Störiga saker vi stör oss på, del 15

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på detta: Jag ringer till Kundtjänst. De ger mig några val och jag väljer att jag vill veta mer om min leverans. Telefonsvararen säger att de tar emot samtalen i tur och ordning, vänta kvar! Jag väntar tålmodigt kvar. Sen hamnar jag i växeln som inte alls kan svara på min fråga om leveransen. När jag säger att jag trodde att jag ringt kundtjänst svarade de att ja, det hade jag. Men då kundtjänsten inte har nåt kösystem och var upptaget så sattes jag per automatik (utan att bli meddelad detta) i växelns kösystem. Växeln kan inte svara på några frågor om leveransen, vilket var vad jag hade meddelat dem om att jag vill ha svar på tidigare i samtalet!! Gaaah!! Mina alternativ är att antingen lämna mitt nummer så att kundtjänsten kan ringa upp (när det nu sker) eller ringa igen och så fort telefonsvararen säger att de tar emot samtalet i tur och ordning lägga på och ringa igen (för d har jag återigen hamnat i växelns kö).

Ursäkta språket, men vilket jävla nöt kom på det där??!!
 
🤗
Har samma problem. Får ont av att gå, stå, dra dramatenvagn, diska, tvätta, damma, dammsuga, sitta för länge, bära saker.
Sjukvårdens råd är att gå på sjukgymnastik och promenera. Hade ju gått promenad varje dag om jag inte fick så ont att jag måste stanna och helst sätta mig var 100e meter när det är som värst …
För mig är det nog en si-led som är dålig.
Låter likt det jag har också. Sitta på hårda stolar för länge är rena tortyren, men sitta för länge överlag funkar inte
 
Min dator beter sig som den var full med tuggummi. :rage:
Mätning med Bredbandskollen säger att uppkopplingen levererar 0,15 Mbit. :eek:(abonnemanget är på 10)

Borde jag ta det som att jag ska gå och göra något annat en slösurfa? :angel:
 
När katten spinner så högt att det hörs genom Teams....
:D

Jag hade ett mindre kul möte häromdagen med bl.a. några helt nya ansikten. Onlinemöten-superproffs med diskret bakgrund och som satte sig på mute sig så fort det inte var deras tur att prata (inget vi normalt bryr oss om vid våra vanliga möten, någon gång inte ens där det verkligen hade behövts och hela mötet blev av något privatare karaktär än avsett 🙉) och jag satt där och diskret försökte få min katt att 1) gå ut ur bild 2) inte tugga på sladden till headsetet 3) inte klättra upp på och riskera att välta hela vägghyllan som står bredvid ... Pinsamt, kände jag.
 
:D

Jag hade ett mindre kul möte häromdagen med bl.a. några helt nya ansikten. Onlinemöten-superproffs med diskret bakgrund och som satte sig på mute sig så fort det inte var deras tur att prata (inget vi normalt bryr oss om vid våra vanliga möten, någon gång inte ens där det verkligen hade behövts och hela mötet blev av något privatare karaktär än avsett 🙉) och jag satt där och diskret försökte få min katt att 1) gå ut ur bild 2) inte tugga på sladden till headsetet 3) inte klättra upp på och riskera att välta hela vägghyllan som står bredvid ... Pinsamt, kände jag.

MIn katt spinner så högt att micken plockade upp ljudet och alla eleverna tyckte hon var gulligast någonsin...
 
Det är stopp i sopnedkastet igen och fullproppat. Denna gång ska jag prova att inte felanmäla, för att se om någon annan behagar göra det för en gångs skull. Kan gå till en annan trappuppgång och slänga mina sopor. :angel:
Fast det är iofs krångligare än att felanmäla.
Suck. Fredag i morgon och sen helg, felanmäler jag inte så kommer det vara stopp hela helgen.
:banghead:
 
Stör mig på att jag och en granne alltid av någon anledning hamnar i hissen ihop

Funderar på om det är för att han gillar att åka hiss många ggr varje dag, eller att det är jag som tar hissen för många ggr per dag eller om vi har samma rutiner, är menade för varandra och borde dejta

stör mig också på att jag uppenbarligen är så uttråkad av att sitta hemma hela dagarna att jag reflekterar och analyserar sånt här
 
ooooch nu har snöstormen försenat det ytterligare, för de lämnade in det på närmsta ombud istället för att köra det till mig, och ursäktade det med snön. Och jag måste då cykla in till byn i detta snöoväder. (Postnord kunde allt köra hit, men inte DHL.)
Jag cyklade i snön. Fick ut ett paket, men det var tydligen inte det paketet. Så jag ringde igen. De ska köra ut det imorgon. Jag ligger snart en vecka efter i jobb. Vad i helvete DHL.
 
Vi har ett ventilationshål rakt genom väggen i skafferiet. Trots att jag tryckt in en handduk i hålet har vi minusgrader inne i skafferiet och ni kan ju tänka er var den kylan tar vägen :meh:. Ser fram emot fjärrvärmefakturan!
 
Stör mig på att Instagram verkar ha tröttnat på att jag bara skickar kattmemes till min sambo för jag får aldrig upp honom längre som förslag. Trots att han är den enda jag skickar memes till. 💁‍♀️

Samma här, brukar mest skicka åt sambon och en vängrupp, och så några andra. Förut kom alltid de som man skickat mest/senast upp först, men nu kommer inte vängruppen alls upp, utan jag måste söka efter den :confused::arghh:
 
Folk som sitter kvar vid ett fullt matsalsbord i lunchrummet och snackar även om de ätit klart sen länge trots att det kommer in folk i lunchrummet som precis ska börja sin lunch och det inte finns plats för dessa att sitta. Nu sitter jag ute i kontrollrummet och äter min lunch för att inte en jävel som redan ätit klart behagade lyfta på arslet.
 
Idioten som bländade mej med sin jävla ljusramp i går morse. Det var rediga extraljusen och det tog en bra stund innan jag fick bort den ur synfältet. Förstår inte varför den blinka med skiten överhuvudtaget. Klockan var 8 på morgonen och det var inte direkt svart ute. Dessutom var det inne i samhället vid skolan. Så det var liksom upplyst. Idiot, mutter mutter :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 486
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 349
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 464
Senast: Marita73
·
Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
3 382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp