Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på bilar som kan ligga å söndagsköra och sen när man kör om nä då jäklar blev de kränkta eller nått, å gasar på å ska ligga uppe i röven på en. 🙄
Detta stör ja mig på när jag kör personbil, kör jag lastbil bryr jag mig inte, vill de ligga nära å ev hamna under lastbilen - be my guest. :devil::devil::devil:
 
Stör mig på bilar som kan ligga å söndagsköra och sen när man kör om nä då jäklar blev de kränkta eller nått, å gasar på å ska ligga uppe i röven på en. 🙄
Detta stör ja mig på när jag kör personbil, kör jag lastbil bryr jag mig inte, vill de ligga nära å ev hamna under lastbilen - be my guest. :devil::devil::devil:

För att inte tala om dom som blir kränkta när man precis påbörjat en omkörning.
 
För att inte tala om dom som blir kränkta när man precis påbörjat en omkörning.
Hade en sådan på motorvägen när jag körde enbart lastbil (dvs inget släp) och höll 90, körde om den här personbilen 3 gånger, då den körde om mig 2 gånger. Hade den bara legat i 110 hade jag inte ens behövt köra om från början, men nä nä, kör om mig och sen går ner i sin långsamma hastighet igen. 🤦‍♀️
När ja körde om den för 3:e gången körde den inte om igen sen.
 
Hade en sådan på motorvägen när jag körde enbart lastbil (dvs inget släp) och höll 90, körde om den här personbilen 3 gånger, då den körde om mig 2 gånger. Hade den bara legat i 110 hade jag inte ens behövt köra om från början, men nä nä, kör om mig och sen går ner i sin långsamma hastighet igen. 🤦‍♀️
När ja körde om den för 3:e gången körde den inte om igen sen.

Vissa är knäppa.
 
Handkräm + klappa katt och därefter klia sig i ögonen = hur tänkte jag nu? Det svider och kliar ännu värre nu än vad det gjorde innan jag började pilla i ansiktet utan att tvätta mig först.
(Jag är kattallergisk)
 
Minns inte om jag stört mig på detta igår men det tål att störa sig på igen :angel:
Postnord har bytt mitt utlämningsställe till ett längre bort (över jul antagligen) så nu drar jag mig för att köpa saker jag behöver eftersom det blir längre att gå. Får ont av att gå.
Här också :meh: Dessutom då till sitt egna med totalt värdelösa tider, så istället för Ica som har öppet 7-23(iof har nog utlämningen öppet till 20 "bara" )mån-fre, så är det nu
mån-fre 9-11, 15-19 o lördagar 12-15:banghead:
 
Handkräm + klappa katt och därefter klia sig i ögonen = hur tänkte jag nu? Det svider och kliar ännu värre nu än vad det gjorde innan jag började pilla i ansiktet utan att tvätta mig först.
(Jag är kattallergisk)
Jag är inte ens allergisk och hade blivit galen om jag råkade göra sådär
 
Stör mig på att jag fick slut på garn av en viss färg mitt i ett broderi också.
Nytt garn är beställt och personen jag köper av brukar vara snabb så det är ingen fara på taket så sett men det är ju för fan helg nu, jag kommer ju få vänta aplänge!
 
Jag behöver karantän handla och Icas hemsida verkar ha legat nere sen igår 🤦‍♀️
Jag har också problem med icas onlinehandel, men tack och lov har jag ändå lyckats få in en beställning mitt i ruschen. Däremot har jag märkt att de har en idiotisk regel att om en klickar i att en inte accepterar ersättningsvaror (jag kan inte göra det på grund av allergi) och varan en vill ha är slut så ska en betala för varan trots att den inte finns! Och alltid när jag beställer är det några av de dyraste varorna som inte finns i butik, samma varor om och om igen... Rant over. Bara helt med dig på att det är störigt.
 
Jag har också problem med icas onlinehandel, men tack och lov har jag ändå lyckats få in en beställning mitt i ruschen. Däremot har jag märkt att de har en idiotisk regel att om en klickar i att en inte accepterar ersättningsvaror (jag kan inte göra det på grund av allergi) och varan en vill ha är slut så ska en betala för varan trots att den inte finns! Och alltid när jag beställer är det några av de dyraste varorna som inte finns i butik, samma varor om och om igen... Rant over. Bara helt med dig på att det är störigt.

Det låter ju fantastiskt... Jag förstår svårigheten med problemet men nått ersättningssystem borde de ju ha 😑
 
Jag har också problem med icas onlinehandel, men tack och lov har jag ändå lyckats få in en beställning mitt i ruschen. Däremot har jag märkt att de har en idiotisk regel att om en klickar i att en inte accepterar ersättningsvaror (jag kan inte göra det på grund av allergi) och varan en vill ha är slut så ska en betala för varan trots att den inte finns! Och alltid när jag beställer är det några av de dyraste varorna som inte finns i butik, samma varor om och om igen... Rant over. Bara helt med dig på att det är störigt.
Det måste ju vara något fel, har du felanmält till Ica?
Jag menar att de får väl inte ta betalt för nåt de inte levererar. :confused: Fråga på Hallå Konsument.
 
Det måste ju vara något fel, har du felanmält till Ica?
Jag menar att de får väl inte ta betalt för nåt de inte levererar. :confused: Fråga på Hallå Konsument.
Såhär står det i deras köpvillkor:
Om du inte accepterar att ersättningsvara plockas måste Du vid beställningstillfället kryssa i rutan för detta för varje produkt. Om du inte accepterar ersättningsvara kommer Du att krediteras motsvarande varans värde.
Så jag antar att jag går med på det när jag kryssar i att jag inte accepterar ersättningsvara. Att jag "väljer" att gå med på det.
 
Svenska myndigheter i allmänhet! Begär kopior, intyg etc. Sänder in men antingen så har Postmord slarvat bort det eller så är det något annat fel. Väldigt fyrkantigt i detta land.
Måste säga att Finland är betydligt enklare i liknande ärenden..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 643
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 377
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 480
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp