Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var helt slut på kräftstjärtar i butiken och squashen var inte fin, fick göra en pastasås med räkor och diverse som inte alls blev god :(
 
Jag stör mig på folk som inte kan skilja mellan en rondell och en korsning. Och på att man inte bara gör rondellen ifråga tydligare iom att det är så förbannat många som fortfarande tror att det är en korsning. Lite kullersten och en skyltjävel räcker ju tydligen inte.
 
Stör mig på att jag kommer hem från jobbet, sambon ligger som vanligt i soffan, dottern är skitig i ansiktet och på händerna efter att ha ätit, köket ser ut som skit och ingenting är gjort hemma. Han gjorde mat alla fall otroligt nog, så jag har ätit, städat köket, tvättat dottern, startat en maskin tvätt och tvingat iväg sambon till affären för att köpa tvättlappar som var slut. Om en kvart börjqr jag jobba igen (delad tur). Kul 🙄
Men varför är du tillsammans med en sån man? Det är ju inte företa gången du är jätteledsen över hur han beter sig?
 
Haha jajemen, helt korrekt gissat! Fast gissat kanske är fel ord, jag anar att ni har några nära krocken-upplevelser i bagaget ni också :p

Jag undrar hur diskussionen gick vid planeringen.
"jag har en fantastisk idé! Vi målar en ring på asfalten så blir det en rondell! Jag har läst i en bok att alla kommer respektera ringen, speciellt när det blir snö och modd så den inte syns"
 
Jag stör mig på folk som inte kan skilja mellan en rondell och en korsning. Och på att man inte bara gör rondellen ifråga tydligare iom att det är så förbannat många som fortfarande tror att det är en korsning. Lite kullersten och en skyltjävel räcker ju tydligen inte.
Här var det någon som kom på att göra en cirkelformad vägbula i mitten av ett par korsningar. Markerad med vitmålade "cykelöverfrartskvadrater" längs kanten.

Ingen skylt - ingen rondellkörning. Simpelt i teorin men alla nya på platsen hamnar i olika grader av förvirring medan de försöker komma på om de missat en skylt.

Nyligen har de skalat av höjden såpass att de vita markeringarna kunnat tas bort. Sett till tanken hur den saktade trafiken var den egentligen jättebra, men det visuella var mindre genomtänkt.
 
Jag undrar hur diskussionen gick vid planeringen.
"jag har en fantastisk idé! Vi målar en ring på asfalten så blir det en rondell! Jag har läst i en bok att alla kommer respektera ringen, speciellt när det blir snö och modd så den inte syns"
Haha ja men typ! Naiviteten is strong in this one :laugh:
De löste det ju plättlätt med en rund skylt mitt i rondellen vid Tunagatan/Bygatan (hur man nu missat den rondellen, lär väl krävas några dm nysnö iaf?). Upp med en sån vid Willys också så är problemet löst.
Det känns lite som när de talar sig varma om att uppmuntra cyklande och sen skiter i att göra cykelvägar när de bygger nytt :p

Här var det någon som kom på att göra en cirkelformad vägbula i mitten av ett par korsningar. Markerad med vitmålade "cykelöverfrartskvadrater" längs kanten.

Ingen skylt - ingen rondellkörning. Simpelt i teorin men alla nya på platsen hamnar i olika grader av förvirring medan de försöker komma på om de missat en skylt.

Nyligen har de skalat av höjden såpass att de vita markeringarna kunnat tas bort. Sett till tanken hur den saktade trafiken var den egentligen jättebra, men det visuella var mindre genomtänkt.
Men... Vänta va? Fattar folk inte vägbulan? Det känns totalt främmande för mig, men det kanske är nånstans där den sortens vägbulor är ovanliga? Vi har flera såna här, inga konstigheter :p
 
Vädret! Ge mig tillbaka de kyliga, klara höstdagarna med klarblå himmel, sol och färgsprakande träd och bort med den här fukten och leran! :banghead:

Jag har två blöta hundar, jättekul med en långhårig, stampat jordgolv i hallen och måste snart åka till jobbet och lämna ,min säng åt sitt öde. Tur jag har en picnicfilt att lägga på den, hoppas fåntratt inte försöker bädda om medans jag är borta. :mad:
 
Mattetenta om en vecka. Jag vaknade av att jag löste en uppgift på en exempeltenta som jag inte lyckats lösa tidigare :cautious: stressad? Ja!
 
Haha ja men typ! Naiviteten is strong in this one :laugh:
De löste det ju plättlätt med en rund skylt mitt i rondellen vid Tunagatan/Bygatan (hur man nu missat den rondellen, lär väl krävas några dm nysnö iaf?). Upp med en sån vid Willys också så är problemet löst.
Det känns lite som när de talar sig varma om att uppmuntra cyklande och sen skiter i att göra cykelvägar när de bygger nytt :p


Men... Vänta va? Fattar folk inte vägbulan? Det känns totalt främmande för mig, men det kanske är nånstans där den sortens vägbulor är ovanliga? Vi har flera såna här, inga konstigheter :p
Alternativet är att man planterar en skog mitt i vägen eller placerar en replika av Dödsstjärnan prydd med röda stugor där - och ger folk max tre meter att se om det kommer någon i rondellen. Titta, gissa, kör
 
Jag stör mig på att vi har slut på hasselnötter. Ekorren verkar inte förstå det fast jag förklarade när jag la ut mandelspån istället. Nu kör hon race på fönsterbrädan, runt husknuten, upp på utemöblerna för att stirra in på mig genom ett annat fönster, sen tillbaka till fönsterbrädan om och om igen!!!
 
Alltsååå!
Min granne som tar emot mina Amazonpaket och sedan åker bort! :arghh: Idag är det visserligen bara ett terrarium till spindlarna jag inte kommer åt, men en gång tog hon emot ett paket med frusna möss åt ormarna och åkte sedan bort Hela Helgen?!
Hon kunde förstås inte veta vad det innehöll, men om du vet att du ska vara borta, ta då inte emot paketen. :meh: Då får de hellre lämna det ute eller försöka igen nästa dag.
 
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒
 
Jag stör mig på något jag inte vet om jag borde störa mig på eller ej. Jag beställde hämtmat idag, budet kom, vi hälsade som hastigast, jag fick maten och han åkte.

När jag sitter i soffan får jag en stund senare ett sms från matbudet: "Hoppas maten smakar bra. Kul att träffa dig! 😉".

Smset kom från en privat telefon, inte från företagets jobbmobil.

Jag vet som sagt inte om jag borde störa mig eller ej, det är ju fullt möjligt att det bara är en gest för att visa någon slags servicemindness men... Jag är så less överlag på att män raggar i alla möjliga men framförallt omöjliga sammanhang att jag direkt blir lite irriterad över en sån sak, även om det kanske inte alls var skickat i det syftet.

Och så stör jag mig på att jag är alldeles för mätt nu 😒

Jag skulle störa mig som fan och skicka ett mess till restaurangen och fråga om det är någon grej de kör med. :cautious: Blinksmiley. :wtf:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 431
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 335
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 458
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp