Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Innan det fanns sophantering grävde folk ner sopor lite varstans. Jag hittade en sån soptipp i skogen en gång. Tänkte städa bort den men efter ett antal glasflaskor och några buckliga plåthinkar fick jag ge upp. Plåthinkarna fick bli blomkrukor utomhus.
Påminner mig om en annan sak jag stör mig på: En av de som har grävt ner sopor här eller åtminstone bott här under tiden det skedde kläckte en kommentar under mitt övertagande av gården i stil med 'alla invandrare där vi bor de bara ställer ut sopsäckarna på gatan, huff-huff sopsortering huff-rasism'. Varje gång jag hittar sopor här nu så önskar jag att jag hade vetat det då och kunnat gnugga hans egen historia i ansiktet på honom. Idiot.
 
Jag vet inte om jag är hungrig eller bara sugen eller både och. Vill ha nått. Åt lite för en stund sen men det suger fortfarande
 
Innan det fanns sophantering grävde folk ner sopor lite varstans. Jag hittade en sån soptipp i skogen en gång. Tänkte städa bort den men efter ett antal glasflaskor och några buckliga plåthinkar fick jag ge upp. Plåthinkarna fick bli blomkrukor utomhus.
Ja jag har ett träd som växt runt en gammal plåthink, går inte att få bort utan att skada trädet så den får sitta där 🤷‍♀️ Har inte hittat någon tillräckligt hel plåthink i användbart bruk, bara delar av. Låter fint att ha som blomkruka ju! Men jag får gå här och plocka mina plåt- och glasbitar :p
 
”Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.”
Osv
:arghh:
Ska sätta i öronpropparna. Blir knäpp.
 
Jag stör mig enormt på folk på FB som ska kasta bajs på människor med ett icke traditionellt könsuttryck. Bög används som skällsord och folk som undrar vart världen är på väg och skriver att män ska klä sig som män.
Har de legat under en sten de senaste decennierna?
Varför måste man trycka ned andra på det sättet?
 
På vuxna människor som inte kan sköta sina jobb. Jag ägnade på riktigt de första två timmarna av den här arbetsdagen åt att göra andra personers jobb åt dem, och släcka div. bränder som orsakats av att andra personer inte kan göra sina jobb ordentligt. Gaaaaaaah.
 
Igår bytte jag jobbdator, eller - jag bytte tillbaka till min dator då jag av olika anledningar haft en annan en period. Allt funkade bra och jag fick fört över alla saker igen osv.
Idag jobbar jag hemma och nu tar det 2-3 min att öppna en vanlig mapp med dokument. WTF? :banghead::banghead:
 
Jag ska köpa en ny skyddsoverall att ha till bina och behöver rådgivning om storleken på den ventilerade dräkten jag vill ha. I stället får jag tips om två andra dräkter som passar bättre i längd. Det var inte de dräkterna jag ville ha :banghead: . Fan, kan jag inte bara få svar på frågan om den ventilerade dräkten?
 
Stör mig på att torra händer=lämpligt att smörja in, och salva är kletigt. Det är iofs inte så trevligt med sprickor heller :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 725
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 496
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
18 19 20
Svar
396
· Visningar
15 990
Senast: golit
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
118 400
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp