Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att jag tydligen aldrig kan formulera mig på rätt sätt, alltid ska det kommenteras och tillrättavisas. Dags att återvända till min hemplanet.
 
Tekniskt sett borde det gå bättre att köra lektioner via nätet än att alla ska handla mat via nätet. Kassörer har stor risk att bli smittade och det hinner sprida sig. Speciellt i butiker där kassören även jobbar på golvet med att plocka upp varor och då finns det ingen plast skärm ivägen. Även butiker där kassörer inte jobbar på golvet så träffas trots golv personalen och kassörerna i lunch rummet. Det kan ge väldigt stor smitt spridning via butik. Alla som handlar kan liksom få det och ge till sina familjer och dom personer som dom jobbar med

Lägger man till ytterligare en punkt där vaccineringen fortfarande inte har något bekräftat stöd i att man inte är smittbärare utan det som är bekräftat är att man inte blir lika alvarligt sjuk. Så en vaccinerad person kan fortfarande vara en smittbärare och sprida coronaviruset till övriga personer.
Ja jag är fullt medveten om att man sprider smittan även om man är vaccinerad. Självklart kan kassörskan få covid på arbetsplatsen om människor inte sköter restruktionerna. Vi behöver mat det är jättetråkigt om ica får in covid. MEN en lärare är mer utsatt. Alla gånger. En lärare är inte lika lätt att ersätta. Får en lärare detta så är ju risken stor att fler får det på skolan.

Hur ska man läsa distansundervisning i mitt hem tycker du? Jag jobbar som ssk på kava. Barnen är 7 och 9 år. Tips tack
 
Men nu har kungen och silvia fått vaccin idag iaf såg jag... då kan vi ju andas ut 😅😉
Undrar vad dom faller in på för punkt av de som får vaccinet först? :meh:
  • Du som bor på ett särskilt boende för äldre eller har hemtjänst.
  • Du som arbetar nära personer som bor på särskilda boende för äldre eller arbetar inom hemtjänsten.
  • Du som är vuxen och bor tillsammans med någon som har hemtjänst.
Det stör mig...
 
De rensade stoppet i sopnedkastet i förmiddags. Nu när jag slängde sopor såg jag att det börjat byggas upp ett stopp igen … fast det kanske åker ner när sopsnurran snurrar. Annars får jag felanmäla på söndag/måndag igen. :cautious:
 
Undrar vad dom faller in på för punkt av de som får vaccinet först? :meh:
  • Du som bor på ett särskilt boende för äldre eller har hemtjänst.
  • Du som arbetar nära personer som bor på särskilda boende för äldre eller arbetar inom hemtjänsten.
  • Du som är vuxen och bor tillsammans med någon som har hemtjänst.
Det stör mig...

Tja, de är ju äldre och på ett särskilt boende bor de ju nog, kan man säga :p
 
Undrar vad dom faller in på för punkt av de som får vaccinet först? :meh:
  • Du som bor på ett särskilt boende för äldre eller har hemtjänst.
  • Du som arbetar nära personer som bor på särskilda boende för äldre eller arbetar inom hemtjänsten.
  • Du som är vuxen och bor tillsammans med någon som har hemtjänst.
Det stör mig...
Monarkin i ett nötskal...
 
Fånigt, men stör mig på att hundarna kan starta PS4 och skivan då roterar ut. Jag har ingen aning hur man gör, så nu har den stått påslagen sedan igår..
 
Undrar vad dom faller in på för punkt av de som får vaccinet först? :meh:
  • Du som bor på ett särskilt boende för äldre eller har hemtjänst.
  • Du som arbetar nära personer som bor på särskilda boende för äldre eller arbetar inom hemtjänsten.
  • Du som är vuxen och bor tillsammans med någon som har hemtjänst.
Det stör mig...
Ett slott kanske räknas som ett "särskilt boende" och det är väl för äldre i det här fallet...
 
Det är fortfarande kallt hos mej :meh: det har gått en vecka och det är svinkallt. Pannan är sönder och då får värmen gå på elpatron. Men det blir ingen värme. Elementen är hyfsat varma men värmen går inte ut i lägenheten och det drar svinkallt från fönstren :arghh: jag frös mindre när jag var 4 timmar i stallet i -7 grader
 
Ja jag är fullt medveten om att man sprider smittan även om man är vaccinerad. Självklart kan kassörskan få covid på arbetsplatsen om människor inte sköter restruktionerna. Vi behöver mat det är jättetråkigt om ica får in covid. MEN en lärare är mer utsatt. Alla gånger. En lärare är inte lika lätt att ersätta. Får en lärare detta så är ju risken stor att fler får det på skolan.

Hur ska man läsa distansundervisning i mitt hem tycker du? Jag jobbar som ssk på kava. Barnen är 7 och 9 år. Tips tack
Jobbar du som sjuksköterska tycker jag du ska ha företräda framför lärare, där har vi ett utsatt yrke.

Lärare är inte lätta att ersätt. Det är inte så lätt att anställa nya kassörer heller i en pandemi med restriktioner. Första tiden du sitter ska du ha vägledning, då har du en person som står precis bakom dig. Jag anser att du helt klart fastnar på plastbiten framför kassörens ansikte. Detta leder till att du helt glömmer bort när någon nyser precis innan den tillexempel och det faktum att kassören hela tiden konstant tar på saker som andra har tagit på.

Jag sa inte att det var enkelt och att alla kan fixa det hip som haver. Jag sa att det är enklarare än att alla börjar handla mat online.

Folk är idioter och följer inte restriktioner, jag ser det dagligen. Bara som exempel förskolebarn som rör sig hip som haver över hela trottoaren så folk inte ens kommer förbi när dom väntar på bussen medans förskolelärarna står 5 meter ifrån och röker. Nu under coronan kan det ju vara trevligt om förskoleläraren iaf försöker med: kom nu allihopa in mot kanten det kommer en tjej här som vill komma förbi eller något liknande iaf.
 
Jag stör mig inte, men jag är enligt min man extremt störande. Placerar alltid glasen såhär :
 

Bifogade filer

  • 20210115_170344.jpg
    20210115_170344.jpg
    191,9 KB · Visningar: 157
Jobbar du som sjuksköterska tycker jag du ska ha företräda framför lärare, där har vi ett utsatt yrke.

Lärare är inte lätta att ersätt. Det är inte så lätt att anställa nya kassörer heller i en pandemi med restriktioner. Första tiden du sitter ska du ha vägledning, då har du en person som står precis bakom dig. Jag anser att du helt klart fastnar på plastbiten framför kassörens ansikte. Detta leder till att du helt glömmer bort när någon nyser precis innan den tillexempel och det faktum att kassören hela tiden konstant tar på saker som andra har tagit på.

Jag sa inte att det var enkelt och att alla kan fixa det hip som haver. Jag sa att det är enklarare än att alla börjar handla mat online.

Folk är idioter och följer inte restriktioner, jag ser det dagligen. Bara som exempel förskolebarn som rör sig hip som haver över hela trottoaren så folk inte ens kommer förbi när dom väntar på bussen medans förskolelärarna står 5 meter ifrån och röker. Nu under coronan kan det ju vara trevligt om förskoleläraren iaf försöker med: kom nu allihopa in mot kanten det kommer en tjej här som vill komma förbi eller något liknande iaf.
VAR någonstans har du stött på förskollärare som röker medan de arbetar?
 
Jobbar du som sjuksköterska tycker jag du ska ha företräda framför lärare, där har vi ett utsatt yrke.

Lärare är inte lätta att ersätt. Det är inte så lätt att anställa nya kassörer heller i en pandemi med restriktioner. Första tiden du sitter ska du ha vägledning, då har du en person som står precis bakom dig. Jag anser att du helt klart fastnar på plastbiten framför kassörens ansikte. Detta leder till att du helt glömmer bort när någon nyser precis innan den tillexempel och det faktum att kassören hela tiden konstant tar på saker som andra har tagit på.

Jag sa inte att det var enkelt och att alla kan fixa det hip som haver. Jag sa att det är enklarare än att alla börjar handla mat online.

Folk är idioter och följer inte restriktioner, jag ser det dagligen. Bara som exempel förskolebarn som rör sig hip som haver över hela trottoaren så folk inte ens kommer förbi när dom väntar på bussen medans förskolelärarna står 5 meter ifrån och röker. Nu under coronan kan det ju vara trevligt om förskoleläraren iaf försöker med: kom nu allihopa in mot kanten det kommer en tjej här som vill komma förbi eller något liknande iaf.
Jag vet att folk skiter i restruktionerna. Ser resultaten av detta varje dag. Vi i sjukvården ska prioriteras först av alla yrkesgrupper. Det är redan klubbat.

Men hur är det enklare att barnen ska undervisas hemifrån menar du?

Klart att det inte är lätt att ersätta en kassörska hip som happ men hon är definitivt inte lika utsatt som en lärare eller fsk lärare. Inte heller oersättlig. Det allra värsta dom kan hända är att hennes mataffär får stänga. Vad tror du händer om man får stänga en hel skola? Detta är bara löjligt att dividera om.
Sen är det lustigt att inte fler handlar online...
Hade möjligheten att hålla samtliga Sveriges barn hemma på undervisning så skulle man ju gärna vilja veta hur kassörskan ens skulle kunna gå till jobbet (om hon har mindre barn)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 199
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 915
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 783
Senast: Marita73
·
Svar
694
· Visningar
36 577
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp