Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en fruktansvärt jobbigt arbetskamrat som tursamt nog fick byta arbetsgrupp och därmed borde byta fikarum. Men nej.. han kommer till vårt istället. Har sluppit honom ett bra tag tack vare olika arbetstider men nu kommer jag behöva stå ut med människan igen. 😐 Blir trött vara av att se honom i verkstan.
 
Folk, ja min närmsta familj, som lägger tillbaks använda tändstickor i asken blandat med oanvända. Varför?! :rage:

Haha, det gör jag 😆. Men försöker sluta med det, för jag stör mig på det själv (bor själv) 😆.


Har en fruktansvärt jobbigt arbetskamrat som tursamt nog fick byta arbetsgrupp och därmed borde byta fikarum. Men nej.. han kommer till vårt istället. Har sluppit honom ett bra tag tack vare olika arbetstider men nu kommer jag behöva stå ut med människan igen. 😐 Blir trött vara av att se honom i verkstan.

Du kanske kan höra med chefen om ni inte ska hålla er till era egna fikarum nu i dessa tider? :/
 
Folk som jobbar hemifrån i videomöten och har kass wifitäckning så allt bara hackar men inte gitter koppla sin dator med sladd istället. Eller lösa wifitäckningen då. :meh:
Vi har blivit beordrade att jobba hemifrån. Det finns inget bredband här på landet. Jag deltar i skypemöten via telefon utan bild. Jag tänker inte betala något ur egen ficka som egentligen åligger arbetsgivaren.
 
På att mogna bananer smakar av sig på allt som ligger inom typ 30 centimeters radie. Jag hatar banansmak :yuck:
Jag kan äta banan som banan (om den inte är för mogen!) men vill inte ha banan som smaksättning på grejer, typ smoothie.
Så jag frågar alltid på café och så, ”Är det banan i”? Och de svarar alltid ”ja, men den smakar inte banan”, men det gör det ju alltid! Att inte folk som gillar banan inser det?
 
Jag kan äta banan som banan (om den inte är för mogen!) men vill inte ha banan som smaksättning på grejer, typ smoothie.
Så jag frågar alltid på café och så, ”Är det banan i”? Och de svarar alltid ”ja, men den smakar inte banan”, men det gör det ju alltid! Att inte folk som gillar banan inser det?
Det där fascinerar mig också. Då gillar jag ändå banan som ingrediens, smaksättning osv! Men alltså, det är som om man frigör banansmak av att mixa den eller nåt?! O_o
 
När man ska logga in någonstans med e-mail och det inte stämmer med mail eller lösen fastän det är rätt. Har försökt på två ställen. Jag får frispel :arghh: jag vet min egen mailadress, jag vet mitt lösenord
 
Min telefon. Om jag skriver mitt förnamn brukar mitt efternamn automatiskt komma upp. Det har slutat med det, istället kommer det upp en mycket känd persons efternamn. Kan bli riktigt tokigt när jag råkar skicka iväg ett mail undertecknat helt galet :laugh:
 
Min telefon. Om jag skriver mitt förnamn brukar mitt efternamn automatiskt komma upp. Det har slutat med det, istället kommer det upp en mycket känd persons efternamn. Kan bli riktigt tokigt när jag råkar skicka iväg ett mail undertecknat helt galet :laugh:
Min chefs tonåringar ändrade i hennes telefon så att när hon skrev "Nej" så blev det typ "Självklart älskling. Älskar dig."

Hon märkte det först efter att hon hade svarat resebyrån som undrade om hon behövde hyrbil från flygplatsen.
 
På att batterierna i min datormus har lagt av så jag måste pilla på datorn. Sjukt störande efetrsom vi nte har batterier så måste vänta tills kollegan kommer in så jag kan åka och fixa detta.
 
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?
 
Att folk har börjat ringa till min arbetsplats med frågor angående Corona tester. Vi har inget med saken att göra, inget vårdrelaterat överhuvudtaget. Kontakta vården/ansvariga som alla andra! Och börja läs skyltar. :mad:

Enda kopplingen vi har är att Covid-testvagnen är placerad, av kommunen, på vår parkering och dom tar el samt personalen har tillgång till våra toaletter...
 
Stör mig lite på mig själv pga att jag stör mig på människor som tänker/förstår långsamt. Kan liksom inte hjälpa att irritationen växer fram inom mig när folk inte förstår. Har en sån bekant i huset (vuxen person, bra jobb, politiskt engagerad osv osv men jag uppfattar människan som seg liksom. Nyss länkade hen till en artikel och ba "kolla här står det". Jag skummade artikeln och insåg att hen inte alls förstått artikeln. Svarade trevligt att "det verkar vara såhär....". Hen bara "vart läste du det?". Jag: "I ARTIKELN DU LÄNKADE TILL". (alltså skrek såklart inte men typ invändigt haha :rofl: )

Jag tycker ju att det är en ganska oskön grej att störa sig på men jag KAN INTE HJÄLPA DET. Kände samma sak i skolan när vissa inte förstod enkla sammanhan eller kunde ta till sig fakta/räkna ut saker.
Jag blir otålig och irriterad och tänker att det är slöseri med tid. Inte för att jag har bråttom direkt men känner en inre stress att fasta i tanken liksom, som att vada i nån slags "mental kvicksand" liksom.

Kan jag göra ngt åt detta för min inre frid?

Jag är likadan! Min hjärna är väldigt snabb, har jag fått inse. Många är siraps-långsamma och man blir galen. Jag tror det är ett obotligt personlighetsdrag :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 953
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 581
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 523
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp