Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är inte ett problem också att det liksom är allmänt vedertaget? Typ som att alla säger omständigt fast det heter omständligt.

Det är väl också korrekt att säga t.ex "Jag är bättre än du" och inte "Jag är bättre än dig" men jag har ALDRIG hört någon använda du i den typen av mening. Det enda verkliga exemplet jag kan komma på är när nån (Sanna Nielsen?) sjunger "jag är starkare än du".

Visst har du rätt i det! Jag önskar att jag kunde rätta alla men jag låter bli :p
 
Stör mej på allt och alla :meh: folk som är idioter, folk som talar till mej, folk som inte har gjort mej nått utan bara finns till. Finns inget/ingen som jag inte stör mej på just nu. Önskar jag hade en stuga i skogen långt bort från allt folk :(
 
Jag stör mig på kombinationen avstånd, tidsbrist, orkesbrist och pengabrist. Handlar inte ens om ett jätteavstånd, 4 mil bara... Bleh.
 
Å nu stör jag mej på min elaka svåger. Förra veckan lade han ut bild på att juleskumen hade kommit. Så klart inte i affären här hemma utan någon annanstans. Idag hade dom äntligen kommit till våran affär här hemma. Jag var överlycklig och köpte såklart ett par påsar. Då måste han bräcka mej med att han har en låda :arghh: han ligger som nummer ett på min fiendelista just nu :devil:
 
Folk som stannar, sätter sig på huk mittemot sin hund och trycker i den godis vid hundmöten. Igår såg jag två som höll i hundens huvud o tittade den i ögonen och även en som höll för ögonen på hunden...

Är det inte bättre träna på hundmöten genom att gå?
En kille har en schäfer under året som gör utfall och skäller. Vad ska han göra när den väger 25-30kg? Fortsätta mata med godis o mordhålla huvudet på den?
GÅ ISTÄLLET!!
 
Inlägg i dejtinggrupp på Facebook 🤦‍♀️

Screenshot_20201018_124320.jpg
 
Folk som stannar, sätter sig på huk mittemot sin hund och trycker i den godis vid hundmöten. Igår såg jag två som höll i hundens huvud o tittade den i ögonen och även en som höll för ögonen på hunden...

Är det inte bättre träna på hundmöten genom att gå?
En kille har en schäfer under året som gör utfall och skäller. Vad ska han göra när den väger 25-30kg? Fortsätta mata med godis o mordhålla huvudet på den?
GÅ ISTÄLLET!!

Men hålla för ögonen? Haha, vad obehagligt å konstigt, vad ska det vara bra för? 🙈🤦
 
Facebooks nya sida :arghh: Laddar segt, går inte att välja symbol på gillaknappen.
Sidan frös så jag fick stänga webbläsaren o starta om paddan. Få se om det blir bättre med tiden. :cautious:
Nu har de bytt tillbaks till tidigare sida. :up:
Stör mig inte alls på det men eftersom jag störde mig på den nya sidan måste jag ju skriva i den här tråden att jag inte stör mig längre.
 
Vi ska få golven slipade & behandlade i hela lägenheten och ägnade i princip hela kvällen igår åt att plocka undan, skruva isär möbler och flytta omkring så att vi tömde åtminstone sovrummet & vardagsrummet så kan de börja där. Imorse fick vi sms om att en av de som ska utföra jobbet blivit sjuk och att de nog inte kan komma ut idag trots allt. :meh:

Synd om den som är sjuk naturligtvis, men vad alltså vad f---n! Vi har haft extremt dåligt flyt vad gäller renoveringsgrejer/saker till hemmet på senaste och jag känner bara att jag inte orkar hålla på och krångla med ännu mera skit just nu.
 
Jag vet inte om jag inbillar mig men sa före helgen till mamma att jag trodde en vakt på jobbet var lite intresserad. Fredag och lördag tänkte jag att jag har nog missförstått men han kom förbi flera gånger i natt för att snacka och har visat semesterbilder. I morse smet jag ut och tog en nypa luft för att försöka piggna till och gick sedan in igen. Jag är ensam i köket när han kommer in och erbjuder sig att följa med mig på en runda i området så jag kan känna mig trygg, jag skrattar och förklarar att jag inte är mörkrädd men kan inte lämna min plats och i synnerhet inte på morgonen så det behövdes inte.

Nu stör jag mig för att jag kan ha misstolkat det hela, han är säkert bara trevlig och har tråkigt på jobbet, men det känns rätt långsökt att han skulle erbjuda någon av mina manliga kollegor en promenad ute i mörkret. :laugh:
 
Stör mig på att jag får ont av att gå ute när det är kallt (typ under fem grader, inte i närheten av norrland). Jag tycker om när det är kallt så nu vill jag vara ute, inte i den där hemska sommaren!
Under 2+ brukar jag ta fram långkalsonger. Särskilt om det blåser. Annars fryser jag.
 
Att jag bröt min tjänstledighet för att underlätta livet, men istället blev det tvärtom. Så nu har jag planer på att säga upp min tillsvidaretjänst och gå tillbaka till skolbänken på heltid.
1 månads jobb och sen borta från jobbet i 7-8 veckor. Eventuellt längre, eventuellt en sakta återgång.
Det är störande, för så skulle det inte bli :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 362
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp