Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är du säker? Enligt vad jag har kunnat googla mig till säljs det inte i Sverige alls längre.
Den är inte avregistrerad iallafall. https://www.lakemedelsverket.se/sv/sok-lakemedelsfakta/lakemedel?id=19640101000042

Vet att man ska kunna få vissa läkemedel på licens om de som säljs i Sverige inte fungerar. Då tas läkemedlet in från utlandet.

Du kan ju ringa/maila läkemedelsverket och fråga.

Jag hade melatonin på licens för länge sen innan den blev godkänd i Sverige, då fick ett bestämt apotek (som jag valde) köpa in och sälja till mig. Tror inte ens melatonin fanns i FASS då. :confused:
 
Den är inte avregistrerad iallafall. https://www.lakemedelsverket.se/sv/sok-lakemedelsfakta/lakemedel?id=19640101000042

Vet att man ska kunna få vissa läkemedel på licens om de som säljs i Sverige inte fungerar. Då tas läkemedlet in från utlandet.

Du kan ju ringa/maila läkemedelsverket och fråga.

Jag hade melatonin på licens för länge sen innan den blev godkänd i Sverige, då fick ett bestämt apotek (som jag valde) köpa in och sälja till mig. Tror inte ens melatonin fanns i FASS då. :confused:
Tack! Så får det bli :)
 
Stör mig på folk som tycker det är okej att komma och prova hästar som dom vet prisklassen på men inte har budget för. Slöseri med tid och hästen får ha ny ryttare på ryggen i onödan. 😠

Stör mig även på att vi har flugor fortfarande. Snart slutet av nov och det finns flugor kvar 😳
 
Att jag inte kommer igång med skrivandet av en intervju. Intervjun handlar om att använda sig av berättelser i undervisningen, och ska kopplas ihop med en berättelse som personen i fråga har skrivit. Men nu har jag fått berättelsen och den handlade inte alls om något av de ämnen jag trodde, så jag måste tänka om. Det stör mig att om det inte var nuvarande restriktinoer, och om jag hade haft mer tid, skulle jag kunna ha gjort en så mycket bättre grej av det här. En inspelning tex, personen är så behaglig att lyssna till.

Men men. Det löser sig. Det gör det ju alltid.
Good enough får det bli.
 
Vädret. Regn och blåst, regn och blåst och ännu mer regn och blåst. Alltså, jag tycker det räcker med en av grejerna. Det behöver inte vara en kombo
 
Jag har bara haft en vecka semester i sommar, har sparat den nu till hösten och nästa vecka är jag ledig.

Det finns ett större projekt på jobbet som jag har pushat för en längre tid och där jag ska få vara inblandad. Det är något som borde tagits tag i för evigheter sedan men det har kontinuerligt pushats fram.

Nu kom en kollega idag och sa att "ja vi tänkte ju ha mötet på onsdag nästa vecka, jag kom på precis efter vi bestämt att du är ju ledig då" hon blev MYCKET glad att jag sa att ja det är ju som det är jag får ju komma in på det mötet då. GUD vad snällt av mig osv osv.

Det här har skjutits på i en halv evighet men det kunde absolut inte skjutas på en vecka till? Känns så fruktansvärt respektlöst. Och vad ska jag liksom göra? vägra? Det enda som händer då är att de troligtvis har mötet utan mig och jag har inte möjlighet att påverka. Att hon ojar på om att hon har så dåligt samvete över detta hjälper liksom inte..
 
Att det är så äcklig reklam här på buke :yuck:
Den här passar mig utmärkt!
Screenshot_20201118-164157.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 168
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 765
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 724
Senast: Marita73
·
Svar
680
· Visningar
35 566
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp