Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att besticklåda inte ingår i hyran! Okej... Egentligen kanske jag stör mig på att jag alltid glömmer mäta lådorna innan jag ska till exempelvis Ikea, men det är ju bättre att störa sig på någon annan än mig själv :p
Det där är störande.
Jag har problem med att jag har smala lådor i köket. Har hittat en knivinsats som fungerar på bredden på Ikea. Men där besticken ligger är allt huller om buller. Har lagt i något skyddsplast i båten tillsvidare.

Sen kanske jag inte direkt letar sådär jättemycket pga glömmer bort det. :angel:
 
Det där är störande.
Jag har problem med att jag har smala lådor i köket. Har hittat en knivinsats som fungerar på bredden på Ikea. Men där besticken ligger är allt huller om buller. Har lagt i något skyddsplast i båten tillsvidare.

Sen kanske jag inte direkt letar sådär jättemycket pga glömmer bort det. :angel:
Hmm, äger ingen båt. Så skyddsplasten ligger i botten på lådan och ingen annanstans. :p
 
Min hormonspiral. Var väldigt utdraget den här månaden. :confused:
Som tröst hoppas jag på att jag slipper något alls dom kommande månaderna. Eller åren...
 
Personer som inte vill använda nånting nytt i teknikväg men ändå väljer att utbilda sig inom ett yrke som blir mer och mer datoriserat. Har en kollega som vägrar skaffa Teams för det är för krångligt då hen aldrig använt det tidigare. Vi är flera som erbjudit oss ladda ner och fixa iordning allt så hen behöver bara logga in men nix :meh: Det är flera uppgifter hen inte kan göra för det är för besvärligt, hen förstår inte och hen vill inte hålla på med nya saker på datorn. Hen är dessutom relativt nyutbildad, det borde inte va nån nyhet det är mycket teknik involverat i jobbet. Jag blir galen :arghh:
 
Personer som inte vill använda nånting nytt i teknikväg men ändå väljer att utbilda sig inom ett yrke som blir mer och mer datoriserat. Har en kollega som vägrar skaffa Teams för det är för krångligt då hen aldrig använt det tidigare. Vi är flera som erbjudit oss ladda ner och fixa iordning allt så hen behöver bara logga in men nix :meh: Det är flera uppgifter hen inte kan göra för det är för besvärligt, hen förstår inte och hen vill inte hålla på med nya saker på datorn. Hen är dessutom relativt nyutbildad, det borde inte va nån nyhet det är mycket teknik involverat i jobbet. Jag blir galen :arghh:
Där känner ju jag att chefen skulle behöva sätta ner foten.
 
En gäst valde att lätta sitt hjärta idag. Hon sade att hon behövde ha en rant - tydligen hade hon med dottern (tonåring, men med special needs) varit ned till en av våra lokala klädbutiker och blivit nekad inträde på grund av att dottern inte bar ansiktsmask. Kvinnan meddelade personalen om att dottern hade undantag på grund av sitt handikapp, men de blev utslängda ändå. Hon var jätteupprörd, och dottern likaså för att mamma var det såklart. Jag blev så förbannad å deras vägnar när jag hörde det och hoppas verkligen hon skriver ett omdöme online. Vilket jävla sätt. :rage:
 
Stör mig på att de ändrat layouten på TEAMS

Man kan ju inte bara ändra saker sådär.
Jag stör mig på att teams blurrade bakgrund är så mycket sämre än zooms. Jag är mest i zoom men någon gång ibland vill någon ses i teams och det är ju bedrövligt.
 
Nej, det kan man absolut inte. :mad:
Vad är meningen med att bara göra allt annorlunda helt plötsligt.

*vill slänga ut min uppdaterade telefon genom fönstret*
Fast ändringen i skola24 är snäppet värre. Allting tar nu längre tid att ladda så man öppnar schemavisaren i stället för aktuell lektion. Och får man upp schemavisaren kan man inte bara trycka på bakåtknappen för då laddar den bara om sidan (?). Skolor är numer skilda från varandra vilket gör att jag måste backa ett steg och byta skola för att hitta min åk6 grupp och man kan inte rapportera klasser i förhand (jag har en klass utan elever... den borde jag väl få rapportera när som? men nääääää. Måste vänta till efter den startat.... :arghh:
 
Jag är jättepepp på att se hur mycket pengar jag gjorde av med i april. Tyvärr har den andra personen i den gemensamma delen av min ekonomi ett kreditkort som gör att de sista dagarnas transaktioner inte dyker upp förrän i början av månaden efter, och nu när de finns är han såååå upptagen med jobbet och annat. Han har lovat att ta tag i det ikväll, men jag är otålig!! :mad: Och oresonlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 231
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 812
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 841
Senast: Mkb
·
Svar
714
· Visningar
37 306
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp