Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpt på Erikshjälpen, så det är inte aktuellt. (även om jag tror den var oanvänd)
Jag bodde i den nästan hela sommaren för den passade mig så bra, så extra störande att det var just denna som skulle bli förstörd.
Åh, då är det ju extra störande :( Tur att du inte tvättade den tidigare iaf!
 
Stör mig på att de börjat jobba på gården nu, när arbetsdagen borde vara slut plus att igår jobbade de inte alls. :confused:
(De håller på att sätta nytt underlag).
 
Stör mig på detta jag såg på fb idag, förstår inte alls vitsen med det:

"Jävlar
😡
😡
Någon idiot hittade min bilnyckel i affären bokstavligen 30 sekunder efter att jag tappat den!!! Och han försökte behålla den!! Jag tryckte på honom på axeln för att säga åt honom att ge tillbaka den för jag såg honom plocka upp den! men denna idiot nekade att ha det!!
😡
😡
😡
Här blir det intressant
🙄
.
En ännu större idiot fortsatte att trycka på...Visa mer
"
 
Stör mig på detta jag såg på fb idag, förstår inte alls vitsen med det:

"Jävlar
😡
😡
Någon idiot hittade min bilnyckel i affären bokstavligen 30 sekunder efter att jag tappat den!!! Och han försökte behålla den!! Jag tryckte på honom på axeln för att säga åt honom att ge tillbaka den för jag såg honom plocka upp den! men denna idiot nekade att ha det!!
😡
😡
😡
Här blir det intressant
🙄
.
En ännu större idiot fortsatte att trycka på...Visa mer
"
Vad är hela texten?
 
Det ÄR hela texten..... 🤷‍♀️
Det "visa mer" är skrivet i vanlig text och tittar man på fb så är det inte fetmarkerat som länkarna brukar vara när det finns mer att visa. Förstår inte vitsen med att lura folk som inte märker skillnaden och sen kalla dom idiot för det. Ser inte det roliga i det.
"Visa mer" brukar ju innebära att det är mer text. Här är det dock inskrivet som vanligt, så texten slutar därefter. Jag tycker det var kul när jag råkade ut för det :p.
Jaha, aldrig sett det "skämtet" tidigare men då håller jag verkligen med om att det känns poänglöst och inte speciellt roligt.
 
Jag har fått brev från kommunen att min kusin vill bygga hus på mina morföräldrars nedbrunna hus. Jag har redan gett tillstånd att stycka av en stor tomt som han skulle bygga hus och garage på, men nu om jag logga in för att bli lite klokare så finns det ingenstans några uppgifter om det handlar om två husbyggen + 2 garage eller vad?

Till saken hör att det är väldigt känsligt för mig så jag vill inte fråga kusinen heller. Det är en sabla soppa då vi inte ens vågat berätta för mamma att det brunnit och jag är osäker på vad som gäller när det handlar om ägarförhållandet egentligen och saker jag inte vill gå in på här.

Kusinen har sedan han varit liten varit väldigt om sig och kring sig, snål, missunnsam, falsk, ogin och drar sig inte för att ljuga eller lura sina egna syskon om han kan tjäna en krona.
 
Jaha, aldrig sett det "skämtet" tidigare men då håller jag verkligen med om att det känns poänglöst och inte speciellt roligt.
Jag hade inte heller sett det känns inte så kul. Även sett andra varianter där de läggs upp ”ett videoklipp” men det är bara en stillbild och playknappen är i stillbild och texten står något liknande att man är dum om man försöker klicka på bilden. 🤷🏼‍♀️
 
Jag har fått brev från kommunen att min kusin vill bygga hus på mina morföräldrars nedbrunna hus. Jag har redan gett tillstånd att stycka av en stor tomt som han skulle bygga hus och garage på, men nu om jag logga in för att bli lite klokare så finns det ingenstans några uppgifter om det handlar om två husbyggen + 2 garage eller vad?

Till saken hör att det är väldigt känsligt för mig så jag vill inte fråga kusinen heller. Det är en sabla soppa då vi inte ens vågat berätta för mamma att det brunnit och jag är osäker på vad som gäller när det handlar om ägarförhållandet egentligen och saker jag inte vill gå in på här.

Kusinen har sedan han varit liten varit väldigt om sig och kring sig, snål, missunnsam, falsk, ogin och drar sig inte för att ljuga eller lura sina egna syskon om han kan tjäna en krona.
Ring kommunen och fråga?
 
Jag stör mig på folk som lämnar helt värdelösa kommentarer på blogginlägg/tidningsartiklar/inlägg på sociala medier. Läste just en artikel om olika sätt att använda citron i matlagning och den första kommentaren lyder “Tack, men jag är allergisk mot citrusfrukter”.

Oookej. Och du klickade in dig på en artikel om citron därför att…? O_oO_oO_o

Såg också något inlägg från Hemköp där nån hade kommenterat “Jag har inte handlat på Hemköp på säkert 20 år, Ica är så mycket bättre”. Varför följer man ens ett företag/märke på sociala medier om man inte har handlat där på 20 år? Och ännu värre: hur har man ens tid och energi att dessutom skriva en kommentar om saken?!

Jag skulle göra sååå mycket för att kunna fråga sådana här personer om det här nån gång!

🎉"Tävla och vinn 5kg choklad"🎉
-"jag gillar inte choklad"
🤦‍♀️

Jag har också likt du lust att fråga varje gång att varför kommenterar de då.
I många fall brukar det vara en fråga om okunskap, man kan liksom inte skilja på vad som är vad, sponsrad reklam och annat som ploppar upp i flödet tas som om det är riktat till dem personligen.
 
Stör mig på att jag fått en tid för provtagning tidig måndag morgon - när jag var på samma avdelning och fick medicin igår. Och lämnade prover då.
Måste ringa och kolla vad det är för prov de vill ha nu - och byta tid.

Och så stör jag mig på tiden för provtagning på dottern. Måste köra 7 mil enkel resa (80 och 60-väg så tar en timme) för ett ynka blodprov som tar nån minut att ta :banghead: .
Absolut gör jag det för hennes skull, men liksom, kan nån i stan här lära sig sticka spädbarn tack.
 
Jag kom att tänka på Stockholm horse show... Och såg då att det är uppskjutet. Det sabbar min första advents-tradition bestående av att kliva upp i tid för att mysa ner mig i soffan framför küren och varva häst-tv med pyntande :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 766
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
198
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 497
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 425
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp skäller på män
  • bandage på katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp