Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har ju störiga grannarna äntligen lämnat. Men vet ni vad jag stör mig på nu?

katten är kvar i lägenheten :nailbiting::arghh:
Jag såg igår att det stod ett katt-träd kvar men tänkte att de skulle hämta det (men mystiskt att lämna bara det eftersom det var helt tomt resten och de hade en lastbil -så inte platsbrist).
Nu när jag kom hem så sitter det ju en katt i fönstret.... tittade in och det stod en skål med mat och en med vatten. Men vattnet var inte mycket kvar.

har smsat grannen och frågat om de har nån som fyller på TILLS NI HÄMTAR KATTEN, eller behöver de hjälp?
Får se om de svarar (troligtvis inte eftersom de avskyr mig) men imorgon ska jag göra med deras kompisar.
Svarar mig själv: de ringde upp och var såå mjuka i tonen (samma tjej som skällde ut mig efter noter för ett par dagar sen) och tackade sååååå mycket och åååh vad gulligt att jag brydde mig så - men de ska hämta katten imorgon.
Mm, bäst för er!
 
Svarar mig själv: de ringde upp och var såå mjuka i tonen (samma tjej som skällde ut mig efter noter för ett par dagar sen) och tackade sååååå mycket och åååh vad gulligt att jag brydde mig så - men de ska hämta katten imorgon.
Mm, bäst för er!

De kan helt enkelt brinna i helvetet. Man gör fan inte så med sina djur. De är väl för sjutton det första man tar med när man flyttar?!
 
Det 'roligaste' är att när paketet kommit efter sju sorger och åtta bedrövelser och man hämtat ut det plingar det i telefonen. PostNord: Betygsätt vår service så vi kan förbättra oss...
Men det är väl bra att man får svara. Hoppas bara att någon läser.... :cautious: Jag brukar alltid svara på Besiktas enkät numera. Jag har egentligen ingenting att klaga på. Det är lätt att boka, personalen är trevlig, osv... Men priset frågar de aldrig om. Så i den lilla rutan där man kan ge ytterligare feedback brukar jag alltid skriva att jag är helnöjd med alltihop, förutom priset som är HUTLÖST. Ja, jag skrev precis det nu sist...:D
 
De kan helt enkelt brinna i helvetet. Man gör fan inte så med sina djur. De är väl för sjutton det första man tar med när man flyttar?!
Svarar mig själv: de ringde upp och var såå mjuka i tonen (samma tjej som skällde ut mig efter noter för ett par dagar sen) och tackade sååååå mycket och åååh vad gulligt att jag brydde mig så - men de ska hämta katten imorgon.
Mm, bäst för er!

Det är väl dessutom lag på att katter måste ha tillsyn minst två gånger per dygn? Är det Jordbruksverket som ser till att det efterföljs? Jag hade nog kontaktat dem. Även om det säkert inte kommer hända så mycket tänker jag att det är nyttigt för ägarna att få reda på att de bryter mot lagen när de lämnar sina djur utan tillsyn. Har en del bekanta som har katt och tror det är okej att åka bort över helgen och lämna katten själv bara man ställer fram nog med mat och vatten.
 
Det är väl dessutom lag på att katter måste ha tillsyn minst två gånger per dygn? Är det Jordbruksverket som ser till att det efterföljs? Jag hade nog kontaktat dem. Även om det säkert inte kommer hända så mycket tänker jag att det är nyttigt för ägarna att få reda på att de bryter mot lagen när de lämnar sina djur utan tillsyn. Har en del bekanta som har katt och tror det är okej att åka bort över helgen och lämna katten själv bara man ställer fram nog med mat och vatten.
Det är länsstyrelsen som kontrollerar. Eller informerar. De har inte tid att sitta i ett dygn och kontrollera att tillsyn sker om det inte är uppenbart.
 
Det är länsstyrelsen som kontrollerar. Eller informerar. De har inte tid att sitta i ett dygn och kontrollera att tillsyn sker om det inte är uppenbart.

Nää det är klart, man kanske inte ska belasta dem om inte situationen är ohållbar. Men istället informera grannen om att det är olagligt att lämna sitt djur?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 150
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 723
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 722
Senast: Mkb
·
Svar
680
· Visningar
35 483
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp