Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter i det närmaste sadistiskt - är du bra för din kompis (dvs är du säker på att du inte föder hennes olycka för att du finner den lustig)? Är din kompis bra för dig eller tar relationen fram någon inom dig som du inte vill vara?

Hur skulle din vän (?) uppleva ditt inlägg? Är du säker på att hon inte finns på buke?
Sadistiskt? Ja det kan hända. Jag är medveten om att hon inte är en människa jag igentligen ska umgås med (hon har varit kär i min man och då var livet inte så kul) men jag förlät henne för allt några år senare och därför kanske jag är lite road av henne nu. Vet inte. Men jag har på alla sätt försökt hjälpa henne med allt. Men det blir tillsist lite roande och det är ju inte bra men det är väl ingen stor grej om jag skriver här hur jag hanterar henne? Nej hon finns inte här. Det är väl elakt av mig att skriva om henne här. Men det är ju inget någon annan behöver läxa upp mig om. Jag är vuxen och kan ta ev konsekvenser själv.
 
Jag stör mig lite allmänt på att om man tycker något i olika forum så drar alltid massa "moralmänniskor" gasen i botten. Dom bara måste lägga sin energi på att mosa ner de åsikter som dom tycker är fel. Man blir nästan lite ställd och vågar knappt yttra sig längre. Är det så tufft att låta någon tycka annorlunda? Vart kommer man med att skriva inlägg och sätta folk på plats? Mår man bättre själv av det? Det jag skriver är väl upp till mig och dom som stör sig behöver väl inte ens lägga energi på det? Eller? Har jag fel?
 
Jag stör mig lite allmänt på att om man tycker något i olika forum så drar alltid massa "moralmänniskor" gasen i botten. Dom bara måste lägga sin energi på att mosa ner de åsikter som dom tycker är fel. Man blir nästan lite ställd och vågar knappt yttra sig längre. Är det så tufft att låta någon tycka annorlunda? Vart kommer man med att skriva inlägg och sätta folk på plats? Mår man bättre själv av det? Det jag skriver är väl upp till mig och dom som stör sig behöver väl inte ens lägga energi på det? Eller? Har jag fel?

Diskussionsforum är just det, DISKUSSIONSforum. Det går inte att förvänta sig att alltid bli klappad medhårs eller få medhåll. Är det något sådant du är ute efter är det nog bättre med en hårt modererad blogg. Att någon inte håller med dig är inte för att de är "moralmänniskor", det är för att de inte håller med dig.
 
Det låter i det närmaste sadistiskt - är du bra för din kompis (dvs är du säker på att du inte föder hennes olycka för att du finner den lustig)? Är din kompis bra för dig eller tar relationen fram någon inom dig som du inte vill vara?

Hur skulle din vän (?) uppleva ditt inlägg? Är du säker på att hon inte finns på buke?

Jag håller med, jag skulle bli jätteledsen om någon som jag ser som en vän skrattade bakom ryggen åt mig. Sedan kan man ju ha vänner/bekanta med jobbiga sidor men då får man ju se till att hantera de aspekterna på ett sätt som funkar för en själv utan att vara respektlös mot personen i fråga.
 
Diskussionsforum är just det, DISKUSSIONSforum. Det går inte att förvänta sig att alltid bli klappad medhårs eller få medhåll. Är det något sådant du är ute efter är det nog bättre med en hårt modererad blogg. Att någon inte håller med dig är inte för att de är "moralmänniskor", det är för att de inte håller med dig.
Precis detta! Nu fick jag inte ens störa mig på detta heller då.
Det är klart man ska ha en diskussion! Men på riktigt... det är ju skillnad på diskussion och tillrättavisning...
 
Jag håller med, jag skulle bli jätteledsen om någon som jag ser som en vän skrattade bakom ryggen åt mig. Sedan kan man ju ha vänner/bekanta med jobbiga sidor men då får man ju se till att hantera de aspekterna på ett sätt som funkar för en själv utan att vara respektlös mot personen i fråga.
Jag har aldrig påstått att jag skrattar bakom hennes rygg. Jag ställer alltså upp för henne och försöker hjälpa henne så mkt jag orkar. Innuti mig är jag lite smått road av henne och det vet hon om. Sen är det väl inte ok att skriva om det här såklart. Fullt medveten men ibland kanske man gör misstag.
 
Jag har aldrig påstått att jag skrattar bakom hennes rygg. Jag ställer alltså upp för henne och försöker hjälpa henne så mkt jag orkar. Innuti mig är jag lite smått road av henne och det vet hon om. Sen är det väl inte ok att skriva om det här såklart. Fullt medveten men ibland kanske man gör misstag.

Helt och håller upp till dig hur du hanterar dina relationer. Jag hade som sagt personligen blivit jätteledsen om en "vän" skrattade åt mig på det sättet. Dvs ingen jag vill ha i mitt liv. Mina vänner skrattar med mig, inte åt mig.
 
Helt och håller upp till dig hur du hanterar dina relationer. Jag hade som sagt personligen blivit jätteledsen om en "vän" skrattade åt mig på det sättet. Dvs ingen jag vill ha i mitt liv. Mina vänner skrattar med mig, inte åt mig.
Jag skrattar inte åt henne. Jag skrattar med henne. Hon är medveten om detta. Nu blir jag uppmålad som en sadist som är en dålig vän utav människor som inte vet nått om våran relation. Men det är väl bättre att chansa att man vet hur allt är och ha åsikter än att hålla käft.
 
Jag skrattar inte åt henne. Jag skrattar med henne. Hon är medveten om detta. Nu blir jag uppmålad som en sadist som är en dålig vän utav människor som inte vet nått om våran relation. Men det är väl bättre att chansa att man vet hur allt är och ha åsikter än att hålla käft.

Vi ser bara det du skriver och det lät faktiskt jäkligt illa det första du skrev.
 
Vi ser bara det du skriver och det lät faktiskt jäkligt illa det första du skrev.
Ja och igen förlåt mig snälla du. Jag har ju skrivit det innan också. Jätteklantigt av mig på alla sätt. Men nu kanske vi bara kan släppa det för jag orkar inte mer åsikter. Jag har förstått att detta var grymt gjort av mig på alla sätt o vis. Ska prata med henne om detta och tror hon kommer förlåta mig.
 
Jag stör mig på folk som inte kan kommunicera.

En granne klagade på att hen stått och väntat på att få titta på hundfoder men att nån satt sig på sen stol framför, så det inte gick. Så hen väntade en stund och åkte sedan till ett annat ställe.

hur svårt hade det varit att säga -ursäkta, jag skulle vilja titta på hundfodret?
 
Nu är du väl snarstucken, klart du får störa dig på det. Men förvänta dig inte att stå oemotsagd, speciellt inte här...
I ett dissktionsforum ska väl dialogen leda nånvart? Detta bli ju enbart att försöka få liv i en eld som inte ens finns.... detta är ju inte ens nått att bry sig om eller ens lägga energi på för det leder absolut ingenstans enl. Mig och det är just det jag stör mig på.
 
Nackdelen med att bo tillsammans med någon är att man måste kompromissa och inte alltid kan göra som man själv vill. Jag vill flytta till gård/villa med större tomt, bra ekonomibyggnader och lugnt avskilt läge utan nära grannar. Sambon trivs där vi bor nu och vill inte flytta. Dessvärre är min lön inte hög nog för att förverkliga drömmen på egen hand och att flytta iväg själv är inget jag vill heller. Vill ju bo med sambon men det är trist när man inte får som man vill för att den andra motsätter sig.
 
Nackdelen med att bo tillsammans med någon är att man måste kompromissa och inte alltid kan göra som man själv vill. Jag vill flytta till gård/villa med större tomt, bra ekonomibyggnader och lugnt avskilt läge utan nära grannar. Sambon trivs där vi bor nu och vill inte flytta. Dessvärre är min lön inte hög nog för att förverkliga drömmen på egen hand och att flytta iväg själv är inget jag vill heller. Vill ju bo med sambon men det är trist när man inte får som man vill för att den andra motsätter sig.
Det där kan jag tänka mig är så himla svårt! Jag kan inte tänka mig att kompromissa i mitt liv med en människa påd et viset men skulle någon frivilligt vilja dela bara hyran till exempel, skulle det gå bra. Bara de inte ville flytta in också! :D :angel:
 
Ibland är det viktigt att få ventilera det som stör en för att kunna släppa och gå vidare.

jag läste en artikel om att någon önskade att det skulle vara enklare och billigare att ha häst i proffsträning.
Detta har gnagt i mig hela helgen och nu skickade jag ett mejl till journalisten att jag tycker att dom borde räkna på det med avtalsenliga löner. Bara för en privatperson att ha häst är ju dyrt, stall, strö, foder, försäkring, skor går ju lös på mellan 3000-8000 kronor beroende på vart man bor och hur man vill räkna.
Så nu kan jag släppa det naggandet.
ha en fin kväll.
 
Att jag inte blir klok på katten... Hon slickade bort päls vid ljumskarna så vi åkte till vet. Konstaterad lätt förstoppning och vi köpte specialfoder för det.

Slickandet slutade och katten verkar må bra så dags att byta till vanligt foder, då hittar jag minikottar i lådan. Så nu är frågan är hon fortfarande förstoppad eller är andra katten förstoppad?

Hon äter alltså fortfarande magfodret. Andra katten vägrar torrisar och äter sitt vanliga foder...
 
Diskussionsforum är just det, DISKUSSIONSforum. Det går inte att förvänta sig att alltid bli klappad medhårs eller få medhåll. Är det något sådant du är ute efter är det nog bättre med en hårt modererad blogg. Att någon inte håller med dig är inte för att de är "moralmänniskor", det är för att de inte håller med dig.

Det är just därför jag gillar detta forum, men kan inte förvänta sig få medhåll i allt, men folk säger det ändå civiliserat.
Saknar detta på facebookgrupper, där det endera är medhåll eller ohejdad pajkastning.
 
IKEA's hemsida... Vill köpa en produkt som jag gissar är slut på centrallager/liknande, men istället för att tydligt skriva någonstans så är det inte förrän man lagt till produkten i varukorgen, klickat att man vill checka ut och väljer leveranssätt som det framgår att det bara går att hämta ut den på ett varuhus. Förutom att man ska tolka den röda pluppen vid texten "välj leveranssätt senare" (eller vad det nu står) att den är slut på centrallagret, vilket är konstigt eftersom det ju lika gärna skulle kunna betyda att den är slut i butik? Så frustrerande...
 
:cautious: Stör mig på att jag somnade vid 01-01.30 någonting, vaknade vid 4 igen av dottern och kunde inte somna om, är såklart trött som tusan men kan inte sova nu heller eftersom jag måste gå upp för att hinna i tid till jobbet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 145
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 754
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 718
Senast: Marita73
·
Svar
669
· Visningar
34 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp