Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stör mig på att jag tydligen fått mjäll för första gången nu. Ingen aning hur det gått till, men efter mycket om och men har jag fått inse det faktumet. Så nu har jag varit på apoteket och köpt mjällschampo och mjällbalsam.
Hoppas det hjälper..
 
Stör mig på att jag tydligen fått mjäll för första gången nu. Ingen aning hur det gått till, men efter mycket om och men har jag fått inse det faktumet. Så nu har jag varit på apoteket och köpt mjällschampo och mjällbalsam.
Hoppas det hjälper..
Om det inte hjälper kanske du bara är torr. Finns olja och sånt till hårbotten i sådana fall :)
 
Om det inte hjälper kanske du bara är torr. Finns olja och sånt till hårbotten i sådana fall :)
Jag har nog noll koll, men olja i hårbotten? Ser det inte väldigt fett och ovårdat ut då? 😅

Men absolut, torr är en möjlighet. Mitt ansikte är betydligt torrare nu än det brukar vara.
 
Jag har nog noll koll, men olja i hårbotten? Ser det inte väldigt fett och ovårdat ut då? 😅

Men absolut, torr är en möjlighet. Mitt ansikte är betydligt torrare nu än det brukar vara.
Beror på oljan! Jag använder Bruns hårolja, den blir inte kladdig eller fet. Finns även fuktkräm för hårbotten på typ apoteket.
Hur vet man om man har mjäll eller bara är torr?
Nu är jag ingen expert men tror det enklaste sättet är att testa typ hårolja/mildare schampo och se om det hjälper, innan en går på mjällschampo och sånt som väldigt ofta torkar ut.
 
När man läser i medier om rapportering från skidorter och ”Familjen X brukar vara i fjällen varje år men i år är de extra försiktiga. De är i fjällen men väljer vilket fjäll de åker till”.

...om Familjen X hade varit extra försiktiga hade de skippat fjällen i år :meh:
 
När man läser i medier om rapportering från skidorter och ”Familjen X brukar vara i fjällen varje år men i år är de extra försiktiga. De är i fjällen men väljer vilket fjäll de åker till”.

...om Familjen X hade varit extra försiktiga hade de skippat fjällen i år :meh:
Agreed sjukt less på folk som nöjereser just nu. Själv går jag till matbutiken å jobbet. Måste jag till stan på jobbärende tar jag egna ärenden annars beställer jag på nätet.
 
Jag har nog noll koll, men olja i hårbotten? Ser det inte väldigt fett och ovårdat ut då? 😅

Men absolut, torr är en möjlighet. Mitt ansikte är betydligt torrare nu än det brukar vara.

Det finns typ en fuktlotion för hårbotten på apoteket (ACO) om man är orolig för att olja blir för kletigt. En annan sak man kan göra om man är torr är att ha i balsam i hårbotten och inte bara i längderna.

/fellow torris
 
Det finns typ en fuktlotion för hårbotten på apoteket (ACO) om man är orolig för att olja blir för kletigt. En annan sak man kan göra om man är torr är att ha i balsam i hårbotten och inte bara i längderna.

/fellow torris
Har alltid balsam överallt, trodde man skulle det. Har noll koll på hår- och hudvård. 😅

Nu har jag köpt mjällgrejer, så får testa det först. Men fungerar det inte ska jag testa något återfuktande, så tack för tipset. 😀
 
Stör mig enormt på en kollega som ALLTID är sen in till åkeriet, och det är inte bara det att kollegan är sen, nä då ska man sitta kvar i bilen en bra stund när man backat ner den i gropen, sen gå in till kontoret å prata högljutt i telefon, men att lossa pallar som andra väntar på är inte intressant. Rätt många som stör sig på den här kollegan.

Jag störde mig på nytt när jag insåg att jag trodde mig vara klar och förberedd för att bara kunna åka imorgon och slippa lasta på morgonen (sparar tid på att göra så), nä då upptäckte jag att jag hade en bokning till och givetvis har den här kollegan pallarna, som dessutom bör stå längst fram på bilen, som nu redan är lastad med annat gods som ska av före dom pallarna.

Så nu kommer jag få lasta dom pallarna imorrn, de kommer va i vägen, jag kommer tappa tid..... suuuuuck.
 
Stör mig på att jag köpt fel sorts lysrörsarmatur hos Biltema. Denna måste installeras av elektriker. Jag som bara skulle ha den som belysning till växter. Så jag måste åka tillbaka med den och jag har rätt långt till Biltema.
 
Stör mig lite på att jag blev kallad till ett läkarbesök som lika gärna hade kunnat hållits över telefon, samt att jag inte fick nytta av alla mina argument för att jag INTE skulle börja äta blodtrycksmedicin.
Totalt onödigt då jag inte ens har högt blodtryck enligt långtidsmätningen 🤷‍♀️
 
Varför säljs semlor alltid i 2-pack? Så onödigt om man bara vill ha en. Jag ska ju egentligen inte äta sånt alls så det trista är att jag får ingen semla alls.
Jag vill ha Nigella semla men då måste man till maxi. Vart ingen semla alls för det var sjukt mycke folk vid semlorna å en person tog evigheter på sig, orkade inte vänta.
 
Att jag varit så himla trött sen helgen och har världens segaste tenta att skriva. Har tre stora komplicerade frågor, och den ska in på fredag. Var pigg hela förra veckan men denna veckan känns som ett stort svart moln, lagom pepp att skriva tenta då... längtar till sommaren så man äntligen kan vara ledig utan att ha skola i huvudet 24/7. Skulle börjat på tentan igår egentligen men sket i det och hoppades att jag skulle vara piggare idag - surprise, det var jag inte trots lagom med sömn :(
 
Att det är skräp på golvet och jag orkar inte plocka upp det.
Behöver dammsuga också men orkar inte det heller.
Det är mycket jag behöver göra men orkar inte. :arghh:
 
Jag stör mig nått ofantligt på tvättstugor... Var ett tag sen jag tvättade nu och är alltid noga med att städa ordentligt efter mig, tvätta facken för tvättmedel/sköljmedel. Torka runt gummi lister samt torka bort allt ludd i torktumlaren, tömma dom på vatten samt spola ur och torka rent filtret. Idag fick jag lägga 20min bara för att få rent filter samt fick gräva rent längs bak på en enda torktumlare, 4 nävar blött ludd satt i skiten. Inte konstigt att det tar lång tid att torka...

Längtar mer och mer efter egna maskiner

Påpekat detta för hyresvärden flera ggr men tror inte folk vet hur man ens rensar filtren
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 891
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 490
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 602
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp