Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj om dom plockar varor bara före och efter stängning så kan det inte vara någon stor butik. Här öppnar but8 och personalen som plockar varor börjar 7 och håller på med det fram tills butiken stänger 22. Då hade det varit en enda timme på hela dagen som det hade fyllt på mjölk, frukt, pålägg, bröd, osv. Då hade det fort varit tomt i hyllorna
Jo stor butik. Dom fyller nog på vissa varor men längt ifrån allt så som dom brukar. Vet bara att dom som är anställda och är i riskgrupp får jobba innan o efter stängning med detta uppackande istället för att jobba när det är öppet. Sedan ska det minimeras under öppettider. Vilket jag tycker är helt fantastiskt.
 
Jo stor butik. Dom fyller nog på vissa varor men längt ifrån allt så som dom brukar. Vet bara att dom som är anställda och är i riskgrupp får jobba innan o efter stängning med detta uppackande istället för att jobba när det är öppet. Sedan ska det minimeras under öppettider. Vilket jag tycker är helt fantastiskt.

Låter otroligt.
Inte ens min lilla by-affär skulle klara det. Det är alltid någon som plockar i hyllorna. I de stora butikerna i grannsamhällena är det samma sak, det finns alltid något som ska plockas fram.
 
Låter otroligt.
Inte ens min lilla by-affär skulle klara det. Det är alltid någon som plockar i hyllorna. I de stora butikerna i grannsamhällena är det samma sak, det finns alltid något som ska plockas fram.
När jag jobbade i en mindre butik hade det inte varit några större problem att fylla upp butiken innan öppning, om vi fått leverans i god tid innan öppning. + En del påfyllning i chark och mejeri bara.
 
Låter otroligt.
Inte ens min lilla by-affär skulle klara det. Det är alltid någon som plockar i hyllorna. I de stora butikerna i grannsamhällena är det samma sak, det finns alltid något som ska plockas fram.
Ok. Här funkar det. Dock rekomenderas allt att handla online och dom möjligheterna är utökade till max. Så det är väl det som bär att det funkar. Finns det möjlighet så behöver man ju inte gå in på ica. Vilket är det bästa
 
Ok. Här funkar det. Dock rekomenderas allt att handla online och dom möjligheterna är utökade till max. Så det är väl det som bär att det funkar. Finns det möjlighet så behöver man ju inte gå in på ica. Vilket är det bästa

Men då måste ju personal ut i butiken och packa varor, och då är ju personalen ute på golvet bland kunder ändå.
Missförstå mig rätt, det är ju helt fantastiskt att det fungerar. Men jag förstår inte hur.
 
Men då måste ju personal ut i butiken och packa varor, och då är ju personalen ute på golvet bland kunder ändå.
Missförstå mig rätt, det är ju helt fantastiskt att det fungerar. Men jag förstår inte hur.
Ja jag förstår hur du menar men jag vet bara att dom ändrat sina öppettider... gissar att dom plockar varor efter/innan stängning eftersom dom inriktar nästan helt på online nu ett tag... annars hade det ju varit helt förkastligt så klart. Vill man handla efter 17.30 så får man åka nån annanstans alt åka och plinga på och be personal hämta det man behöver (max 4 varor) inga garantier att dom öppnar och hinner men jag har haft tur när jag behövt nån liter mjölk 👍
 
Ja jag förstår hur du menar men jag vet bara att dom ändrat sina öppettider... gissar att dom plockar varor efter/innan stängning eftersom dom inriktar nästan helt på online nu ett tag... annars hade det ju varit helt förkastligt så klart. Vill man handla efter 17.30 så får man åka nån annanstans alt åka och plinga på och be personal hämta det man behöver (max 4 varor) inga garantier att dom öppnar och hinner men jag har haft tur när jag behövt nån liter mjölk 👍
Men stänger dom 17:30 så låter det inte som någon stor butik direkt.
min butik har som sagt öppet 8-22 och det bor runt 1000-1500 personer här i samhället och det finns 5 matbutiker.
 
Men stänger dom 17:30 så låter det inte som någon stor butik direkt.
min butik har som sagt öppet 8-22 och det bor runt 1000-1500 personer här i samhället och det finns 5 matbutiker.
Jo den är stor. Men dom har ju zom jag skrev riktat in sig på covid 19 restruktioner i högsta grad. Jag tycker detta är så fantastisk bra qv dem och många med mig. Finns säkert nått att kommentera i negativ rikting om detta också. Appropå störande saker.
 
Ja jag förstår hur du menar men jag vet bara att dom ändrat sina öppettider... gissar att dom plockar varor efter/innan stängning eftersom dom inriktar nästan helt på online nu ett tag... annars hade det ju varit helt förkastligt så klart. Vill man handla efter 17.30 så får man åka nån annanstans alt åka och plinga på och be personal hämta det man behöver (max 4 varor) inga garantier att dom öppnar och hinner men jag har haft tur när jag behövt nån liter mjölk 👍
Du menar att de i princip har bommat igen? Tagit bort en massa öppettider för att istället bara sälja beställningar? Inte som andra butiker sälja beställningar som tillägg till den vanliga servicen.
Då är det ju inte så konstigt att det går bra att plocka utan kundkontakt, men då är det ju inte heller jämförbara förhållanden som du direkt kan ställa emot andra butiker som faktiskt har öppet.
 
Du menar att de i princip har bommat igen? Tagit bort en massa öppettider för att istället bara sälja beställningar? Inte som andra butiker sälja beställningar som tillägg till den vanliga servicen.
Då är det ju inte så konstigt att det går bra att plocka utan kundkontakt, men då är det ju inte heller jämförbara förhållanden som du direkt kan ställa emot andra butiker som faktiskt har öppet.

De flesta butiker har ju utökat öppettiderna för att sprida ut kunderna mer över dagen (tex Rusta och många större ICA-butiker). Plus att det är väldigt svårt att inte behöva plocka varor under dagen om det inte är en väldigt liten butik... dvs men väldigt få kunder.

Praktiskt taget alla butiker jag varit in i på sistone har haft personal som plockat varor, de hinner inte med om de bara ska göra det när butiken är stängd.
 
Men stänger dom 17:30 så låter det inte som någon stor butik direkt.
min butik har som sagt öppet 8-22 och det bor runt 1000-1500 personer här i samhället och det finns 5 matbutiker.

OT, men huuur går det runt? Är det väldigt långt till närliggande städer och ingen arbetspendling in till större städer?

Vi har en, liten, mataffär i orten med runt 3000 invånare.
 
OT, men huuur går det runt? Är det väldigt långt till närliggande städer och ingen arbetspendling in till större städer?

Vi har en, liten, mataffär i orten med runt 3000 invånare.
10 min till Norge så just nu är det tufft för shoppingcenteret men ”min” butik har lokalbefolkningen så det klarar sig fint.
Är 10 mil till Oslo och 12 mil till Karlstad och E18 går förbi så mycket trafik går förbi.
 
Du menar att de i princip har bommat igen? Tagit bort en massa öppettider för att istället bara sälja beställningar? Inte som andra butiker sälja beställningar som tillägg till den vanliga servicen.
Då är det ju inte så konstigt att det går bra att plocka utan kundkontakt, men då är det ju inte heller jämförbara förhållanden som du direkt kan ställa emot andra butiker som faktiskt har öppet.
Dom har fått anställa fler i dessa tider så det har gått jättebra för dem.

Mina åsikter att lärare bör prioriteras före ica personalen gäller oavsett. Är rätt säker på att dom kommer få det också.
Vill du annorlunda så kan du engagera dig på annat sätt. Här hörs du inte upp till regeringen.
 
Dom har fått anställa fler i dessa tider så det har gått jättebra för dem.

Mina åsikter att lärare bör prioriteras före ica personalen gäller oavsett. Är rätt säker på att dom kommer få det också.
Vill du annorlunda så kan du engagera dig på annat sätt. Här hörs du inte upp till regeringen.
Frågan var om anledningen att de inte hade nästan några öppettider var att de ändrat verksamhetens inriktning mot att vara ett leveransföretag av nätbeställningar istället för att fungera som en traditionell butik?
Hade de "normala" öppettider innan de bestämde sig för att bomma igen den funktionen (som en corona- eller marknadsanpassning)? Min poäng är att din jämförelse blir haltande och brister i relevans om du bedömer andra affärer som inte har de förutsättningarna utifrån en som inte har jämförbar verksamhet.
 
Frågan var om anledningen att de inte hade nästan några öppettider var att de ändrat verksamhetens inriktning mot att vara ett leveransföretag av nätbeställningar istället för att fungera som en traditionell butik?
Hade de "normala" öppettider innan de bestämde sig för att bomma igen den funktionen (som en corona- eller marknadsanpassning)? Min poäng är att din jämförelse blir haltande och brister i relevans om du bedömer andra affärer som inte har de förutsättningarna utifrån en som inte har jämförbar verksamhet.
Nej dom har inte bommat igen.
Jag tycker att lärare ska prioriteras utifrån läget i en vanlig ica butik.
Det jag antyder här är ju att ica går att blomstra även om dom corona anpassar. Här jublar människorna över denna stora butik som lägger all sin strategi åt rätt håll och det går bättre än någonsin.
Så haltar gör det inte!
Skriver en gång till så du säkert uppfattat.
Jag tycker lärare ska prioriteras före icas personal i covid-19 vaccin oavsett läget i just deras butik. Om det nu skulle vara så att det inte blir så, så har du rätt i att icas personal är mer utsatt (i en vanlig) butik. Vi får vänta o se bara.
 
Stör mig på att jag behöver handla och panta flaskor men orkar inte, är inställd på att få ont i ryggen och benet. Skulle handla igår men var samma sak då. :(
 
Ont i armen, en bom ramlade ner från övre skållan (typ 1.40) när jag la upp den undre bommen och träffade mig på baksidan överarmen, precis ovanför armbågen. AJAJ! Jag får inte blåmärken lätt men ser att det börjar bli blått - och är ömt som fasen. Himla tur att det träffade lite "vadderat" och inte rakt på ben.
 
Jag blev så förbluffad över att det finns sopnedkast fortfarande! Det måste väl vara att be om kass sopsortering?
Nädå. I grovsoprummet här i huset kan man sortera tidningar/trycksaker, grovsopor, färgat/ofärgat glas, batterier, elektronik, ljuskällor och en sak till som jag inte minns.
Från år 2023 är det tänkt att man ska kunna sortera matavfall i speciella påsar som slängs i sopnedkastet.
Inom 200 m finns två återvinningsstationer där man slänger förpackningar, batterier och tidningar.
:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 850
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
201
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 544
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 466
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp