Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läkare som byter ut läkemedel utan att fråga först. Nu fick jag en nässpray jag inte kan använda eftersom den innehåller ett konserveringsmedel som förvärrar mina symtom.
Hann dessutom ta ut den från apoteket innan jag upptäckte det. Så stör mig på mig själv också. :arghh: Borde ha läst i FASS innan jag tog ut den.


*sur*
 
Jag stör mig på människor som inte andas normalt när de pratar. Som bara fortsätter prata i ett svep tills de inte får luft och sen drar efter andan mitt i en mening och kör på igen. Fruktansvärt jobbigt att lyssna på och kan inte vara bra heller.
 
IMG_20210421_182018150.jpg

Vitt jävla klägg på utemöblerna och i hela trädgården :arghh::arghh::arghh:
 
På att det är hopplöst att söka på ”marketplace” på Facebook när man letar efter tex ett köksbord. Jag får söka på ”bord”, ”matbord”, ”köksbord”, ”matgrupp” och allt möjligt, tycker jag kollar ofta men sen plötsligt dyker det upp något ”nytt” som har legat ute en vecka. Jag orkar inte!
 
På att det är hopplöst att söka på ”marketplace” på Facebook när man letar efter tex ett köksbord. Jag får söka på ”bord”, ”matbord”, ”köksbord”, ”matgrupp” och allt möjligt, tycker jag kollar ofta men sen plötsligt dyker det upp något ”nytt” som har legat ute en vecka. Jag orkar inte!
Hatar marketplace, så konstigt upplagd och svår navigerad🙄😡
 
Människan på vc som svarade när jag ringde. Hon hade inte koll på vad de själva skrivit på sin hemsida och hade stora problem med att förstå vad jag sa.

Exempeldialog;
"jag har stöd via LSS så jag ingår i fas2. Det stod att jag skulle ringa er."
"Hur gammal är din son?"
"Jag har inga barn???"
"Bor du med någon som har LSS?"
"Alltså, nej. JAG får stöd via LSS?"
"Dina barn?"
"NEJ. JAG får stöd."
"Via vilka då?"
"Kommunen"
"Hur gammalt var barnet?"

GHAAAAA
 
Min stora klinkerplatta som jag använder som grytunderlägg sprack (den blev skallad av älgen). Jag har haft den i 20+ år och den är så himla bra, får plats flera grytor på den. Någon som vet om det går att köpa bara 1 klinkerplatta?
älg.PNG
 
Min stora klinkerplatta som jag använder som grytunderlägg sprack (den blev skallad av älgen). Jag har haft den i 20+ år och den är så himla bra, får plats flera grytor på den. Någon som vet om det går att köpa bara 1 klinkerplatta? Visa bifogad fil 68351
Kolla blocket eller andra begagnatsajter? Hör av dig till byggfirma och fråga om du kan få när de får över? Finns en kintsugi-workshop i Stockholm vet jag men osäker på om det fungerar på klinker alternativt om du tycker det är värt besväret :)
 
Kolla blocket eller andra begagnatsajter? Hör av dig till byggfirma och fråga om du kan få när de får över? Finns en kintsugi-workshop i Stockholm vet jag men osäker på om det fungerar på klinker alternativt om du tycker det är värt besväret :)
Stockholm ligger ju så avsides, men tack för tips! Jag ska kolla med byggfirmor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
110 791
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 442
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 590
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp