Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kolla blocket eller andra begagnatsajter? Hör av dig till byggfirma och fråga om du kan få när de får över? Finns en kintsugi-workshop i Stockholm vet jag men osäker på om det fungerar på klinker alternativt om du tycker det är värt besväret :)
Apropå störa sig..

Jag avskyr kintsugi innerligt. Skulle så mycket hellre laga med tvåkomponentslim eller fog. Har en irrationell ilska mot att ha guld på keramik.
 
Apropå störa sig..

Jag avskyr kintsugi innerligt. Skulle så mycket hellre laga med tvåkomponentslim eller fog. Har en irrationell ilska mot att ha guld på keramik.
Men oj! Aldrig hört om någon som inte tycker om kintsugi. Varför är det just guld på keramik du inte tycker om?

För mig är nästan alla lagningar vackra. Jag tycker om att förhöja det skadade, att glädjas åt entropi, förfall, och brist på perfektion. Guldet blir ju symboliskt för den kärleken. Men, jag har en skål lagad med klämmor, och den är minst lika fin som kintsugi. Bara kärleken till det skadade jag tycker är vackert. Själv kan jag inte keramik, men när jag t.ex. lagar hål i kläder och lakan (vilket det blir ganska många av på grund av katt) så gör jag alltid ett litet vackert broderi, en blomma eller ett eklöv, eller en vacker tråd i stjärnstygn. Så lite så känner jag för kintsugi :)
 
Men oj! Aldrig hört om någon som inte tycker om kintsugi. Varför är det just guld på keramik du inte tycker om?

För mig är nästan alla lagningar vackra. Jag tycker om att förhöja det skadade, att glädjas åt entropi, förfall, och brist på perfektion. Guldet blir ju symboliskt för den kärleken. Men, jag har en skål lagad med klämmor, och den är minst lika fin som kintsugi. Bara kärleken till det skadade jag tycker är vackert. Själv kan jag inte keramik, men när jag t.ex. lagar hål i kläder och lakan (vilket det blir ganska många av på grund av katt) så gör jag alltid ett litet vackert broderi, en blomma eller ett eklöv, eller en vacker tråd i stjärnstygn. Så lite så känner jag för kintsugi :)
Jag förstår ju grejen med det, men min estetik passar inte ihop med guld. Det skär sig och förstör intrycket typ. Ett typexempel på keramik jag gillar är Peter Callas keramik.
57d4c645204a07d7bbf02802c0ec82cf.png


Guld på den?
Nej..
 
Stör mig på överdrivet gnälliga och negativa människor. Som ser fel i ALLT, aldrig är nöjda med någonting och bara gnäller och klagar på precis allting. Även om det är saker som hände för tre år sedan och som är helt orelevant idag så gnälls det om det ändå nu, bara för att ha något att gnälla om. Sedan är det fullständigt främmande för människan att se sin egen del i det hela och bara vara lite jäkla positiv någon gång.
 
Stör mig på överdrivet gnälliga och negativa människor. Som ser fel i ALLT, aldrig är nöjda med någonting och bara gnäller och klagar på precis allting. Även om det är saker som hände för tre år sedan och som är helt orelevant idag så gnälls det om det ändå nu, bara för att ha något att gnälla om. Sedan är det fullständigt främmande för människan att se sin egen del i det hela och bara vara lite jäkla positiv någon gång.
Word!!!!
 
Stör mig på överdrivet gnälliga och negativa människor. Som ser fel i ALLT, aldrig är nöjda med någonting och bara gnäller och klagar på precis allting. Även om det är saker som hände för tre år sedan och som är helt orelevant idag så gnälls det om det ändå nu, bara för att ha något att gnälla om. Sedan är det fullständigt främmande för människan att se sin egen del i det hela och bara vara lite jäkla positiv någon gång.

Har en person i min närhet där det där stämmer in på ganska bra ibland. Hen kan sitta på en fest och muttra över att några andra ser så buttra ut, för att nästa gång när de samma "andra" skrattar lite "för mycket" så är de flamsiga.
 
Folks bristande läsförståelse, speciellt i samband med att folk skryter om hur snabba de är på att läsa.
...ja okej, men det blir ju inte rätt.
 
Avseende YouTubevideos.
Att de som gör sådana lägger till musik som spelas när de pratas. Framförallt att musiken är så pass hög att jag måste lyssna ordentligt för att "komma förbi" musiken för att höra vad de säger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 213
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 800
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 833
Senast: Mkb
·
Svar
704
· Visningar
36 988
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp