Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
när en sätter kronljus som ju är räfflade i nederkant i min ljuskrona skavs de mot de vassa kanterna på hållaren och det snöar ner massa pyttesmå stearinflagor över hela bordet som sen gärna smetas fast när jag försöker borsta av dem, eller varför inte fastna på plattans skärm, eller ramla ner i tekoppen jag råkat ställa under... fruktansvärt störigt.
 
Varför lär man sig aldrig av sina misstag?
9 av 10 gånger som jag äter pizza så får jag magont efteråt. Inte fan lär jag mig av det utan jag gör ju om det igen och igen och igen 🙄 Så nu sitter jag här med magknip igen.

När du lärt dig kan du väl hojta till? Så jag vet om det går att lära sig.

/Diabetikern som får enormt magknip av pannkakor speciellt färdigköpta men jag trycker i mig dem som godis titt som tätt ändå
 
På så stora vägar tycker jag det i vissa fall är vettigt att gå en kortare sträcka på fel sida. Hellre än att korsa två gånger som ökar risken mycket mer för både mig och bilarna.
Är vägen tillräckligt stor och vältrafikerad så stryker man ju ändå vägkanten. Skillnad på mindre vägar där man kan gå fritt och dra sig ut på kanten först när det dyker upp bilar.
I det fallet som jag störde mig på det fanns det inget som berättigade det. Vi snackar en en låååång sträcka (fanns inga vägar åt höger den personen kunde komma av vägen åt), sen dessutom hörlurar på det, verkade inte ha så bra koll bakåt att vi kom, även om jag höll ut så blåser det en del av vinddraget och det är ju för ens egen säkerhet. 🙄

Jag har själv gått på fel sida en gång men då gick ja ute i diket för att inte va ute på vägen, samt det var en super kort sträcka (gillar inte att gå på fel sida). Där är det inte alls lika farligt att gå och man får mer distans till trafiken, i och för sig har jag stenkoll på trafiken som kommer bakifrån.
 
Audis app är inte så värst imponerande. Vet inte hur många gånger jag vaknat på morgonen och försökt starta kupévärmaren via appen, utan att det funkar eller åtminstone tar minst 10 försök innan den går igång :down:

Förhoppningsvis får jag ta kollegans sprillans nya BMW istället när han slutar om en månad.
 
när en sätter kronljus som ju är räfflade i nederkant i min ljuskrona skavs de mot de vassa kanterna på hållaren och det snöar ner massa pyttesmå stearinflagor över hela bordet som sen gärna smetas fast när jag försöker borsta av dem, eller varför inte fastna på plattans skärm, eller ramla ner i tekoppen jag råkat ställa under... fruktansvärt störigt.
Åh jag har exakt samma problem med en ljusstake! Jag riktigt drar mig för att byta ljus i den, samtidigt som jag gärna vill kunna använda den... Otroligt störigt!
 
när en sätter kronljus som ju är räfflade i nederkant i min ljuskrona skavs de mot de vassa kanterna på hållaren och det snöar ner massa pyttesmå stearinflagor över hela bordet som sen gärna smetas fast när jag försöker borsta av dem, eller varför inte fastna på plattans skärm, eller ramla ner i tekoppen jag råkat ställa under... fruktansvärt störigt.
Åh jag har exakt samma problem med en ljusstake! Jag riktigt drar mig för att byta ljus i den, samtidigt som jag gärna vill kunna använda den... Otroligt störigt!
Köp ljusvässare. :)

1602669102016.png
 
Stör mig på att jag glömde plånboken hemma och inte kunde handla på väg till jobbet, så tidigare ikväll tog jag en fryst rätt som jag sedan lyckades kremera i micron. Det enda som inte kvar knaperstekt så det inte gick att skära var ärtorna. :meh:
 
Män som tror sig besitta någon inbillad makt som ger dem rätt att ha kvinnan som sin ägodel :cautious: :arghh::arghh: Som de sedan kan behandla hur de vill. Rövhattar!

Syftar då inte på min sambo nu kan tilläggas, vi har det bra. Men det finns ju andra som är riktiga kräk verkligen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 558
Senast: Lingon
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
119 401
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 341
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp