Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
När inte ens svensk statlig media kan skilja på "Storbritannien" och "England". Tittade precis på Utrikesbyrån (SVT) om coronasituationen i UK och det refereras genomgående till Storbritannien när det egentligen är England de menar. Nej, Storbritannien har inget trestegssystem för att hantera pandemin just nu. England däremot har det. Reglerna i Skottland, Wales och Nordirland ser helt olika ut jämfört med England.

Tog denna screenshot när de pratade om "Storbritanniens system" och det är ju så solklart tydligt att det är just England som åsyftas. Ändå fortsätter de prata om Storbritannien. :arghh:

1602881852131.png
 
Att jag behöver städa men jag är trött och orkar inte. Så alternativet är att göra allt imorgon istället vilket är hur jag resonerade igår.
 
Min fot! :arghh:

Jag får skylla mig själv som ledde en av hästarna i bara tygskor när jag skulle ta in dem i somras. Sötnos tar ett steg åt sidan och placerar hoven rakt över fotryggen och på mina tår. Som tur var så så var han barfota och det var gräs under så jag trodde det inte var värre än att det gjorde ont för stunden.

Dagen efter hade jag jätteont och var blå, ja, ja. Klart att jag hade fått en blodsutgjutelse, det var ju inte så konstigt. Nu har det gått ca två månader, jag har fortfarande ont i tårna och i vristen. Är det för sent att söka läkare? Misstänker att både ledband och några ben i foten inte mår så bra. :cautious:
 
Nej, men det är ett lätt sätt att se om det ska vara dig eller du. (Eftersom det uppenbarligen är så väldigt svårt för så väldigt många att bara höra hur det ska vara :cautious: :p )
Är inte ett problem också att det liksom är allmänt vedertaget? Typ som att alla säger omständigt fast det heter omständligt.

Det är väl också korrekt att säga t.ex "Jag är bättre än du" och inte "Jag är bättre än dig" men jag har ALDRIG hört någon använda du i den typen av mening. Det enda verkliga exemplet jag kan komma på är när nån (Sanna Nielsen?) sjunger "jag är starkare än du".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 349
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp