Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Återigen och på förekommen anledning - människor som har videomöten under omständigheter (läs: ljudmiljö mm) som gör det jäkligt jobbigt för övriga mötesdeltagare. När videomöte nu är gold standard behöver ribban lyftas. Ett konferensrum blir inte "akustikbehandlat" för att en landstingsupphandlad ljudabsorberande tavla täcker 4% av väggytan...
 
Tycker mig se en rörelse i ögonvrån men ser inget när jag tittat. Fortsätter läsa när jag ser vad som rör sig, jag har en spindel på kudden! Flyger upp, skrämmer mina stackars hundar och min katt, letar efter något att fånga den med och den är naturligtvis försvunnen nu. :cautious:
 
Jag är så sinnessjukt trött på allt tjafs om kaffet på detta stället. Vi brygger själva i stor pumptermos och det är nästan dagligt tjafs om styrkan på kaffet, vems tur det är att sätta på nytt kaffe osv för att inte tala om de hundratals liter med kaffe som hälls ur termosen rakt ut i vasken för att någon antingen inte tyckte det var gott eller för att det stått och blivit kallt. Folk kan på allvar stå och hälla ut en full nybryggd termos rakt ut i vasken för att de tycker att den som gjorde kaffet sist gjorde det för starkt/för svagt.

Cheferna säger nej för att det är "för dyrt" med en kaffeautomat men samtidigt så går 35% av allt kaffe som köps in rakt ut i vasken. Hur var det nu med det här miljötänket som arbetsgivaren stoltserar med överallt...?

Jag dricker inte ens kaffe själv men detta förbannade jävla tjafs driver mig till vansinne....
 
Jag är så sinnessjukt trött på allt tjafs om kaffet på detta stället. Vi brygger själva i stor pumptermos och det är nästan dagligt tjafs om styrkan på kaffet, vems tur det är att sätta på nytt kaffe osv för att inte tala om de hundratals liter med kaffe som hälls ur termosen rakt ut i vasken för att någon antingen inte tyckte det var gott eller för att det stått och blivit kallt. Folk kan på allvar stå och hälla ut en full nybryggd termos rakt ut i vasken för att de tycker att den som gjorde kaffet sist gjorde det för starkt/för svagt.

Cheferna säger nej för att det är "för dyrt" med en kaffeautomat men samtidigt så går 35% av allt kaffe som köps in rakt ut i vasken. Hur var det nu med det här miljötänket som arbetsgivaren stoltserar med överallt...?

Jag dricker inte ens kaffe själv men detta förbannade jävla tjafs driver mig till vansinne....
Om chefen köper kaffet så bestämmer chefen också doseringen av det. Problem solved. ;)
 
Jag är så sinnessjukt trött på allt tjafs om kaffet på detta stället. Vi brygger själva i stor pumptermos och det är nästan dagligt tjafs om styrkan på kaffet, vems tur det är att sätta på nytt kaffe osv för att inte tala om de hundratals liter med kaffe som hälls ur termosen rakt ut i vasken för att någon antingen inte tyckte det var gott eller för att det stått och blivit kallt. Folk kan på allvar stå och hälla ut en full nybryggd termos rakt ut i vasken för att de tycker att den som gjorde kaffet sist gjorde det för starkt/för svagt.

Cheferna säger nej för att det är "för dyrt" med en kaffeautomat men samtidigt så går 35% av allt kaffe som köps in rakt ut i vasken. Hur var det nu med det här miljötänket som arbetsgivaren stoltserar med överallt...?

Jag dricker inte ens kaffe själv men detta förbannade jävla tjafs driver mig till vansinne....
Det är inte så att det ligger andra konflikter bakom egentligen? Men att det är enklare att tjafsa om kaffet?
 
Det är inte så att det ligger andra konflikter bakom egentligen? Men att det är enklare att tjafsa om kaffet?
Vissa människor är glada för att gnälla och tjafsa på detta stället och försöker hela tiden hitta saker att gnälla på samt ser problem överallt istället för att försöka hitta lösningar så konflikter dyker upp med jämna mellanrum. Jag kan samtidigt förstå att det uppstår irritation när det är sagt att kaffet ska bryggas på ett visst sätt och en viss person ändå frångår detta och brygger så att övriga upplever det som odrickbart. Jag tänker spontant att det är bättre med en automat isf så kan varje person få sin kopp precis som de vill, men nej det går absolut inte....
 
Jag är så sinnessjukt trött på allt tjafs om kaffet på detta stället. Vi brygger själva i stor pumptermos och det är nästan dagligt tjafs om styrkan på kaffet, vems tur det är att sätta på nytt kaffe osv för att inte tala om de hundratals liter med kaffe som hälls ur termosen rakt ut i vasken för att någon antingen inte tyckte det var gott eller för att det stått och blivit kallt. Folk kan på allvar stå och hälla ut en full nybryggd termos rakt ut i vasken för att de tycker att den som gjorde kaffet sist gjorde det för starkt/för svagt.

Cheferna säger nej för att det är "för dyrt" med en kaffeautomat men samtidigt så går 35% av allt kaffe som köps in rakt ut i vasken. Hur var det nu med det här miljötänket som arbetsgivaren stoltserar med överallt...?

Jag dricker inte ens kaffe själv men detta förbannade jävla tjafs driver mig till vansinne....
På mitt jobb har vi kaffeautomat, men det blir tjafs även med den. Folk tömmer inte sumplåden, det måste fyllas på kaffe osv. osv.
 
Vissa människor är glada för att gnälla och tjafsa på detta stället och försöker hela tiden hitta saker att gnälla på samt ser problem överallt istället för att försöka hitta lösningar så konflikter dyker upp med jämna mellanrum. Jag kan samtidigt förstå att det uppstår irritation när det är sagt att kaffet ska bryggas på ett visst sätt och en viss person ändå frångår detta och brygger så att övriga upplever det som odrickbart. Jag tänker spontant att det är bättre med en automat isf så kan varje person få sin kopp precis som de vill, men nej det går absolut inte....
Det låter som om ni har andra problem och då hjälper inte en automat

(automaterna brygger fö vedervärdigt kaffe)
 
Minns inte om jag stört mig på detta igår men det tål att störa sig på igen :angel:
Postnord har bytt mitt utlämningsställe till ett längre bort (över jul antagligen) så nu drar jag mig för att köpa saker jag behöver eftersom det blir längre att gå. Får ont av att gå.
 
Stör mig på att jag beställt nytt hästtäcke precis före reorna och jag får det inte förrän månadsskiftet. :banghead:
 
:meh: :meh: Suck. Ibland undrar jag om det finns folk som helt enkelt föddes utan minsta förmåga till någon som helst förstånd eller förmåga till konsekvenstänk.

Först kommenteras ett facebookinlägg jag delade för några dagar sedan angående covid 19 och dess restriktioner, där kommentaren var rent provocerande och helt utan grund där det antyddes att jag inte skulle följa det som gäller (vilket jag självklart gör), sedan raderas kommentaren kort därefter vilket är ännu mer irriterande. Först häva ur sig otrevligheter och sedan inte våga stå för det:cautious:

Nu när smittan har ökat igen så ska människan dra iväg till Cypern i tre veckor och tycker det är en jättebra idé, de testar sig ju innan🤦‍♀️🤦‍♀️ Fattar inte vad det är för fel på vissa. Det är inget annat än förbannat egoistiskt och ett enormt slöseri på resurser. Som behövs till andra som verkligen MÅSTE testa sig, inte till tanklösa idioter som bara vill ut och resa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 171
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 772
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 728
Senast: Marita73
·
Svar
680
· Visningar
35 626
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp