Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
@nightcrawler förlåt🤭
Jag började storstäda badrummet vid åtta för det var så äckligt att jag inte ville bada förrän det var spottless.

tömma, flytta badkar, damma väggarna, skura kaklet, och golvet. Sen tillbaka med allt och ja det låter när man flyttar badkar själv.

tror ni jag fick bada först?


Nopp största grabben snodde det utan att skämmas.
 
@nightcrawler förlåt🤭
Jag började storstäda badrummet vid åtta för det var så äckligt att jag inte ville bada förrän det var spottless.

tömma, flytta badkar, damma väggarna, skura kaklet, och golvet. Sen tillbaka med allt och ja det låter när man flyttar badkar själv.

tror ni jag fick bada först?


Nopp största grabben snodde det utan att skämmas.
Enstaka gånger bryr jag mej inte om. Man får låta. Men när det ska brötas och levas om var och varannan dag då blir det irriterande. Så jag har extremt dåligt tålamod med just dom här grannarna. Och dom hade mage att gnälla när det låg lite torkad lera i ena trappan. Dom kunde bli tvungna att städa 🙄
 
Mina madrasser och sängkläder. :arghh: Resårmadrassen hasar ut åt kanten hela tiden så jag får lyfta den rätt flera gånger om dagen. Bäddmadrasserna också, fast den ena åker åt ett håll och den andra åt andra hållet. Underlakanet drar åt sidan trots att det är ett dra-på-lakan och jag har resårband under som ska hålla ihop den under madrasserna.:rage:
 
Folk som tar bort sina inlägg på Facebook :mad: Alltså folk som skriver något intressant/dumt/spännande ---> det blir en intressant diskussion ---> personer tar bort sina inlägg för att de inte kan stå för det eller något ---> omöjlig diskussion att följa eller så försvinner hela diskussionen. Jag gillar att diskutera så det är sjukt störigt när folk bara tar bort sina inlägg :banghead: (Min uppfattning är att de gör det när de har "förlorat" diskussionen.)
 
Stör mig på att jag hade planerat att sova ut till idag, lägger mig, vaknar runt 5 kissenödig, går upp gör det jag ska å går å lägger mig, tänker ja försöker sova tills jag vaknar, vid 10-tiden dimper det ner ett sms som gör att jag vaknar, det var ytterligare en påminnelse från tandläkaren om min bokade tid på torsdagen.... varför kommer det på en söndag, jag fick ett i fredags när jag bokade om tiden, sen kan jag typ tänka mig ett dagen innan det är dax.... det stör mig nu.... är dötrött idag.
 
Det stör mig att jag stickar så fruktansvärt långsamt. Har stickat på samma projekt i snart ett år tror jag. Försöker få upp farten men det går ju inte :arghh:
 
Saker som är designade/konstruerade utan någon som helst tanke på hur de ska städas/rengöras. Så himla idiotiskt. Och visar så tydligt på maktfördelningen när designers sitter och ritar grejer till 'vanligt folk' utan en tanke på hur de faktiskt ska användas. Hade de städat en enda gång i sitt liv hade de väl förstått hur fruktansvärt jobbigt det är att t.ex. inte kunna ta ut proppen ur badkaret för att komma åt att rensa avloppet. Och det är bara en grej av tusen! Jag är så trött på dålig design!
 
Saker som är designade/konstruerade utan någon som helst tanke på hur de ska städas/rengöras. Så himla idiotiskt. Och visar så tydligt på maktfördelningen när designers sitter och ritar grejer till 'vanligt folk' utan en tanke på hur de faktiskt ska användas. Hade de städat en enda gång i sitt liv hade de väl förstått hur fruktansvärt jobbigt det är att t.ex. inte kunna ta ut proppen ur badkaret för att komma åt att rensa avloppet. Och det är bara en grej av tusen! Jag är så trött på dålig design!
Eller att typ hela motorn måste avlägsnas för att byta halvljus i bilen :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 201
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 787
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 734
Senast: Mkb
·
Svar
695
· Visningar
36 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp