Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Världen.

... men om jag nu måste välja något (;)) så stör jag mig på munsår som inte läker. Två gånger har det varit på väg att läka nu, men båda gångerna har det av oklar anledning studsat tillbaka med fullkraft. Jag har dragits med herpes-munsår hela livet men minns inte att det nånsin varit såhär envist. Sjukt obekvämt.
 
Fast gör det verkligen det? Många trivs bättre utan plast i mitt hem i alla fall. Rotsaker, äpplen, päron, lök, paprika, purjo, citrus, chili, bananer, vindruvor... Det är typ skivade eller på annat vis hanterade produkter som mår bättre i förpackning. En halv gurka till exempel.
Av de du skrev har jag märkt att paprika håller bättre inplastad, om det är sån tjock plast som sitter ”nära”. Är det som en påse av tunn plast hjälper det inte. Rotsaker och chili köper jag aldrig så vet inget om hur de håller här.
Äpplen, päron, lök, citrus, purjo och bananer är ju så gott som aldrig inplastade. Inte de jag köper iaf.
Vindruvor är nog svåra att sälja utan plastförpackning eftersom man vill se hur de ser ut plus att en del ligger lösa i förpackningen.
 
Så arg! Vi har betalat lägenheten till sista februari. Åkte dit för att hämta mina sista krukor som hade frusit fast. Då har någon flyttat in och slängt alla krukor! Trots att jag sagt att jag kommer och hämtar dem när det tinat. Jag betalar dessutom hyra och el för någon annan nu. Va fan liksom?!
 
Så arg! Vi har betalat lägenheten till sista februari. Åkte dit för att hämta mina sista krukor som hade frusit fast. Då har någon flyttat in och slängt alla krukor! Trots att jag sagt att jag kommer och hämtar dem när det tinat. Jag betalar dessutom hyra och el för någon annan nu. Va fan liksom?!
Sånt där är så jäkla fult. Jag lämnade in nycklarna två månader innan uppsägningstiden gick ut. Pratade med hyresvärden innan om det var möjligt att den som skulle ha lägenheten efter ville ta över tidigare men det ville den inte. Två dagar efter jag flyttat ut hade nån annan flyttat in fast jag fick fortsätta betala hyra.

Tyvärr fick jag inte veta det här förrän långt senare när jag pratade med en gammal granne...
 
Sånt där är så jäkla fult. Jag lämnade in nycklarna två månader innan uppsägningstiden gick ut. Pratade med hyresvärden innan om det var möjligt att den som skulle ha lägenheten efter ville ta över tidigare men det ville den inte. Två dagar efter jag flyttat ut hade nån annan flyttat in fast jag fick fortsätta betala hyra.

Tyvärr fick jag inte veta det här förrän långt senare när jag pratade med en gammal granne...

Så jäkla illa! För oss handlar det bara om några dagar, men just att de slängt mina grejer.. Fy fan, jag riktigt kokar inombords nu!
 
Så jäkla illa! För oss handlar det bara om några dagar, men just att de slängt mina grejer.. Fy fan, jag riktigt kokar inombords nu!
Du har alltså frågat om krukorna är slängda? De är inte bara bortplockade och satta någonstans då, i väntan på att du skulle hämta dem?
 
Du har alltså frågat om krukorna är slängda? De är inte bara bortplockade och satta någonstans då, i väntan på att du skulle hämta dem?

Det fanns ingen för att fråga. Men de står ingenstans. Vi kollade överallt. Och om de har låst in dem i typ förrådet, ja då kommer jag ju ändå inte åt dem.
Det som stör mig allra allra mest är att jag betalar deras hyra månaden ut. Jag antar att de flyttade in igår, så visst. Det är bara några dagar. Men det är principen. Jag vill inte stå för deras hyra och el.
Och dessutom inte få hämta mina egna krukor!
 
Två gånger på tre veckor så har jag fått meddelande om att jag har paket att hämta ut.
Jag har inte köpt nått, så jag har inget att hämta ut.
Den ena gången var från ett vanligt telefonnummer. Jag kollade till och med upp vem det var. Andra gången var det nått nummer på 4 siffror bara.
 
Jag stör mig på folk som skriver provocerande inlägg i facebookgrupper. Såna där själva provokationen oftast antagligen är huvudsaken.
Och så stör jag mig på mig själv som låter mig provoceras, inte så mycket så att jag svarar något (oftast) men ändå så att det kan slå an en sträng av störning i mig.
 
Varför görs det tröjor som sitter tajt vid armhålorna? Alla har inte smala armar.
Jag har jättesmala armar och typ långärmade t-shirts sitter tajt i mina armhålor, tror det är för att jag har breda axlar. Får alltid köpa mycket större storlek pga det. Men tänker att det är väl bra att det görs vissa tröjor som är tajt i armhålorna för dom som vill ha den passformen. :)
 
Jag har jättesmala armar och typ långärmade t-shirts sitter tajt i mina armhålor, tror det är för att jag har breda axlar. Får alltid köpa mycket större storlek pga det. Men tänker att det är väl bra att det görs vissa tröjor som är tajt i armhålorna för dom som vill ha den passformen. :)
På mig sitter tröjorna tajt runt överarmarna. Jag har dessvärre inte fått tag i tröjor med bättre passform. Störigt.
 
Att vår kommun inte har babysim nu under corona, men grannkommunen har - men det är såklart fullbokat där :(.
 
Samsungs support.

Jag har en frys som inte ens är ett år gammal som då och då tappar temperatur och tinar upp grejer. Jag kan t.ex. inte ha glass hemma längre för den blir helt förstörd, smälter tills den är nästan flytande så det blir ju iskristaller och liksom som en "hinna" på den.

Supporten menar att det är helt normalt. Den har automatisk avfrostning och då är det helt i sin ordning att skåpet periodvis tinas upp till några plusgrader. Jag frågade om det då inte var meningen att man alls ska kunna förvara sådant som t.ex glass i frysen, fick svaret att jag får kontakta min återförsäljare om jag vill reklamera.

Seriöst? Är självavfrostande frysar verkligen designade såhär? Det känns ju absolut som något man borde få information om när man köper vara, typ att man köpt en frys som det inte går att ha glass i om man inte tänkt äta upp den samma dag.

Kokar inombords. Dryg så in i helvete var snorungen på supporten också.
 
Samsungs support.

Jag har en frys som inte ens är ett år gammal som då och då tappar temperatur och tinar upp grejer. Jag kan t.ex. inte ha glass hemma längre för den blir helt förstörd, smälter tills den är nästan flytande så det blir ju iskristaller och liksom som en "hinna" på den.

Supporten menar att det är helt normalt. Den har automatisk avfrostning och då är det helt i sin ordning att skåpet periodvis tinas upp till några plusgrader. Jag frågade om det då inte var meningen att man alls ska kunna förvara sådant som t.ex glass i frysen, fick svaret att jag får kontakta min återförsäljare om jag vill reklamera.

Seriöst? Är självavfrostande frysar verkligen designade såhär? Det känns ju absolut som något man borde få information om när man köper vara, typ att man köpt en frys som det inte går att ha glass i om man inte tänkt äta upp den samma dag.

Kokar inombords. Dryg så in i helvete var snorungen på supporten också.
Låter jättekonstigt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 145
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 718
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 717
Senast: Mkb
·
Svar
669
· Visningar
34 930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp