan så jag hoppas på att en vacker dag åka ut ur en stor grupp för att jag inte skrivit nånting, enbart för vetskapen att en admin faktiskt har gått igenom långa jävla medlemslistor och kommentarsfält för att sålla bort oss som inte kommenterar.

Känns som en lämplig "hämnd" :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 780
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 503
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 434
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp