Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är skitirriterad på veterinärkliniken som debiterade 140 kronor i receptarvode för en medicin som kostar 75 kronor och finns receptfritt. Veterinären kunde ha skrivit ner doseringen på en lapp och låtit den informationen ha ingått i undersökningsarvodet på 830 kronor. Klämma, känna, lyssna på lungor och hjärta, titta i svalg för 830 kronor accepterar jag, men en ful tilläggsavgift på 140 kronor, där går min gräns. Har skrivit ett mejl och klagat, får se vad svaret blir. Första gången någonsin jag klagar på veterinärkostnad, men nu är jag arg, det är en sån uppenbar fulavgift. Tur jag bor så att jag har fler veterinärkliniker att välja på, så jag kan dra till med att de förlorar mig som kund om jag blir missnöjd med svaret.
Förstår att du är irriterad, men det är säkert så att veterinären inte visste att medicinen finns receptfritt och arvodet åker in automatiskt när ett recept skrivs i datorn. Veterinären har sannolikt inte gjort detta med avsikten att mjölka pengar ur dig.
Däremot gör du absolut rätt i att be om att få kostnaden borttagen, men jag skulle inte utgå ifrån att veterinären gjort detta med onda avsikter. Det känns onödigt.
 
Förstår att du är irriterad, men det är säkert så att veterinären inte visste att medicinen finns receptfritt och arvodet åker in automatiskt när ett recept skrivs i datorn. Veterinären har sannolikt inte gjort detta med avsikten att mjölka pengar ur dig.
Däremot gör du absolut rätt i att be om att få kostnaden borttagen, men jag skulle inte utgå ifrån att veterinären gjort detta med onda avsikter. Det känns onödigt.

Jodå, han visste. Han sa att Bisolvon, som det handlade om, är receptfritt men han skriver recept så jag får doseringen.

Fick svar nu, de bad om ursäkt och sätter tillbaka pengarna vid nästa besök. Rätt svar! :up:
 
Jag gör så ibland, men går då aktivt in och tar bort receptarvodet. Bra att du fick tillbaka pengarna ☺️

Är det alltså bättre göra så än skicka med lapp tycker du? Kanske glömde min veterinär klicka bort arvodet eller inte, huvudsaken är att jag får tillbaka pengarna. Glad att jag agerade och inte bara rasade inombords.
 
Är det alltså bättre göra så än skicka med lapp tycker du? Kanske glömde min veterinär klicka bort arvodet eller inte, huvudsaken är att jag får tillbaka pengarna. Glad att jag agerade och inte bara rasade inombords.
Nu svarar jag ju hur jag gör, men om jag skickar med ett hemgångsråd så skriver jag in medicin och dos där. Är det dock så att djuret ändå ska få annan, receptbelagd, medicin så händer det att jag även skriver recept på det receptfria då det inte kostar något extra (flera mediciner kan stå på samma recept).
Om jag inte skickar med ett hemgångsråd och inte har papper och penna i närheten (och det händer ofta!) kan jag skriva ett recept men tar bort receptarvodet från fakturan bara. Jag har bra koll över vilka mediciner som är receptbelagda och inte men det är det inte alla som har. I FASS står det dock.
 
Fick mail från apotea om att fluortabletter jag bevakat hade kommit in. Försökte två ggr köpa men betalningen gick inte igenom.
Idag är den slutsåld.

Jagar också fluortabletter till dottern. Verkar slut precis överallt och ingen som vet ens om de kommer tillbaka (specifik smak).
 
Stör mig lite, bara lite på min granne som går in på min tomt och tittar in genom mina fönster när jag jobbar natt (detta enl annan granne) spåren i snön skvallrar ju lite också.
 
Kan inte folk bara SLUTA duscha snart :arghh:
Våra rör i huset låter JÄTTEHÖGT så fort någon duschar/badar och alla grannar ska tydligen duscha idag.



(jag duschade också, hoppas det lät lika mycket hos de andra då :angel:)
 
Hemfridsbrott. Går definitivt att anmäla.
Ja jag sitter o funderar på det lite smått men hon har "härjat" runt lite i husen omkring här, tydligen i flera år innan vi flytta hit. Hon har blivit anmäld av andra genom åren och det har blivit krig och hon har (efter andras utsago) gjort en del minst sagt skumma grejer. Creepy är det...

Jag får nog avvakta lite... men kommer hon igen så får jag nog följa ditt råd för det känns ju inte så kul med fönstertittare😱
 
Ja jag sitter o funderar på det lite smått men hon har "härjat" runt lite i husen omkring här, tydligen i flera år innan vi flytta hit. Hon har blivit anmäld av andra genom åren och det har blivit krig och hon har (efter andras utsago) gjort en del minst sagt skumma grejer. Creepy är det...

Jag får nog avvakta lite... men kommer hon igen så får jag nog följa ditt råd för det känns ju inte så kul med fönstertittare😱

Jag hade varit vansinnig... oavsett att det är olagligt är det ju oerhört obehagligt. Jag kommer inte överens med en av mina grannar men något sådant sjukt skulle de aldrig göra!

I sitt hem ska man kunna känna sig trygg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 595
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 371
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp