Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på personer som tycker det är rimligt att kritisera en influenser som skänkt 100 000:- till ett hockeylag... Eller överlag personer som kritiserar andra för att skänka för mycket/för lite, till fel grej osv.

(man kan ibland dock kanske i förväg vara lite mindre skrytsam om att man ska skänka ett "extremt stort belopp" och sedan bidde det knappt en halv månadslön för denne målvaktsvärvning - om man vill undvika besvikna kommentarer - utan den förhandskommentaren hade det nog undvikits). Men annars håller jag med, det är orimligt att kritisera själva valet att skänka oavsett belopp - även om det var till helt fel lag såklart. :D
 
Hur det kan ta en timma för någon som bor en kvart bort att dyka upp "så snart jag kan" för något som dessutom var planerat sedan innan :banghead:

Det var den lunchrasten det... :meh:
Jag som hade velat ta en promenad ute i solen och snön, nu får jag jobba in all tid jag bara kunnat stå och vänta istället :arghh:
 
(man kan ibland dock kanske i förväg vara lite mindre skrytsam om att man ska skänka ett "extremt stort belopp" och sedan bidde det knappt en halv månadslön för denne målvaktsvärvning - om man vill undvika besvikna kommentarer - utan den förhandskommentaren hade det nog undvikits). Men annars håller jag med, det är orimligt att kritisera själva valet att skänka oavsett belopp - även om det var till helt fel lag såklart. :D
This just proves my point, damnd if you do, damnd if you don't 🤷‍♀️

TILLÄGG: Man klagar över att någon skänkt pengar för att denne "skryter om det", men lägger ingen energi på att problematisera att en sketen målvakt ska ha över 200 papp i månadslön...
 
Har betalt för hemleverans med DHL. Fick i fredags avisering med sms om att "skicka en tvåa annars levereras paketet till närmsta ombud". Skicka en tvåa gick inte så jag ringde upp och de sa att de bokade in hemleverans. Idag anlände paketet till ett ombud i en stad som inte ens är nära mig‽ och jag fick igen ringa och be om hemleverans. Men det skulle varit framme idag och jag behöver det till jobbet. Fattar inte hur det ska vara så jäkla svårt.
 
På någon av barnens hemska leksaker när de var mindre har det väl hänt att ljudutgången råkade bli övertejpad. Kanske får kolla om det skulle gå.
Min systerson fick ett ljudligt leksakståg när han var liten. Det tutade inte utan knäppte väldigt högt. Pappan kollade och hittade tre sladdar och chansade på att klippa av en.
Minns inte om det funkade.
 
Min systerson fick ett ljudligt leksakståg när han var liten. Det tutade inte utan knäppte väldigt högt. Pappan kollade och hittade tre sladdar och chansade på att klippa av en.
Minns inte om det funkade.
Jag har "råkat" fylla igen utgångshålen för högtalaren med tätningssilikon på ett par saker. Fungerar utmärkt som ljuddämpare om man inte kommer åt att knipsa av kablarna och det inte är någonting som blir varmt :angel:
 
Stör mig på att jag får reklam på konstigt språk här på buke :confused:
816ABB86-35D5-489E-ABEB-4F672328666E.jpeg
 
Stör mig på jävla postMord som verkligen köttar ner post i brevlådan. Idioterna är så stressade så allt pressas ner med full kraft så att kataloger rivs upp och kuvert knölas ihop🤬 passa på att kör ihjäl en till av katterna också för all del.
Körde dom över din katt?? 😳
 
Har betalt för hemleverans med DHL. Fick i fredags avisering med sms om att "skicka en tvåa annars levereras paketet till närmsta ombud". Skicka en tvåa gick inte så jag ringde upp och de sa att de bokade in hemleverans. Idag anlände paketet till ett ombud i en stad som inte ens är nära mig‽ och jag fick igen ringa och be om hemleverans. Men det skulle varit framme idag och jag behöver det till jobbet. Fattar inte hur det ska vara så jäkla svårt.
ooooch nu har snöstormen försenat det ytterligare, för de lämnade in det på närmsta ombud istället för att köra det till mig, och ursäktade det med snön. Och jag måste då cykla in till byn i detta snöoväder. (Postnord kunde allt köra hit, men inte DHL.)
 
Stör mig på min hopplösa rygg som aldrig kan fungera som den ska och på standardsvaret från sjukvården att allt blir bra bara man tränar. Utan att ha en aning om varför jag har ont
🤗
Har samma problem. Får ont av att gå, stå, dra dramatenvagn, diska, tvätta, damma, dammsuga, sitta för länge, bära saker.
Sjukvårdens råd är att gå på sjukgymnastik och promenera. Hade ju gått promenad varje dag om jag inte fick så ont att jag måste stanna och helst sätta mig var 100e meter när det är som värst …
För mig är det nog en si-led som är dålig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 539
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 362
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 478
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
3 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp