Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒
Läste hästmat 😂🤣
 
Ja jag håller med! Det känns inte okej, ett "Hoppas maten smakar!" från en företagsmobil hade räckt gott och väl.
Och som sagt, män som raggar i omöjliga sammanhang gör mig kräkfärdig 😒
Men precis! Min amazonleverantör brukar skriva under meddelandelappen med ett "Stay safe!" och en ritad glad smiley, det känns lagom. Privatmessa flirtmeddelanden gör det Inte - meddela restaurangen tycker jag. Jag hade fått ont i magen av ett sådant tilltag och förmodligen inte vågat beställa igen.
 
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒
Jag har varit med om liknande saker flera gånger, t ex från hantverkare, bilförsäljare, mediaföretag osv. Min första tanke har varit att det handlar om försäljningsknep om än dåliga dito. Jag har aldrig svarat men en del har fortsatt att höra av sig ändå, från sina privata nummmer. Senast idag kom bilförsäljaren fram och frågade en massa om bilköpet när jag lämnade in bilen för byte till vinterdäck. Jag tror att en del män tar chansen när de kan. Det är både sorgligt och beklagligt och i en del fall väldigt oönskat. Jag tar det aldrig personligt, jag är en av många många, tänker jag. Och det är i sig tragiskt. Not my loss, though.
 
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒
Usch, det hade jag tyckt var lite obehagligt faktiskt.
 
Jag har varit med om liknande saker flera gånger, t ex från hantverkare, bilförsäljare, mediaföretag osv. Min första tanke har varit att det handlar om försäljningsknep om än dåliga dito. Jag har aldrig svarat men en del har fortsatt att höra av sig ändå, från sina privata nummmer. Senast idag kom bilförsäljaren fram och frågade en massa om bilköpet när jag lämnade in bilen för byte till vinterdäck. Jag tror att en del män tar chansen när de kan. Det är både sorgligt och beklagligt och i en del fall väldigt oönskat. Jag tar det aldrig personligt, jag är en av många många, tänker jag. Och det är i sig tragiskt. Not my loss, though.

Fast det handlar ju inte bara om att inte ta det personligt, det är grönsöverskridande - och jag är rätt säker på att det går emot lagen om hur man hanterar privat information också, om man vill ta det på allvar på riktigt. Jag skulle råka ruskigt illa ut om jag nosade rätt på mobilnumret till en hotellgäst och använde det för att kontakta denne privat.
 
Jag stör mig på folk som lämnar helt värdelösa kommentarer på blogginlägg/tidningsartiklar/inlägg på sociala medier. Läste just en artikel om olika sätt att använda citron i matlagning och den första kommentaren lyder “Tack, men jag är allergisk mot citrusfrukter”.

Oookej. Och du klickade in dig på en artikel om citron därför att…? O_oO_oO_o

Såg också något inlägg från Hemköp där nån hade kommenterat “Jag har inte handlat på Hemköp på säkert 20 år, Ica är så mycket bättre”. Varför följer man ens ett företag/märke på sociala medier om man inte har handlat där på 20 år? Och ännu värre: hur har man ens tid och energi att dessutom skriva en kommentar om saken?!

Jag skulle göra sååå mycket för att kunna fråga sådana här personer om det här nån gång!
 
Gaaaaah folk som inte kan köra bil eller har koll, jag kommer på huvudled 60-väg blinkar höger väldigt tydligt, på vägen jag svänger in på kommer det en väg från vänster med väjningsplikt, det kommer en bil där som ska svänga vänster (dvs åka åt samma håll som mig) trots väjningsplikt och att den borde sett mig (ej dold sikt där och min blinkers fungerade) men kör ut rakt framför hade ja inte bromsat hade vi smällt..... pallar inte folk som inte är uppmärksamma i trafiken... kommer troligen alltid störa mig på det.
 
Fast det handlar ju inte bara om att inte ta det personligt, det är grönsöverskridande - och jag är rätt säker på att det går emot lagen om hur man hanterar privat information också, om man vill ta det på allvar på riktigt. Jag skulle råka ruskigt illa ut om jag nosade rätt på mobilnumret till en hotellgäst och använde det för att kontakta denne privat.
Jamen såklart! Jag menade alltså att jag inte tar det personligt på så vis att jag tror att de vill ha kontakt med just mig utan vilken random kvinna som helst som råkade vara i min position. Tur du påpekade det 👍 Jag har inte uppskattat deras kontaktförsök.
 
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒
Här har du en till som röstar för att höra av dig till företaget och säga att det inte är okej. Hade varit fett irriterad.
 
Har ont i fotleden/vristen. 😑
Glömmer bort mig när jag snörar på mig kängorna och när jag kommer hem efter jobbet och tar av mig dem gör minsta vridning eller att jag vinklar upp foten när jag går ont. Nu svider det så jag ska ta ett par värktabletter och en sömntablett och hoppas jag kan sova inatt. 😪
 
Jag stör mig på en kollega. Jag är rätt ny, men har ändå rätt bra koll. Ändå går hon hela tiden o påminner mig om allt, ”du har väl gjort det här” (typ kopierat papper), ”glöm inte att släcka i fikarummet” osv, med en liten trist ton. Börjar nog förstå att hon har samma ton till de andra med, men mindre ”tjat” till dem. 🤯
 
Nya covid-restriktionerna. Jag är som mest social, glad, och utåtriktad höst och vinter. Känns mycket tyngre att behöva leva isolerat nu än vad det gjorde i somras när jag ändå bara ville ligga i sängen mest.
 
Det här
IMG_20201028_054744.jpg

Jag förstår givetvis att de måste sätta fast saxen på nåt sätt. Men jag köpte en sax pga desperat behov just då och så behöver jag en sax för att komma åt min nya sax!
 
Ny störande sak i min vardag. Tvättmedel respektive städ Allrent av samma märke, i samma flaskor, med nästan samma färg, och samma format.

Nu går det en morgonmaskin med min tvätt som körs med 1/2 dl Allrent med nypondoft.

Tvättbehovet var menstruationsrelaterat så jag ville köra maskinen snabbt före jobbet - får väl sätta någon markering på flasklocken eller liknande så jag märker skillnad nästa gång.

Men Allrent gör säkert en funktionell tvättinsats. :grin:
 
Har tvättat en trikåklänning som har typ smockresår. Ett brett fält som gjorde att den var sjukt välsittande och bekväm. Resultatet: en miljon mjällflagor i min svarta tvätt och ingen resårverkan kvar i plagget. :rage:

Hade av någon outgrundlig anledning lagt in en hudfärgad BH i den svarta (!) tvätten. Den är numera charmigt flammig i en oidentifierbar nyans. Men det tar jag på mig själv skulden för. :banghead:
 
Har tvättat en trikåklänning som har typ smockresår. Ett brett fält som gjorde att den var sjukt välsittande och bekväm. Resultatet: en miljon mjällflagor i min svarta tvätt och ingen resårverkan kvar i plagget. :rage:

Hade av någon outgrundlig anledning lagt in en hudfärgad BH i den svarta (!) tvätten. Den är numera charmigt flammig i en oidentifierbar nyans. Men det tar jag på mig själv skulden för. :banghead:
Har du tvättat klänningen enligt tvättråden borde den gå att reklamera!
försåtr att det är grymt störande :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 785
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 506
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 441
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp